Ajattelin rakentaa piilotetun vaatekaapin poikani huoneeseen. Ajatuksena on kierrättää ovia vanhasta ikea pax-kaapista.

Koska minulta puuttuu kokemusta puusepäntyöstä, haluan kuulla, mitä minun tulisi ottaa huomioon rakentaessani kehystä, johon ovet kiinnitetään.
Oikea seinä on betonia, ja vasen seinä sekä yläosa ovat kipsilevyä. Tilaa on 2,24 m leveä ja 2,17 m korkea.

Tulee olemaan 4 kpl 50 cm leveitä ovia ja betoniseinän viereen kiinteä osa 24 cm.

Tuleeko minun käyttää 45 mm palkkeja tolppiin?
Voivatko ne olla ohuempia yläosassa ja lattiassa, vai tarvitseeko niiden olla samaa palkkia myös siellä?

• Huone, jossa on hyllyjä täynnä koreja ja laatikoita, sekä sänky ja tuoli.
F fluff86 sanoi:
Ajattelin rakentaa piilotetun vaatekaapin poikani huoneeseen. Ajatuksena on käyttää uudelleen ovia vanhasta Ikea Pax -vaatekaapista.

Koska minulla ei ole kokemusta puutöistä, haluaisin kuulla, mitä asioita minun tulisi ottaa huomioon rakentessani kehystä, johon ovet kiinnitetään.
Oikea seinä on betonia, vasen seinä ja yläpuoli on kipsilevyä. Tila on 2,24 m leveä ja 2,17 m korkea.

Siinä tulee olemaan neljä 50 cm leveää ovea, ja betoniseinää vasten kiinteä osa 24 cm.

Pitäisikö minun käyttää 45x45 runkopuita tolpille?
Voivatko ne olla ohuempia ylhäällä ja lattian kohdalla, vai täytyykö niiden olla sama runkopuu myös siellä?
Piiristä luonnos, miten olet suunnitellut!
Mitä tarkoitat piilotetulla?
Miksi et vain asettaisi PAX-vaatekaappia ja rakentaisi ympäröivät alueet umpeen, jos haluat niiden olevan sisäänrakennettu seinään? (Silloin on erinomaista käyttää 45x45 runkopuita ja kipsilevyä rakentamiseen)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.