Hei foorumi!

Olen ajautunut ikuiseen rakennuskysymykseen: pitäisikö minun huolehtia kantavasta seinästä – vai onko se vain tavallinen väliseinä?

Taloa koskevat tiedot:

- Rakennettu 1960-luvulla
- Mexitegeli, 89 m2 plus kellari
- Kattokaltevuus 27°

Alkuperäisten asiakirjojen mukaan: ei kantavia sisäseiniä

Piirustukset osoittavat W-kattoristikot

Mutta todellisuus: minun kattoristikkoni eivät näytä aivan samalta kuin piirustuksessa (katso kuva).

Kysymys: onko seinä, jonka haluan purkaa, todellakin kantava vai onko se vain tavallinen seinä, joka luulee olevansa merkittävämpi kuin onkaan?

Tiedän, ettei kukaan voi sanoa 100% verkossa, mutta kokemuksenne, vinkkinne ja arvauksenne ovat todella arvokkaita – etenkin jos joku on ollut samassa tilanteessa 60-luvun talon ja piirustusten ”oman tulkinnan” kanssa.

• Kattotilan kuvassa näkyy puupalkkeja, vanhoja eristemateriaaleja ja osoitettu kohta, joka saattaa olla kantava seinä.
  • Vanhan talon leikkauspiirustus, jossa näkyy W-kattotuolit, kattokulma 27°, materiaalimerkinnät ja korkeusmittaukset.
  • Vanhan talon rakennusasiakirjat, joissa on punaisella ympyröity kohta: "ei kantavia sisäseiniä, vapaasti kantavat kattotuolit".
  • Vau
cpalm
  • Laddar…
100% kantava

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
B
Pätevä arvaukseni on, että se on kantava, koska kattotuolit eivät ole ristikkorakenteita. Ja että se näyttää olevan sydänseinä.

lärjungen
  • Tykkään
Twofive
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.