ja tässä on miltä se näyttää toiselta puolelta (näkymä parven alapuolelta). Huomaa kuitenkin, että pystysuoraan puoleen hitsattu osa kuuluu vanhaan palaan, joka oli väärin ja jonka he leikkasivat pois.:
Hitsattu metallilevy pystysuorassa asennossa, alapuolelta katsottuna, vanhan osan kanssa, joka on leikattu pois.

cpalm - koskien ruuvia ja tulppaa, käytetäänkö niitä yhdessä kemialisen massan kanssa? Olen saanut rakennuskonsultilta ohjeet käyttää kemiallista ankkuria, lasketaanko ruuvi ja tulppa - yhdistettynä kemiallinen massa - sellaiseksi?

huomasin, että en saanut mukaan kuvaa harjastani ja puhallusvehkeestäni, tässä ne ovat:
Harmaa kuminen ilmapumppu ja metallinen harja valkoisilla harjaksilla valkoisella pöydällä.

Kuka on suositellut m10 pulttia, kuulostaa heikolta korvissani.

se oli rakennusneuvoja, joka suositteli 4 kpl kemankar, 8 mm halkaisija, 3 tuumaa. Hän vaikuttaa erittäin asiantuntevalta...

Sitten ei ole mitään huolta, itse olen sellainen joka ylimitoittaa valtavasti:D

C
Pystyssä tarkoitin, että olin laittanut palkin "kyljelleen", palkki kestää enemmän kuormitusta näin.
Ei, tarkoitin ruuvia ja plugia kemikaaliankkurin sijasta.
En oikein ymmärrä kuvaa, joka näyttää miten kulmarauta on hitsattu kiinni.
Mitoitukseen liittyen, katso täältä: http://www.fischersverige.se/PortalData/10/Resources/fischer_se/pdf_dokument/M0006_ankarmassa.pdf
Taulukon mukaan M10 kestää poikittaisvoiman 8 kN, eli noin 3 tonnia neljällä kiinnityspisteellä. Tämä koskee tosin betonia, ja reikien minimiväli on luultavasti alitettu. Mutta sen pitäisi olla riittävästi, eikö niin(?)

Viimeksi muokattu:
Va paljon mielipiteitä! Minusta tuntuu erittäin oudolta, että kiinnike on sivulle?
Sehän ei lisää niin paljon.
Miksi ei ole palikkaa, jossa on 4 reikää palkin yläpuolella.

Laskelma oli 4 kemankaria, tosin hieman heikompia, mutta miten ne oli sijoitettu suhteessa palkkiin?

Protte

kuten ymmärsin ohjeita, minun pitäisi kiinnittää kaksi kulmarautaa, joissa on kaksi kemiallista ankkuria kussakin. Lähden siitä, että kulmaraudat ovat suunnattu niihin suuntiin, missä ne on asetettu, koska kaksi muuta sivua ovat vasten ullakkoa (jota ei voi siirtää, jotta voisi kiinnittää pultteja palkkiin).
Olen päättänyt tarkistaa asian rakennuskonsultin kanssa (mutta se tuntuu hieman ikävältä, koska olin suunnitellut korjata tämän viikonloppuna, jotta voisin poistaa tukien ennen kuin rakentajat tulevat maanantaina (ullakon alla on kylpyhuone, joka on rakennettava uudelleen. Se on melko pieni, joten tuet tuntuvat olevan hieman tiellä, kun useampi henkilö työskentelee kylpyhuoneessa :)

Tein jotain samanlaista, kun rakensin seinään kiinnitetyn wc-istuimeni. Käytin ankkurimassaa Biltemasta ja tavallista kierretankoa, joka leikattiin oikeaan pituuteen. Se on kestänyt hyvin, ja vedon osalta käytän näitä pultteja, joten sama ratkaisu pitäisi olla täydellinen sinulle, koska aiot ottaa leikkauskuorman, mikä on edullisempaa.

C
Varma siitä, ettei rakennusinsinööri tarkoittanut näin, kun hän puhui kulmateräksestä?
Rakennepiirros vinkeliraudasta, jossa on pultteja ja hitsaussauma.

noin, olen melkein varma, että hän puhui kahdesta kulmateräksestä, joissa kummassakin on kaksi ruuvia. Että teräsyritys valitsi kiinnittää kulmateräksen palkin sisäpuolelle sen sijaan, että se olisi ulkopuolella... piirustuksesi vaikuttaa järkevämmältä. Täytyy yksinkertaisesti antaa rakennuskonsultin katsoa ja antaa lausunto. En todellakaan odota innolla vaihtoehtoa, jossa joudun taas laskemaan palkin alas ja raahaamaan sen alas portaita ja viemään sen teräsyritykseen... Kuvasi oli todella opettavainen :) (jos minun on pyydettävä teräsyritystä tekemään työ uudelleen, ottaisin mukaan sinun kuvasi. Jos nykyinen ratkaisu ei kelpaa, voisiko olla vaihtoehto asettaa uusi kulmateräs ja porata reikiä ja ruuvata kiinni myös palkkiin nojaava osa (sen sijaan, että hitsattaisiin)? Silloin minun ei tarvitsisi siirtää palkkia uudelleen...

C
Olen tarkastellut kuvia tarkemmin. Tulkitsenko oikein, että kyseessä on U-palkki, joka pitäisi asentaa suunnilleen näin?:
U-palkin poikkileikkaus, jossa punaiset nuolet näyttävät kuormitusta ja sininen viiva osoittaa kuormittavan osan. Vihreä nuoli osoittaa jänneväliä.
Jos palkki on käännetty tällä tavalla ja punaiset nuolet näyttävät kuorman, se otetaan vastaan palkin sillä osalla, jonka olen merkinnyt sinisellä. Eli suurin osa palkista ei tule merkittävästi vaikuttamaan palkin kantokykyyn. Mietin, miksi on valittu palkki, jolla on tällainen "leveys/korkeus-suhde"?

Joka tapauksessa, ratkaiseva tekijä on tietysti jänneväli ja kuorman suuruus, jonka asetat palkille. Onko joku laskenut tätä? Vinkkinä on pyytää konsulttia tekemään yksinkertainen piirustus seuraavalla kerralla, jotta epäselvyyksiä ei syntyisi.

Se on L-muotoinen palkki, joka sijaitsee ullakon ulko- ja alapuolella (kuten tässä päässä "roikkuu ilmassa" - ullakon keskikohta, joka on noin 2 m leveä, tasapainottuu seinällä, joka todennäköisesti kantaa ullakon pääasiassa). Todennäköisesti reunoilla ei ole suurta kuormitusta, vaan palkin tehtävä on, paitsi estää reunan taipuminen alaspäin, vakauttaa se aaltopelti, joka on ullakon alimpana kerroksena (sen lisäksi on, mitä voin nähdä, kaksi kerrosta vaneria, yhteensä 2 cm, ja sen päällä on ohut lattia) - aaltopellissä on noin 5 cm "huippujen" ja "laaksojen" välillä.
Se osoittautui yksinkertaisesti monimutkaisemmaksi kuin luulin :) – tämä järjestyy, mutta on vähän turhauttavaa, koska halusin kiinnittää palkin nyt viikonloppuna, jotta voisin poistaa stämp näin mitkä stämp oikeastaan ovat monikossa?).
Suurkiitos kaikesta inputista! Arvostan sitä todella!

Parvi rakennettiin joskus vuosina 93-95, ja koska paljon muuta asunnossa (sisustettu vintti) on tehty huonosti ja epäammattimaisesti, koskee se luultavasti myös parvea. Se ei kuitenkaan ole koskaan tuntunut epävakaalta ja en ole huolissani (se on pieni ja mahtuu käytännössä vain sänky).
Tässä on yritykseni piirtää miltä se näyttää:
Loftin poikkileikkauskuva, jossa näkyy lattiapaneelit, aaltopellit, palkki ja mitat. Käsin piirretty luonnos.

Olen myös nyt hankkinut kierrettyjä ruuveja:
Pakkaus Fischer-kiilapultilla, koko M8 x 110 mm, sisältää tekniset piirrokset ja käyttöohjeet asennukseen. Mukana artikkelinumero 502914.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.