Se lepää betonilla, mutta laudat kiristyvät pylväspultin avulla läpi, olen joutunut kiristämään jonkun kerran!
Tosi hyvä!
Tuntuu olevan ratkaisu meidän tarpeisiin. En todellakaan halua porata betoniin, se tuntuu hieman riskialttiilta.
Joten pultti, joka menee H-tuesta läpi tolppaan?
Voin aloittaa näyttämällä, miltä näyttää juna-asemalla, jonka ohi kuljen usein (kuva on otettu junan ikkunan läpi)
Vaikuttaa vakaalta ratkaisulta korkeammalle aidalle.
Sitten voin näyttää, miten olen ratkaissut sen itse. Olen rakentanut vain matalamman aidan, 60-90 cm, jotta kukaan ei putoaisi naapurin puutarhaan. En halunnut rakentaa korkeampaa tai tiheämpää, jotta naapuri ei asuisi aidan ympäröimänä, koska näkyvä osa/korkeusero on jopa metrin.
En uskaltanut porata liian lähelle reunaa ja halusin tehdä vähemmän reikiä kuin mitä @Fredrik86 teki. Sitten tolppa on kiertynyt 90 astetta kuormitukseen nähden hänen käyttämiensä tolppakenkien kanssa. Ehkä sillä ei ole suurta merkitystä aidassa, mutta jos rakentaa korkeamman aitauksen, se on otettava huomioon.
Käytin U-kenkää ja porasin yhden reiän. Tarkistin Bendersiltä, joiden L-tuki minulla on, ja raudoitus alkaa 20 cm syvyydestä. Jotta en osuisi raudoitukseen, porasin vain 15 cm. En halunnut, että tolppakengät työntyvät liian paljon ylös, joten leikkasin ne sopivaksi.
Kiinnitin sitten tolppakengän ankkurimassalla ja sitten tolpan WAF-ruuvilla.
Mielestäni siitä tuli hyvä. En sano, että toinen on parempi kuin toinen, halusin vain näyttää vaihtoehdon.
Voin aloittaa näyttämällä miten näyttää eräällä juna-asemalla, jonka ohi yleensä kuljen (kuva on otettu junan ikkunan läpi)
[kuva]
Vaikuttaa olevan vakaa ratkaisu korkeammalle aidalle.
Sitten voin näyttää, miten olen sen itse ratkaissut. Olen rakentanut vain matalamman aidan, 60-90 cm, joka estää ketään kaatumasta naapurin puutarhaan. En halunnut rakentaa korkeampaa tai tiheämpää, jotta naapuri ei asuisi aidan varjossa, kun näkyvä osa/korkeusero on jopa metri.
En uskaltanut porata niin lähelle reunaa ja halusin päästä vähemmällä poraamisella kuin @Fredrik86. Lisäksi tolppakotelo kääntyy 90 astetta kuormitukseen nähden käyttäen hänen valitsemiaan tolppakenkiä. Ehkä sillä ei ole suurta merkitystä aidassa, mutta joku korkeampaa aitaa rakentaessa kannattaa miettiä asiaa.
Käytin U-kenkää ja porasin yhden reiän. Kysyin Bendersiltä, jonka L-tukia minulla on, ja vahvistus alkaa 20 cm alhaalta. Jotta en osuisi vahvikkeeseen, porasin vain 15 cm. En halunnut tolppakenkien näkyvän liikaa, joten muokkasin niitä sopiviksi.
[kuva]
kiinnitin sitten tolppakengän ankkurimassalla ja sitten tolpan WAF-ruuvilla.
[kuva]
Mielestäni siitä tuli hyvä.
En sano, että toinen tapa on parempi kuin toinen, vaan halusin vain näyttää vaihtoehdon.
Näyttää hienolta, niin aioimme tehdä, mutta koska aioimme laittaa korkean aidan, noin 170 cm, jos ei korkeampaa, niin luulen, että tämä ratkaisu ei toimi meille.
Olemme myös harkinneet valaa aukot L-tukien väliin, käytämme NOT - NOT ja asetamme tolppakenkä kuten sinä, mutta saimme tietää, että se ei ole hyvä ratkaisu. (jostain syystä urakoitsija ei asentanut NOT-FJÄDER)
Onko joku kokenut tolppakengän valamista NOT_NOT välikköön?
Jos aiot rakentaa korkean aidan, joka voi myös toimia tuulensuojana, suosittelisin rautatieaseman versiota, joka mainittiin yllä olevassa viestissäni. En usko, että sinun pitäisi pelätä poraamista L-tukiin. Vuokraa vain oikea varustus, niin työ sujuu nopeasti ja helposti.
Kuinka pitkät L-tuet sinulla on? Jos todella haluat valaa ura-uraan, muista, ettei pylväiden välinen etäisyys ole liian suuri. Jos valitset toisen ratkaisun, voit sovittaa pylväiden välin, mutta ura-ura menetelmällä etäisyys on kiinteä.
Jos aiot tehdä niin korkean aidan, joka voi myös olla tuulensuojana, suosittelisin rautatieasemalla olevaa ratkaisua, josta mainitsin yllä olevassa viestissäni. En usko, että sinun tarvitsee pelätä poraamista L-tukiin. Vuokraa vain oikea varustus, niin se käy nopeasti ja vaivattomasti.
Kuinka pitkiä L-tuet ovat? Jos todella haluat valaa not-not:iin, varmista, ettei tolppien välinen etäisyys tule liian pitkäksi. Jos valitset toisen ratkaisun, voit sovittaa tolppien väliä, mutta not-not:in kanssa olet rajoitettu.
Kyllä, juuri niin, olemme harkinneet tuota ratkaisua, joka oli junasemalla liittämässäsi kuvassa. Kuinka tiedetään, missä raudoitus kulkee lohkoissa?
Jos aiot tehdä sellaisen korkean aidan, josta voi tulla tuulitaulu, niin suosittelen rautatieaseman versiota viestissäni yllä. En usko, että sinun pitäisi pelätä poraamista L-tukiin. Vuokraa vain oikeat varusteet, niin homma hoituu nopeasti ja sujuvasti.
Kuinka pitkät L-tuet sinulla on? Jos todella haluat valaa urakan urakan kanssa, varmista, ettei tolppien välinen etäisyys ole liian pitkä. Jos valitset toisen ratkaisun, voit mukauttaa tolppien välistä etäisyyttä, mutta urakan uralla olet lukittu.
Sitten mietin, käytetäänkö kahta lattarautaa ja pulttia suoraan läpi? Vai riittääkö yksi lattarauta ulkopuolella? Ja lyödä pulttia vähän lohkon sisään eikä läpi?
Hei. Aiomme myös asentaa aidan L-tukeen. Onko ratkaisusi toiminut hyvin?
Se on toiminut loistavasti. Pysyy vakaana eikä aita heilu edes voimakkaimmissa myrskyissä.
Olen erittäin tyytyväinen ratkaisuun. Nyt 3 vuotta myöhemmin pidike näyttää tältä. Voin myös mainita, että galvanoituin ne ulkopuolelta kylmägalvaanilla jälkeen, kun pylväät oli asennettu ja pultit kiristetty.
Se on toiminut loistavasti. Istuu tukevasti eikä edes näy, että aita huojuisi kovimmissakaan myrskyissä.
Olen erittäin tyytyväinen ratkaisuun. Nyt 3 vuotta myöhemmin pidike näyttää tältä. Voin myös mainita, että galvanoitin ne kylmänä päälle päin sen jälkeen, kun tolpat oli asennettu ja pultit kiristetty. [kuva]
Näyttää todella hienolta.
Kuinka korkea aita on? Meidän pitäisi h olla melko korkea (vähintään 170 cm), en tiedä toimiiko tämä ratkaisu.
Kuinka korkea aita on? Meidän pitäisi olla aika korkea (vähintään 170 cm), en tiedä, toimiiko tämä ratkaisu.
Kuinka pitkät pultit löit alas?
110/180cm. voin mitata tarkasti illalla.
Jos ajattelet kierretankoja lstuessa, ne ovat noin 15 cm alaspäin, jos muistan oikein.
Muista vain puhaltaa reiät puhtaiksi ennen kuin laitatte kemankarmassan, jos aiotte tehdä sen ☺️
Se oli todella korkea. Voitko mielelläsi tarkemmin selittää mitä olet tehnyt, onko sinulla mitään muistoa? Tyyliin askel askeleelta? Meidän pitäisi päästä suunnilleen yhtä korkealle ja olen pelännyt, että siitä tulee liian heikko.
Me olemme ostaneet latta-terästä ja aiomme käyttää betoniankkureita sen sijaan, että pulttaisimme suoraan läpi. Kysymys kuuluukin; kuinka pitkiä latta-teräksiä meidän tulisi asentaa, eli kuinka alas betoniin ja kuinka ylös tolppaan?
Aita tulee olemaan noin 180 cm korkea ja sillä on kiinnitys tontille noin 2 metriä tontin sisälle ja rinnakkain tolppien kanssa L-tuesta. (siitä tulee katos ulkokeittiön päälle). Sen jälkeen aita jatkuu L-tukien yli, mutta matalampana, 90 cm korkeana. Siihen ajattelimme käyttää 50 cm pitkiä teräksiä, noin 40 cm betoniin ja noin 10 cm tolppaan mielestämme riittää. Mitä mieltä olette?
Voin aloittaa näyttämällä, miltä näyttää eräällä rautatieasemalla, jonka ohitan usein (kuva on otettu junan ikkunasta)
[kuva]
Vaikuttaa olevan vakaa ratkaisu korkeammalle aidalle.
Sitten voin näyttää, kuinka olen ratkaissut asian itse. Olen rakentanut vain matalamman aidan, 60-90 cm, joka estää ketään kaatumasta naapurin puutarhaan. En halunnut rakentaa korkeampaa tai tiheämpää, jotta naapuri ei joutuisi elämään aidan kanssa, koska näkyvä osa / korkeusero on jopa metrin.
En uskaltanut porata niin lähelle reunaa ja halusin päästä vähemmällä määrällä reikiä kuin @Fredrik86 teki. Lisäksi tolpat kääntyvät 90 astetta kuormaa vastaan valitsemillaan tolppakengillä. Ehkä sillä ei ole niin suurta merkitystä aidan kanssa, mutta jos rakentaa korkeamman aidan, se kannattaa ottaa huomioon.
Käytin U-kenkää ja porasin yhden reiän. Tarkistin Bendersin L-tuesta, että raudoitus alkaa 20 cm alaspäin. Välttääkseni raudoituksen osumista porasin vain 15 cm. En halunnut tolppakenkien nousevan liikaa, joten leikkasin niitä sopiviksi.
[kuva]
Kiinnitin sitten tolppakengän ankkurimassalla ja tolpan WAF-ruuvilla.
[kuva]
Mielestäni siitä tuli hyvä.
En sano, että toinen tapa olisi parempi kuin toinen, halusin vain näyttää vaihtoehtoja.
Mitä ankkurimassaa käytit?
Pitääkö ostaa tyyppinen painepistooli vai mikä sen nimi oli…
Joo, tarvitset saumauspistoolin, mutta riittää, että se on manuaalinen ja maksaa 50 kr. Muokkasin meidän pyöränpumppua ylimääräisellä letkupätkällä, jotta pystyin puhaltamaan porareiät, ja leikkasin vanhan pulloharjan sopimaan halkaisijaan. En halunnut ostaa erikoistyökaluja, sillä tuskin teen mitään vastaavaa uudelleen.
Se on toiminut erinomaisesti. Se istuu vakaasti, eikä edes näy, että aita huojuisi voimakkaimmissa myrskyissä.
Olen erittäin tyytyväinen ratkaisuun. Nyt 3 vuotta myöhemmin pidike näyttää tältä. Voin myös mainita, että galvanoilin ne ulkopuolelta kylmästi sen jälkeen, kun pylväät oli asennettu ja pultit kiristetty. [kuva]
Monia vuosia sitten teit tämän, mutta ajattelin viikonloppuna matkia tapaasi.
Ikävää on, että minun on varmaan asetettava 26 pidikettä, eli noin 100 reikää 32m pitkään muuriini.
Muistatko käytitkö M8 tai M10 kierretankoa? Ajattelin käyttää M8 koska kuvittelen, että m10 on vähän liian lähellä reunaa. Mutta ehkä huolehdin turhaan...
Sitten voin näyttää, miten olen itse ratkaissut sen. Olen vain rakentanut matalamman aidan, 60-90 cm, joka estää ketään putoamasta naapurin puutarhaan. En halunnut rakentaa korkeampaa tai tiheämpää, jotta naapuri ei asuisi aidan vieressä, kun näkyvä osa / korkeusero on jopa metri.
En uskaltanut porata niin lähellä reunaa ja halusin päästä vähemmällä määrällä reikiä kuin mitä @Fredrik86 teki. Sitten pylväät kiertyvät 90 astetta kuormaan nähden niiden pylväskenkien kanssa, jotka hän valitsi. Ehkä se ei ole niin merkityksellistä aidalla, mutta jos rakentaa korkeamman aidan, se kannattaa pitää mielessä.
Käytin U-kenkää ja porasin yhden reiän. Tarkistin Bendersiltä, jonka L-tukia minulla on, ja raudoitus alkaa 20 cm alaspäin näistä. Jotta en osuisi raudoitukseen, porasin vain 15 cm. En halunnut, että pylväskengät työntyvät liikaa ylöspäin, joten leikkasin ne sopiviksi.
[kuva]
kiinnitin sitten pylväskengän ankkurimassalla ja sitten pylvään WAF-ruuvilla.
[kuva]
Mielestäni se meni hyvin. En sano, että yksi vaihtoehto on parempi kuin toinen, vaan halusin vain näyttää vaihtoehtoja.
Kuinka kauan sitten teit tämän, mutta millainen oli lopputulos? Heiluvat vai vakaat?
Kuinka pitkä väli sinulla on pylväiden välissä, näyttää siltä kuin sinulla olisi 28x45 rimoitusta? En halua, että ne notkahtavat keskeltä.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.