Ota popcornit esiin, TS lopetti vastaamisen 09:36, mutta ei vieläkään voi ottaa vastaan kritiikkiä?

Homma on seuraava, jos porrasrakennus olisi yksittäis- tai usean perheen talo, se pitäisi ilmoittaa kunnalle jos rakentaa portaat, nyt voimme olettaa, ettei näin ole.
Kunta puolestaan tekee arvion, tarvitseeko he mielestään rakentajan lausuntoa vai ei.
He haluavat todennäköisesti nähdä yksinkertaisen luonnoksen/piirustuksen ja luettelon materiaaleista jne, jne.

Jos olisin rakennuslupakäsittelijä, tässä tapauksessa ei riittäisi, että TS väittää työskennelleensä rakennusalalla ja tuntevansa "yhtä ja toista" portaista. Minulle tulisi huono tunne, ja tekisin itselleni helpoimman ratkaisun, alla seuraavista syistä, ja vaatisin, että TS palkkaa suunnittelijan.
Suunnittelija puolestaan tyrmäisi idean ja ehdottaisi todennäköisesti erittäin kallista ratkaisua, jota TS ei halua maksaa ja valitsisikin rakentaa "normaalin" portaan, jossa on ehkä kolme puolta, paksummat askelmat ja parempi lujuuslaatu jne, jne.
Miksi sitten rakennuslautakunta kiusaa TS:ää? Vaikka hän toistuvasti huomauttaa, ettei hän ole tyhmä tai kokematon jne, jne.

Entä jos leikkiä ajatuksella, että TS ei ilmoita portaista kunnalle, koska miksi he tuhoavat hänen suunnitelmansa mahtavasta ideasta käyttää kelluvia portaita ilmaisista materiaaleista, jotka lojuvat ladossa?
TS saa ehkä vieraita, sanotaan vaikka pieni Lisa 5-vuotias, joka pitää erittäin hauskaa juosta ylös ja alas näitä portaita, kun TS menee vessaan asioilleen.
Kun TS tulee takaisin, Lisa makaa puu- ja metallikasan alla, lävistettynä vatsan kautta veren lammikossa.
Ambulanssi on jo matkalla, mutta TS ajattelee, että se ei ehkä ole hyvä idea, he todennäköisesti ottavat yhteyttä poliisiin ja poliisi ottaa puolestaan yhteyttä kuntaan ja kysyy, onko TS hakenut rakennuslupaa tai ilmoitusta kyseisistä portaista, jotka ovat vieneet pienen Lisan elämän.

Koko asia päättyy siihen, että TS joutuu vankilaan pariksi vuodeksi, ja miksi, miksi kukaan foorumilla ei pysäyttänyt TS:ää ajoissa näiltä hullutuksilta?
Ei, kriittinen huomauttaminen tekee ketjun aloittelijat surullisiksi ja heille jää psyykkiset arvet elämälle.
Ehkä on silti parempi, että pieni Lisa menettää henkensä, joka tapauksessa TS vakuuttaa poliisille, että portaissa ei ainakaan ollut mitään virhettä!

• Tykkään
  • Haha
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
Näin voitaisiin tehdä portaiden askelmista hieman vähemmän herkkiä murtumaan.

Portaat, joissa on näkyvissä repeämä yhdessä askelmassa, vieressä oleva kasvi, vangstycke tukee askelmia alapuolelta.
Eli sahaamalla joitakin kolmion muotoisia palikoita, kiinnittämällä ne ja antamalla vangstycketin mennä hieman pidemmälle askelman alle lisätuen saamiseksi.

Pitäisi olla erinomaista nousta portaita ylös näiden kanssa ilman, että varpaat osuvat.

• Kapea sisäportaikko, jossa keskellä haljennut askelma ja vieressä vihreä kasvi seinää vasten.
Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
P patriklarsson sanoi:
Ota popcorn esille, TS lopetti vastaamisen klo 09:36 mutta ei edelleenkään voi ottaa kritiikkiä vastaan?

Homma on seuraava: jos rakennus, jossa portaat ovat, olisi yksi- tai useampi asuinrakennus, portaiden rakentaminen tulisi ilmoittaa kunnalle. Oletamme nyt, että näin ei ole.
Kunta puolestaan arvioi, tarvitseeko heillä rakennesuunnittelijan lausuntoa vai ei.
He haluavat todennäköisesti nähdä yksinkertaisen luonnoksen/piirustuksen ja luettelon materiaalivalinnoista jne.

Jos olisin rakennuslupakäsittelijä, tässä tapauksessa ei riittäisi, että TS inttää työskentelevänsä rakennusalalla ja osaavan "yhtä sun toista" portaista. Minulla olisi huono aavistus ja tekisin yksinkertaisuuden vuoksi itselleni alla seuraavista syistä ja vaatisin, että TS palkkaa rakennesuunnittelijan.
Rakennesuunnittelija puolestaan tyrmäisi idean ja todennäköisesti ehdottaisi hyvin kallista ratkaisua, jota TS ei halua maksaa, ja sen vuoksi valitsee rakentaa enemmän "normaalit" portaat, ehkä kolmella porraspalkilla, paksummilla askelmilla ja paremmalla lujuuslaadulla jne.
Miksi sitten rakennuslautakunta haluaa kiusata TS:ää? Vaikka hän kerta toisensa jälkeen huomauttaa, ettei ole tyhmä tai kokematon jne.

Käydään leikkimielisesti läpi tilannetta, jossa TS jättää ilmoittamatta portaita kunnalle, koska miksi heidän pitäisi pilata TS:n suunnitelmat mahtavilla ideoilla kelluvista portaista, jotka on valmistettu ilmaisista materiaaleista, jotka lojuvat vajaassa? Ehkä TS saa vieraakseen jonkun, sanotaan vaikka pieni Lisa 5 vuotta, joka pitää todella hauskana juosta ylös ja alas nämä portaat, kun TS menee vessaan kakkaamaan.
Kun TS on pyyhkinyt itsensä ja tulee takaisin, Lisa makaa puun ja metallin kasassa, lävistettynä vatsasta verisessa lammessa.
Ambulanssi on pian matkalla, mutta silloin TS tajuaa, että se ei ehkä ole hyvä idea, he saattavat ottaa yhteyttä poliisiin, ja poliisi puolestaan ottaa yhteyttä kuntaan ja kysyy, onko TS hakenut rakennuslupaa tai ilmoitusta tästä portaasta, joka riisti pienen Lisan hengen.

Kaikki päättyy siihen, että TS päätyy kaltereiden taakse pariksi vuodeksi ja miksi, miksi kukaan ei pysäyttänyt TS:ää foorumilla näistä hulluista ajoissa?
Ei, kritiikin esittäminen tekee ketjun aloittajat surullisiksi ja he saavat elinikäisiä henkisiä traumoja.
Ehkä kuitenkin parempi, että pieni Lisa maksaa hengellään, joka tapauksessa TS vakuuttaa poliisille, että portaita oli joka tapauksessa *TÄÄLLÄ oli mitään vikaa!!
Hei Patrik. Sinut on nyt ilmoitettu käytöksestäsi. Huolimatta siitä, että olen pyytänyt sinua lopettamaan, et ymmärrä etkä kunnioita valintojani ja maalaat minut toistuvasti idiootiksi. Se, mitä kirjoitit nyt, menee **itseäni** ylittävän säädyllisyyden rajani. Toivottavasti saat jonkinlaista hässäkkää ja ajattelemisen aihetta. En ymmärrä ihmisiä kuin sinua ja vähemmän sellaisia foorumilla on hyvä teko. Hyvää elämää!

• Haha
Roger Fundin ja 2 muuta
  • Laddar…
Hauska ketju lukea ja minun puolestani TS saa olla sellainen porras kuin hän haluaa….. mutta saa syyttää itseään, kun esittää kysymyksen sellaisessa tee-se-itse-foorumissa…….

olisi vain ollut liimata porras….. Jos se pysyy, niin se toimii, muuten vaihda uuteen :thinking:

T Taxture sanoi:
Kiva ketju lukea ja minun puolestani TS voi olla millainen porras hän haluaa... mutta syyttäkää itsenne, kun esitätte kysymyksen, kuten hän teki talonrakennusfoorumilla...

olisi vain pitänyt liimata askelma yhteen... Jos se pitää, toimii se muuten, vaihda uuteen :thinking:
No niin. Tiesin, että aion kokeilla liimata, mutta halusin vain tarkistaa, olisiko sittenkin olemassa parempi puuliima kuin peruslaatu. Sitten joku halusi nähdä halkeaman, joten otin valokuvan. Sitten helvetti ratkesi. Olen sanonut sen aiemmin ja sanon sen uudestaan, suuri osa väestöstä ei näytä olevan tarpeeksi kypsä käsittelemään sosiaalista mediaa ;)

• Haha
Anonymiserad 217177 ja 1 muu
  • Laddar…
Tee kuten Ernst. Poraa ja työnnä hiukan pyörötankoa, joka jäykistää sen.

• Haha
  • Tykkään
Dilato ja 2 muuta
  • Laddar…
P
Itsetuntemus on huipussaan! :crysmile:

• Tykkään
Roger Fundin ja 3 muuta
  • Laddar…
D DanMicke sanoi:
Hei Patrik. Sinut on nyt ilmoitettu käytöksestäsi. Vaikka olen pyytänyt sinua lopettamaan, et käsitä tai kunnioita valintojani ja maalat jatkuvasti minusta idioottia. Se, mitä nyt kirjoitit, ylittää totisesti kohtuullisuuden rajani. Toivon, että saat jonkinlaisen ongelman ja mietit asioita. En ymmärrä kaltaisiasi ihmisiä, ja vähemmän sellaisia foorumilla on hyvä asia. Hyvää elämää!
Kaksinaismoralisitesi on koomista.
Ilmoitettu mistä?
Siitä, että minulla on toiset mielipiteet kuin sinulla?
Ei ole yhtään konstruktööriä, joka jakaa mielipiteesi?
Jos sinulla on rakennusviraston lupa portaille, voitko laittaa kopion tänne?

Mielipiteeni ovat relevantteja, mitä tulee portaidesi suunnitteluun eikä se ole vain sinun monologi, etenkään kun otetaan huomioon useita virheellisiä asioita, joita esität ja jotka voivat inspiroida muita tekemään samat virheet.

Kunnioitan valintojasi ja siksi mielestäni sinun pitäisi seisoa niiden takana kuin mies, ilman sepustuksia.
Ymmärrä valintasi, miten voisin sen tehdä, kun minun mielestäni ne ovat virheellisiä?
Et vakuuta minua.
Minulla ei ole aggressioita sinua vastaan, jos nyt niin luulet, mutta uhkasiko sinä?
Luuleeko, että yllä oleva esimerkki maalaa sinut idiootiksi?
On paljon ihmisiä, jotka päivittäin asettavat toiset vaaraan ajattelematta tai edes välittämättä.
Tästä syystä on olemassa lakeja ja sääntöjä, ja siksi on mielenkiintoista nähdä, täyttääkö rakentamisesi ne?
Emme olisi tarvinneet viedä tätä näin pitkälle, jos olisit vain ottanut vastaan kokeneempien mielipiteitä, joita jätät huomioimatta :)

• Tykkään
Roger Fundin
  • Laddar…
yoloboi sanoi:
Itsetuntemus on huipussaan! :crysmile:
Twitterskadad? :crysmile:

• En tom vit ruta.
T Taxture sanoi:
Kiva lanka lukea ja minun puolestani TS saa olla sellainen portaat kuin hän haluaa….. mutta saa syyttää itseään kun esittää sellaisen kysymyksen rakennustalon forumissa…….

olisihan vain liimata askelmaan yhteen…. Jos se pysyy niin se toimii muuten vaihda uuteen :thinking:
Minun puolestani myös TS voi mieluusti pitää portaansa, en ole myöskään muuta sanonut, mutta olen huomauttanut useista puutteista, jotka vaikuttavat kantavuuteen.
Se ei sitten merkitse mitään mitä sinä, minä tai TS ajattelemme, jos rakennuslautakunta päättää, miltä portaiden tulisi näyttää, ja olen melko varma, että he haluavat, jos heiltä kysyy, ja jos ei ole kysynyt, se voidaan mahdollisesti luokitella luvattomaksi rakentamiseksi. Siksi olisi mielenkiintoista saada lisää tietoa.
Esimerkkini oli vain "worst case scenario" silmällä pilkaten.
En voinut tietää, että TS:n tytärtä/lapsenlasta kutsutaan Lisaksi tai että TS pitää itseään idioottina, koska hän silloin tällöin käy vessassa.
Muuten olen jäänyt paitsi, mistä aggressionit tulevat?

• Tykkään
Roger Fundin ja 2 muuta
  • Laddar…
P
D DanMicke sanoi:
suuri osa väestöstä ei näytä olevan tarpeeksi kypsä käsittelemään sosiaalista mediaa ;)
Ihan oikeasti? Sinulta, joka menee puolustuskannalle, kun huomautamme jostain puutteesta rakentamassasi jutussa? Sinun täytyy olla vitsailemassa, ole kiltti.

• Haha
  • Tykkään
Roger Fundin ja 2 muuta
  • Laddar…
P patriklarsson sanoi:
Puunsyyntäsuunta on väärä.
Osta halpa puupenkki pitkittäisellä syykuviolla, sahaa askelmia poikittain halutulla syvyydellä. Se ei murru.
Porrasaskelmat näyttävät olevan ainakin 70-80 cm leveitä. Mistä löydät halvan lankun, joka on tuon levyinen?

• Tykkään
sturnus
  • Laddar…
useless useless sanoi:
Portaat näyttävät olevan ainakin 70-80 cm leveitä. Mistä löydät edullisen lankun, joka on tuon levyinen?
Spot on! Lauta (det ä ingen planka) on asennettu pituussuunnassa.
Kuten kirjoitin aiemmin, on olemassa työtasot, liimapuulevyt ja vastaavat.

Tai jos on innokas puuseppä, paras ratkaisu on liimata ristikkäin kaksi levyä, jolloin saat voimaa molempiin suuntiin, ja jos on taitava, voi lisätä vielä yhden kerroksen 45 astetta.

• Tykkään
RoAd ja 1 muu
  • Laddar…
P patriklarsson sanoi:
Jos sinulla on todistus portaista rakennusvirastolta, voisitko laittaa kopion tänne?
Milloin rakennusvirasto alkoi kirjoittaa todistuksia portaista?

R roli sanoi:
Milloin rakennusvirasto alkoi antaa todistuksia portaista?
Siihen en voi vastata, he päättävät rakennusilmoituksesta/lupahakemuksesta tapauskohtaisesti. On varmasti monia portaita, jotka ovat jääneet huomioimatta, ja myös monia rakennuksia, joissa he vaativat suunnittelijoita. Eräässä kunnassa, johon asia liittyy, he vaativat suunnittelijat esimerkiksi yläkerran rakentamiseen, mikä on tavallista portaiden kohdalla. Siten portaat sisältyvät hakemukseen. Tai olenko väärässä?

Yleensä suunnittelija tarkastelee tavallista kuormitusta, mitä tulee ajoneuvoihin, henkilö matkustajaksi lasketaan 70 kg:n painoiseksi, joten oletamme, että sen pitäisi kestää tämän viisinkertaisesti, mikä on tavallinen turvallisuusmarginaali. Se tekee 350 kg. On näin ollen oletettava, että portaat eivät koskaan kuormitu enempää painoa, ja sen tulee kestää 3 kappaletta 115 kg painavaa henkilöä, jotka seisovat siinä samanaikaisesti.

Samoin on oletettava, että tämä kuorma on kestettävä alueella, joka vastaa jalkapohjaa koko askelmapinnalla. Jalka on melko pieni.

Minun on vaikea nähdä, että nämä portaat kestävät 350 kg painoisen jalan aivan askelman reunalla, ja syystä epäilen, että suunnittelija olisi hyväksynyt rakennuksen. Näin ollen myöskään kunta ei ole tehnyt niin, jos he olisivat vaatineet lausuntoa, mitä oletan, että he eivät ole. Siksi kirjoitin, että todennäköisesti portaat eivät sijaitse yksi- tai moniasuntoisessa talossa.

• Tykkään
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.