Ole iloinen, että portaiden heikkoudet ilmenivät, kun "vain" pudotit käsipainon.
Itse liukastuin ja mursin pienen varpaan.
Onko murtumapinnan keskellä nähtävissä ruuvinreikiä?
Vahvista muutkin askeleet samalla kun olet kerran alkanut.
Lisäksi, kuten sipulin lisäämistä lohen päälle, on vaunurunko viistetty; reilusti...
[kuva]
Saa tuon muodon, jos valmistaa vangstycket liian kapeasta säännöstä. Sitten kun vielä vahvistaa sen säännön teräksellä tuhannella eurolla, herää lisäkysymyksiä materiaalivalinnoista ja siitä, kuinka harkittuja ratkaisut ovat. Minun osaltani se kertoo "learning by doing" -tyylisestä rakennusprojektista, jossa on erilaisia jälkikäteen tehtyjä ratkaisuja.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos joku sanoo, että tämä on hänen ensimmäinen portaiden rakennusprojekti, hänellä ei ole/ollut kokemusta/tietoa ja tämä ei mennyt oikein hyvin, ja osoittaa hieman nöyryyttä, kun keskustellaan siitä, mitä olisi voitu tehdä paremmin. Mutta että keksii esimerkiksi, että voisit lyödä varpaat porraspalkkiin, sen voivat kaikki nähdä läpi, se on hölynpölyä.
Joko porraspalkki on tehty kapeammasta palkista tai keksit, että olet sahannut kulmat pois?
Se, että portaan suuntaan on poikittaisia syitä ja sitten ruuvaat suoraan läpi, jopa ilman esiporausta, aiheuttaa jo halkeamia puussa, ja siten askelma on jo merkittävästi heikentynyt. Näkyy myös, että se on haljennut molemmista ruuvinrei'istä.
Askelmat ovat myös tarpeettoman ohuita jne.
Mutta näytät olevan enemmän kiinnostunut esittämään erilaisia tekosyitä kuin oppimaan jotain uutta?
Olen melko kyllästynyt kaikkiin omahyväisiin itse nimittäytyneisiin asiantuntijoihin, jotka eivät yksinkertaisesti voi olla puuttumatta keskusteluun, joka alun perin koski vain kysymystä liimasta. Heti kun he näkivät kuvan portaista, he olivat kuin kärpäset, jotka vetäytyivät kakkakasaan, ja useilta teiltä olen nyt oppinut, kuinka surkea rakentaja olen, ja olen tehnyt kaikki mahdolliset virheet, joiden täytyy mainita neljäsataaviisikymmentä kertaa. Ja jos ilmaisen toiveen siitä, että keskustelun pitäisi käsitellä sitä, mitä kysyin, koska sekä minä että kaikki muut ovat nauttineet portaiden käytöstä 15 vuoden ajan eikä rakenne notku, se ei riitä, koska sen pitäisi kestää massiivinen 10 kg teräskimpale 3 metrin korkeudesta, mikäli olisin omannut kaikki heidän tietonsa. En saisi väittää heidän pommitustaan vastaan, koska muut saattavat tappaa itsensä, jos rakentavat portaat kuten minun. Olen yllättynyt siitä, kuinka jäykkiä olette, ja pidän välttämättömänä levittää inhonilmaisuja, koska näette jotain, joka ei mielestänne toimi, ja olen huomannut, että vakuutukset siitä, että kaikki on täysin vakaata, eivät ilmeisesti riitä, koska ilmeisesti en voi arvioida sitä itse, ja jos pyhät kirjat ovat sanoneet jotain, jota olen rikkonut, olen luopio. SUURI virhe oli ylipäänsä näyttää kuva, ymmärrän nyt, ja suuri virhe oli uskoa, että useimmat palstan jäsenet voivat lukea ja ajatella oman laatikkonsa ulkopuolella.
Suosittelen, että aloitatte oman keskustelun, jossa kerrotte kaikista, jotka löydätte kaikista keskusteluista, ja ehkäpä nimitätte sen 'Rakennuksen idiootit'. Niin kaikki omahyväiset voivat puhua toisilleen ja antaa vahvistushaleja, joita näyttävät tarvitsevan. En ole niin tyhmä, etten ymmärtäisi, että voi olla eri mieltä ja haluaa vahvistaa tietopohjaa, kuten joku sanoi, mutta voi hemmetti myös kunnioittaa, että joku, joka on itse asiassa työskennellyt rakentamisen ja remontoinnin parissa useita vuosia ja todennäköisesti paljon enemmän kuin monet, jotka ovat lukeneet liikaa palstoja, omaa arviointikyvyn ja voi 15 vuoden jälkeen todeta, että idea kesti ja on erittäin tyytyväinen siihen. Se on kai asia, joka ärsyttää kaikkia, ja vertaus mehiläiseen, joka itse asiassa pystyi lentämään, on täysin aiheellinen, ja tässä tapauksessa monet täällä haluavat kertoa meille, että mehiläinen ei itse asiassa voi.
Niille, jotka haluavat rakentaa portaikon kuten minun, voin sanoa, että se toimii erinomaisesti ylitysten kanssa kuten minun, että yritetään lisätä niitä pystyäkseen kulkemaan suhteellisen jyrkkiä portaita törmäämättä varpaisiin, että olen tehnyt tiettyjä vahvistuksia, joita voi itse harkita kokeeko tarpeelliseksi, ja että portaat kestävät vähintään 15 vuotta osoittamatta merkkejä luunmurtuma- tai kuolemanriskistä. Sen sijaan ne eivät kestä massiivista iskua, joka olisi murskannut monia herkkiä varpaita, eikä se myöskään ollut vaatimuksissani rakennusvaiheessa. Meidän tulee kai kuvitella, että monen mielestä oikein rakennettu ja luovutettu portaikko sisältäisi tiedon: Sinun ei tarvitse olla varovainen suurten massiivisten esineiden putomisessa korkealta, koska portaikkosi kestää sen. Jos ylityksen nokka katkeaa, saat rahasi takaisin. Itse olen laiskasti laiminlyönyt sen kohdan, ja nyt sain maksaa siitä ja minun täytyy korjata portaat. Ja jos se ei onnistu, vaihdan askelmaa. Joka olen ilmeisesti myös ilmeinen idiootti, etten heti tee (miksi se on myös ketjussa, jonka voitte etsiä itse), koska halusin testata, pitääkö liimaaminen paikkansa, ja vaikka olen sanonut sen useaan otteeseen, kuulen sen uudestaan vain siksi, että ihmiset eivät voi olla liittymättä 'asiantuntijoihin', saadakseen käsisydämiä ja siten kuormittamaan keskustelua niin paljon, että kukaan muu kuin pilkkaajat voivat lisätä vielä jonkun loukkaavan kommentin TS:stä (minua kutsutaan täällä TS:ksi) ja hänen ymmärtämättömyydestään ja haluttomuudestaan kuunnella heitä.
Mutta... ...minulla on erittäin hienot ja hyvät portaat ja uskalsin kokeilla jotain omaa ja sain sen toimimaan täydellisesti. Kaiken tämän sekasotkun yllä on kuitenkin yksi tai kaksi rauhallista ja järkevää henkilöä, jotka todella lisäävät tietoa siitä, miten askelma parhaiten liimataan, ja heille suuret kiitokset ja he käyttäytyvät täysin normaaleina yksilöinä keskustelussa. Ne, jotka lisäävät muuta tietoa portaista, saivat tehdä niin, mutta seuraavassa vaiheessa he eivät luota siihen, mitä kuulevat, vaan vain jatkavat ja jatkavat ja jatkavat ja... Jätän tämän keskustelun kohtaloonsa ja kirjaudun ulos. En ikinä enää näytä yhtäkään kuvaa mistään, mitä olen tehnyt, saadakseni enemmän keskusteluun. Shitstorm on vain etunimi... Nopeat hyvästelyt sanon ja nautin puutarhassa kunnostamattomassa 20-luvun talossa, jonka kerran ostin ja työskennellyt sen parissa 20 vuotta, ja nostin arvon 390 Tm:sta 3,5 milj:iin. Olen melko tyytyväinen kuitenkin ja kestän enimmäkseen loukkauksia, mutta en jaksa katsoa kommenttia toisen jälkeen puhuvan toistensa ympäri ja yhdessä sen kanssa kertoa toisilleen, kuinka idiootti olen luonut tämän keskustelun. Olen tyytyväinen. Portaat ovat hyvät ja hienot. Voitte rakentaa samanlaiset, koska ne ovat läpäisseet testin, missä aikuinen mies käyttää niitä 15 vuotta, vaikka se jonkun mukaan on 'keskiaikaista empiriaa' tehdä johtopäätöksiä siitä. Minun pitäisi ymmärtää, että näkemykseni on ollut 'väärä', ja minun pitäisi purkaa portaat ja rakentaa rumemmat.
Täten lopetan osallistumiseni täällä, sillä ei ole mitään uutta auringon alla tässä asiassa. On surullista todeta, että tavallinen rakennusfoorumi voi kasvaa pahimmaksi Twitter-myrskyksi, mutta se on toinen asia.
Älkää kirjoittako kohdistettuja vastauksia minulle, koska poistun enkä lue niitä. Jos haluatte jatkaa keskustelua, suosittelen kuten sanoin, omaa keskustelua. Minun fo-pääomani riittää todella ja minulla on täysi luottamus arviointikykyyni. Olen ratkaissut paljon sen avulla
Jos kysyt, mikä on vahvin liima, ja useat sanovat, että se on tyhmä idea, ehkä sinun pitäisi miettiä uudelleen sen sijaan, että olisit niin hemmetin itsepäinen?
Pyörä on jo keksitty, ja on varmasti kursseja rakenteesta, jotta voit oppia lisää.
Opiskelin rakennetta lukiossa yli 20 vuotta sitten, silloin piirsimme paperille ja laskimme voimat laskimella.
Jos sen tekee tänään tietokoneella, tulos on toivottavasti oikein, mutta ei sitä opi yhtä paljon.
Todennäköisesti omat rakennelmasi vaikuttavat vain sinuun itseesi, mutta pahimmassa tapauksessa johonkin muuhun.
Tämä on hieman karkeampi ajankohtainen esimerkki: https://tv.aftonbladet.se/video/356732/haer-rasar-bron-foer-andra-gangen
Onko mitään ilmennyt siitä, kuinka paksuja askelmat ovat?
Muuten näyttää siltä, että reiät ovat heikoin kohta, olisin käyttänyt tilaisuuden hyväkseni ja tehnyt kaikki askelmat uudelleen, niin ei tarvitse tapahtua uudelleen...
Hyvää työtä kaikilta, jotka ovat omistaneet lukuisia sivuja ketjussa TS:n opettamiseen. Sekä mitä tulee surkeisiin tietoihin, kun on kyse portaiden rakentamisesta, että tapaan kohdata kritiikki. Että ketju käsittelee haljenneen laudan liimaamista, ei tietenkään ole olennaista.
Uskon, että sekä TS että muut ketjun seuraajat ajattelevat vielä kerran ennen kuin pyytävät neuvoja täällä uudelleen.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.