2 790 lukukertaa ·
22 vastausta
3k lukukertaa
22 vastausta
Kiinnitä pönttö
Yksityiskohdat....D doubleH sanoi:
Vähän PL600 nopean tarttumisen vuoksi ja sitten PL400 pitkäaikaiskestävyyteen.
Ehdottomasti! Käytännössä uskon, että pienet rei'ätsi eivät merkitse mitään "valtavassa" peltirumpussa.A Anna Bo sanoi:
Ok, eikö voi levittää jonkinlaista ruosteenestoa, jos poraa itse, vai onko se vaikeaa? Olen hieman huolissani, että liima ei jaksa kantaa holkin painoa. Holkki painaa nyt 2,7 kg. Varmasti se painaa enemmän kosteuden ja ylimääräisen liimatun laudan kanssa. Olisi kauheaa, jos holkki linnunpoikasten kanssa putoaisi veteen.B BSOD sanoi:Helpoin ehkä, mutta ei niin hyvä putkelle, että reikä jää ilman galvanoitua suojaa. Työpaikalla on tärkeää, että ruostesuojaus hoidetaan kunnolla, jos teemme reikiä galvanoituun metalliosiin.
Pl400 (tai muu ulkokäyttöön tarkoitettu rakennusliima) + alapuolella jännityksessä oleva lauta päivän ajan, jotta se saa kovettua hieman, on suositeltavaa.
Jos sen pystyy vain liimaamaan järkevällä tavalla (riittävän laajat kiinnityspinnat ja suhteellisen puhdas), sanoisin, että se kestäisi, vaikka itse "ryömisit sisään" pesäkolo. PL400 on yleensä erittäin vahva!A Anna Bo sanoi:
Kenen rumpu se on? Suuttuuko joku, jos vain ruuvaat pesäkolo paikalleen?
Alfredo sanoi:
Yksityiskohdat....
Vähän PL600 saadaksesi sen "tarttumaan" ja PL400 pitkän ajan kestävyyttä varten.On varmasti myös liimoja, jotka "tarttuvat" nopeasti ja kestävät kosteaa ulkoilmastoa. Olen, kuten varmaan huomasit
, en mikään liima-asiantuntija tosin...
Ehdottomasti! Käytännössä uskon, että pienet reiätsi eivät vaikuta "valtavaan" peltirumpuun millään tavalla.
Se on suuri metsäyhtiö, joka omistaa rummun, joten en usko, että kukaan välittää tai suuttuu, jos vain kiinnitän sen ruuveilla. Yritän hankkia kahluusaappaat, jotta voin mennä alas ja tarkastella, miten toinen pönttö on kiinnitetty. Sen pitäisi olla ollut rummussaan ainakin vuodesta 2006 tai aikaisemmin. En tiedä, kuka sen on laittanut sinne.Alfredo sanoi:
Onko se sama rumpu vai kaksi erilaista...?A Anna Bo sanoi:Se on iso metsäteollisuusyritys, joka omistaa rummun, joten luulen, ettei ketään kiinnosta tai suutu, jos vain kiinnitän sen. Yritän hankkia kahluusaappaat, jotta voin mennä alas ja tarkistaa, miten toinen pönttö on kiinnitetty. Sen pitäisi olla ollut rummussaan ainakin vuodesta 2006 tai aikaisemmin. En tiedä kuka on laittanut sen sinne.
Sinun ei pitäisi laittaa toista pönttöä samaan rumpuun, jos siellä on jo pönttö.
Koska koskikara on reviirinsä puolustaja, tulos on luultavasti se, että vain toinen pönttö käytetään.
Sinun pitäisi siis laittaa pönttö jonkin toiseen rumpuun tai sillan alle jossain muualla alueella.
Vasta talvella ne voivat jakaa pienen avoveden alueen, mutta kun on aika rakentaa pesä, he haluavat "oman osaston"
Totta, ymmärrän sen täysin. Ajatuksena oli asettaa pönttö toiseen rumpuun. Ei ole järkeä olla useampia samassa.D doubleH sanoi:Onko kyseessä sama rumpu vai kaksi eri...?
Sinun ei kannata laittaa toista pönttöä samaan rumpuun, jos siellä on jo yksi pönttö.
Koska koskikara puolustaa reviiriään ja tulos tulee olemaan, että vain yhtä pönttöä käytetään.
Sinun tulisi siis asettaa pönttösi toiseen rumpuun tai sillan alle jonnekin muualle alueella.
Vain talvella ne voivat jakaa pienen alueen avovedestä, kun on aika rakentaa pesä, ne haluavat "oman makuukopin"
Vaikeaa on pääsy käsittelemään, kun ei pääse ulkopuolelta.A Anna Bo sanoi:Ok, voiko reikien poraamisen jälkeen lisätä jonkinlaista ruostesuojaa vai onko se vaikeaa? Olen hieman huolissani, kestääkö liima holkin painon. Holkki painaa nyt 2,7 kg. Se voi varmasti painaa enemmän kosteuden ja ylimääräisen liimatun laudan myötä. Olisi hirveää, jos holkki lintuineen putoaisi veteen.
https://www.google.com/url?sa=t&sou...YQFnoECA4QAQ&usg=AOvVaw2yg6Tl92DoA_i0RDiHQc2D
Tämän lähteen mukaan liiman lujuus on 280N/cm2. Tämä tarkoittaa siis noin 28kg/cm2. Jos kuormittaisit sitä 3kg ja liimaat 5x5cm (25 cm2), se on noin 0,4% siitä, mitä valmistaja ilmoittaa liiman kestävän (ihanteellisissa olosuhteissa). Jos pinta on puhdas, se kestää.
Klikkaa tästä vastataksesi