Hei

Miten voin verhota ikkunan ympärillä autotallissa yksinkertaisella tavalla.
Toki, se on vain autotalli, mutta haluanhan, että siitä tulee hyvä!
Ajattelin kipsata ympäriinsä ja sitten tasoittaa jonkin V
muotoisen listan kanssa niin, että siitä tulee tasainen reuna joka puolelle?

t.

• Garagen ikkunan ympärillä keskeneräinen kipsaus; ulkona lunta ja lehtiä.
  • Tykkään
Niklas Eklöv
  • Laddar…
Kipsata ja kulman vahvistus ympäriinsä ehkä?

Sahaa valmiiksi maalattua MDF:ää ympäriinsä, niin se on valmis 10 minuutissa.

Stefan N sanoi:
Sahaa MDF valmiiksi maalattuna ympäriinsä, niin se on valmis 10 minuutissa.
Ikkunakarmit ovat valmiina valkoisina, vain katkaista ja ruuvata/kiinnittää naulaimella kuten Stefan N kirjoittaa. Lateksiraita ikkunan ja karmin välillä sekä karmin ja seinän välillä ei varmasti haittaisi. Vaihtoehtona on käyttää MDF-nauhaa ja maalata, jos budjetti on tiukempi.

Esimerkiksi nämä Beijer Byggissä: Fönstersmyg 16x100 Vit

Vähemmän työtä kuin kipsata ja tasoittaa kulmat...

Viimeksi muokattu:
Se on tietysti makuasia, mutta minusta se näyttää huomattavasti paremmalta, kun smygeissä on kipsiä, vähän enemmän työtä ja ehkä siksi se mielestäni näyttää paremmalta.
En pidä mdf:stä ikkunasmygeissä yhtä vähän kuin kattolistoista.

• Tykkään
Gabbe1
  • Laddar…
Peter2400 sanoi:
Se on tietysti makuasia, mutta mielestäni kipsi on huomattavasti tyylikkäämpi smyygissä, vähän enemmän työtä ja ehkä siksi se näyttää minun mielestäni paremmalta.
Mdf ikkunan smyygissä ei mielestäni ole yhtään sen parempi kuin kattolistat.
Makuasioita nämä ovat, ja nyt näyttää siltä, että TS on jo maalannut seinät, joten en alkaisi tasoittamaan seinien kulmia ja sitten joutuisin ottamaan maalipurkin esiin uudelleen - Mutta ehkä se johtuu siitä, etten pidä maalaamisesta...

Minun piti mennä peltiseppään, joka taivutti valkoista peltiä, joka peittää smyge:n paloturvallisesti ja näyttää täysin hyvältä autotallissa.

Olen kipsannut kaikki ikkunasyvennykset sekä talossa että autotallissa.
Ensiksi liimasin kulmavahvikkeet PL600:lla ja sitten tasoitin.
Riippuen siitä, kuinka paljon tilaa sinulla on ikkunoiden ympärillä, saatat joutua laittamaan jotain kipsisyvennyksen ja palkin väliin, muuten kipsi ei peitä pehmennystiivistettä/eristettä/tiivistenauhaa.
Käytin 10 mm lastulevyä kipsisyvennyksen takana.

Toki se on enemmän työtä, mutta myös paljon tyylikkäämpää.

Gabbe1 sanoi:
Liimasin ensin kulmavahvistukset PL600:lla ja sitten tasoitin.
Liimata? Käytetäänhän oikeaa työkalua oikeaan asiaan! ;)

Gyproc HSV Kiinnitystyökalu - Maksaa vain noin 2 tonnia!
Gyproc HSV -kiinnitystyökalu metallirungolle, hopeanvärinen.

Käytän Bilteman alumiinikulmia, kokeiltuani useimpia edellisessä projektissa olen kiintynyt niihin.
Lisäksi ammattilaiset puusepät ja maalarit, joiden kanssa olen puhunut, ovat suositelleet minulle liimaamista, koska kulmat eivät pysy yhtä tukevasti kiinni vain sillä työkalulla.

G Gabbe1 sanoi:
Olen kipsannut kaikki ikkunasyvennykset sekä talossa että autotallissa. Liimasin ensin kulmanvahvistukset PL600:lla ja sitten tasoitin. Riippuen siitä, kuinka paljon tilaa sinulla on ikkunan ympärillä, sinun saattaa tarvita laittaa jotain kipsilevyn ja palkin väliin, muuten kipsilevy ei peitä pehmeää tiivistystä/eristystä. Käytin 10 mm lastulevyä kipsilevyn takana.

Totta, se vie enemmän työtä, mutta on myös paljon siistimpää.
On saatavilla valmiita kulmia 2,5 metrin pituuksina, jotka voi leikata saksilla ja sitten kostuttaa vedellä, jotta liima takapuolella pitää ne paikallaan, kunnes tasoitat kipsillä rei'ityksen päälle tai kiinnität ne ruuveilla tai vastaavalla tavalla, niin tein itse. Helppoa kuin heinänteko se oli, olen aloittelija rakennushommissa, joten ehkä on vielä helpompia työkaluja käytettävissä t.erv.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.