1 587 lukukertaa ·
12 vastausta
2k lukukertaa
12 vastausta
Täytyykö sokkelin olla kiinnitetty betonilaattaan, olemassa oleva talo
Minulla on talo, jossa alajuoksu on aiemmin ollut naulattuna betoniin valettuihin koolauksiin.
Olen poistanut valetut koolaukset, joten alajuoksu ei ole kiinni missään. Olen asentanut levyt seinään.
Tarvitsenko poistaa levyt ja kiinnittää alajuoksun, vai voinko jättää alajuoksun kiinnittämättä?
Jos alajuoksu pitää kiinnittää, miten teen sen parhaiten ja kuinka tiheästi?
Olen poistanut valetut koolaukset, joten alajuoksu ei ole kiinni missään. Olen asentanut levyt seinään.
Tarvitsenko poistaa levyt ja kiinnittää alajuoksun, vai voinko jättää alajuoksun kiinnittämättä?
Jos alajuoksu pitää kiinnittää, miten teen sen parhaiten ja kuinka tiheästi?
Ehdottomasti hyvä valinta, mutta expanderspikin pituus on liian lyhyt, jos naulataan 45mm puu, tarvitaan vähintään 90mm pituus, mieluiten 110, jos voi porata niin syvälle ilman, että vaarantaa mitään betonissa.M -MH- sanoi:
Aiemmin on naulattu noin joka 1,5m.M -MH- sanoi:
Olen ostanut ruostumatonta betoniruuvi nyt, jonka ajattelin kiinnittää. Linkin mukaan
https://www.proffsmagasinet.se/bygg...ongskruv-utv-c3-1230-x-120-mm-25-pack-3009706
Koska olen jo asettanut levyt ulkoseinään, tuntuu vähän raskaalta laittaa ruuvi joka osastoon... Mietin enemmänkin ehkä joka 3. metri?
Toimisiko tämä, joka on 100mm? Eikö haluaisi jotain, jossa on isompi kanta?J Jansson69 sanoi:
https://www.proffsmagasinet.se/bygg...panderspik-borr-o6-mm-100-mm-100-pack-3053525
Joten tarkoitat siis, että pitäisi vain irrottaa kaikki kipsi ja osb ulkoseinästä? :/
Se on vähän heikko, parempi 8mm halkaisijaltaan, kuten MH yllä ehdotti, kyllä 100mm pituus riittää 45mm kynnykseen..M mattiasohult sanoi:
Valitettavasti sinun on paremmin kiinnitettävä seinät tiheämmin kuin joka kolmas metri, muista, että ovien kohdalla on erityisen tärkeää hyvä kiinnitys, koska nämä lyödään kiinni ja luovat siten haittaa seinälle..
Kyllä, talo altistuu valtaville nostovoimille tuulitilanteessa ja erityisesti kovempien tuulien aikana, mutta myös sivusuuntainen tuulipaine voisi siirtää seiniä. Lisäksi seinä altistuu ulko-ovien kohdalla, koska ovet usein paiskautuvat kiinni, mikä aiheuttaa värähtelyitä ja painetta seinään.
Sahaa aukot seinälevyihin 5x5cm tai suuremmat, alareunaan seinää (helpointa monitoimikoneella) 60/100cm c/c etäisyydellä, niin voit sitten kiinnittää kulmakiinnike ruuveilla sylli/väritolppaan ja porata expanderit alas betoniin. Aukot voi sitten paikata uudestaan kipsillä+tasoitteella tai vaihtoehtoisesti lattialista, joka peittää.
Klikkaa tästä vastataksesi