654 lukukertaa ·
3 vastausta
654 lukukertaa
3 vastausta
Klassinen kysymys: kantava vai ei kantava?
Hei foorumi!
Olen ajautunut ikuiseen rakennuskysymykseen: pitäisikö minun huolehtia kantavasta seinästä – vai onko se vain tavallinen väliseinä?
Taloa koskevat tiedot:
- Rakennettu 1960-luvulla
- Mexitegeli, 89 m2 plus kellari
- Kattokaltevuus 27°
Alkuperäisten asiakirjojen mukaan: ei kantavia sisäseiniä
Piirustukset osoittavat W-kattoristikot
Mutta todellisuus: minun kattoristikkoni eivät näytä aivan samalta kuin piirustuksessa (katso kuva).
Kysymys: onko seinä, jonka haluan purkaa, todellakin kantava vai onko se vain tavallinen seinä, joka luulee olevansa merkittävämpi kuin onkaan?
Tiedän, ettei kukaan voi sanoa 100% verkossa, mutta kokemuksenne, vinkkinne ja arvauksenne ovat todella arvokkaita – etenkin jos joku on ollut samassa tilanteessa 60-luvun talon ja piirustusten ”oman tulkinnan” kanssa.
Olen ajautunut ikuiseen rakennuskysymykseen: pitäisikö minun huolehtia kantavasta seinästä – vai onko se vain tavallinen väliseinä?
Taloa koskevat tiedot:
- Rakennettu 1960-luvulla
- Mexitegeli, 89 m2 plus kellari
- Kattokaltevuus 27°
Alkuperäisten asiakirjojen mukaan: ei kantavia sisäseiniä
Piirustukset osoittavat W-kattoristikot
Mutta todellisuus: minun kattoristikkoni eivät näytä aivan samalta kuin piirustuksessa (katso kuva).
Kysymys: onko seinä, jonka haluan purkaa, todellakin kantava vai onko se vain tavallinen seinä, joka luulee olevansa merkittävämpi kuin onkaan?
Tiedän, ettei kukaan voi sanoa 100% verkossa, mutta kokemuksenne, vinkkinne ja arvauksenne ovat todella arvokkaita – etenkin jos joku on ollut samassa tilanteessa 60-luvun talon ja piirustusten ”oman tulkinnan” kanssa.
Hyvin samanlainen piirustuksen (ja kysymyksen) kanssa tässä keskustelussa: https://www.byggahus.se/forum/threads/varfoer-sjoenk-taket-tog-ner-innervaegg.558173/
Ehkä voit saada siitä jotain hyödyllistä? Tosin siellä kattotuolit saattavat näyttää piirustuksessa erilaisilta kuin sinun tapauksessasi.
Ehkä voit saada siitä jotain hyödyllistä? Tosin siellä kattotuolit saattavat näyttää piirustuksessa erilaisilta kuin sinun tapauksessasi.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Den eviga frågan om dimensionering
Altan & Uteplats -
Den eviga frågan: Får jag installera dimmer själv?
El -
Kall radiator, den eviga frågan…
Värme allmänt -
Tjärolja på altantrall, vilken sort ska man ha? (Den eviga frågan).
Färg, Måla & Tapetsera -
Avloppsbrunn - Glasfiber eller betong, den eviga frågan
Vatten & Avlopp