Olen itse suunnittelija ja olen samaa mieltä justusanderssonin kanssa. Mielestäni ne on asennettu väärin, kun naulalevy on keskellä ja lisäksi naulattu huonosti. Ensimmäisessä kuvassa näkyy, että jostakin nauloista on jopa liian lähellä palkkien välistä saumaa.

• Tykkään
Slarvpellen
  • Laddar…
Jotta helpottaisin ketjun aloittajaa, voin myös lisätä, että olen konstruktör ja mielestäni justus ehdotus on oikea tie eteenpäin(y)

• Tykkään
Slarvpellen ja 4 muuta
  • Laddar…
B bossespecial sanoi:
Helpottaakseni keskustelun aloittajaa voin myös lisätä, että olen suunnittelija ja katson, että justus ehdotus on oikea tapa edetä(y)
Mikä siellä autotallissa on, voisiko ehkä tehdä kevyemmän ratkaisun?

Jos saan esittää vaihtoehtoisen tavan, olisin valinnut ratkaista ongelman osittain autotallin kautta. Onko esteitä siirtää jännevälit katon kulmilla, 500mm molemmilta puolilta kattotuolien alla tekee uskomattoman paljon kantavuuteen ullakolla.
Vain pieni ajatus.

Ystävällisin terveisin P-A

P Pagno sanoi:
Mikä siellä autotallissa on, voisiko tehdä kevyemmän ratkaisun?

Jos voin osallistua ja tarjota vaihtoehtoisen tavan, olisin valinnut ratkaista ongelman osittain autotallista käsin. Onko esteitä siirtää jännevälit ja kulmat katossa, siirtää niitä 500mm molemmista suunnista katon alla, se lisää valtavasti ullakon kantokykyä.
Vain pieni ajatus.

Terveisin P-A
Tällä hetkellä olen eristämässä, asentamassa Plyfa-levyjä ja kipsilevyjä seinille. Autotallissa ei ole tällä hetkellä paljonkaan, perheen pyörät ja muutamia vaatekaappeja. Valitettavasti en ole tarpeeksi pätevä arvioimaan ehdotustasi, P-A, mutta arvostan kaikkien osallistumista, todella kiitollinen tästä avusta.

Ymmärrän, että Limträ-palkin 56x225 asettaminen jokaisen kattotuolin väliin näyttäisi olevan se, mitä te suunnittelijat yksinkertaisesti suosittelette.

Mietin vain, voiko niitä edes kääntää paikoilleen niissä osastoissa, joissa on muovitettu, rimoitettu ja ruuvattu kipsi + autotallin moottori/ovi. Tuntuu siltä, että ne osuvat tukiin, kun niitä yritetään kääntää omiin osastoihinsa :thinking:

Ja voiko näitä nostaa paikoilleen ottaen huomioon niiden paino?

M M@ZE sanoi:
Ymmärrän, että Limträ-palkin 56x225 asettaminen jokaisen kattotuolin väliin on yksinkertaisesti se, mitä te suunnittelijat suosittelette.

Mietin, voiko niitä edes kääntää paikoilleen niissä kohdissa, joissa on muovia, ruoteita ja ruuvattua kipsiä + autotallin moottori/ovi. Tuntuu siltä, että ne osuvat tukipilareihin, kun yrittää kääntää niitä omiin uriinsa :thinking:

Ja pystyykö näitä nostamaan paikalleen niiden painon vuoksi?
Tulee ongelmaksi kääntää ja nostaa ne paikoilleen.

Yritän uudelleen ehdotuksellani: jos ajattelet vinotukia, kattotuolien alle, horisontaalisen palkin alle, lattian alle, sääntöä vasten, joka tulee asettaa pystysuoraan kattotuolin alle, autotallin seinään.

Jos teet "sandwichkiilan", vinotukia, palkkijalan, joka ulottuu seinään metri ja puolimetriä kattolle, autotallin katon alapuolelle, vähennät jänneväliä reilusti viiteen metriin.

Jos olet tukenut autotallin katon, tuet ulkokaton ennen kuin asetat "tukijalat", olisin jakanut ullakon eri osiin, asentanut ohuet ruuvattavat säännöt pystysuoraan sisälle stoloihin ja ruuvannut vanerin molemmilta puolilta. Eli pukea jotkut kattotuolit täysin, kuten seinät.
Jos näin tehdään, täytyy suunnitella enemmän, mihin tilaa käytetään.
Ilma ei pääse kiertämään, vaikeampi saada valoa gable-ikkunoiden kautta, vaikeampi liikkua suurempien materiaalien kanssa.
Oviaukot täytyy suunnitella ja ruotata oikein.
Kaikki menetelmät tuovat vaikeuksia tai haasteita.

Ystävällisin terveisin P-A

6 m pitkän 56x225 painaa noin 38 kg. Jos viet ne sisään diagonalen facketin, sen pitäisi toimia.

En osaa sanoa, onko juuri liimapuuta sopivaa, mutta tärkeää on rakentaa uusi välipohja. Se, mikä pääasiassa määrittää mitat ja materiaalin, on varmaankin taipuma. Jos hyväksyt potentiaalisen suuren ja näkyvän taipuman, tämä on tärkeä edellytys mitan määrityksessä. Kuitenkin tietty rajoitus tulisi olla, koska se voi aiheuttaa ongelmia tuissa (sääntö "vetää" tuessa, kun se taipuu alas). Saada tukipuut paikoilleen on vähän hankalaa, mutta ei vaikeaa, tein juuri jotain vastaavaa kotona.

• Tykkään
M@ZE
  • Laddar…
B bossespecial sanoi:
En haluan ottaa kantaa siihen, onko liimapuulla sopiva, mutta se on tie rakentaa uuden lattiarakenteen, joka on oikea. Suurin osa määrää mitat ja materiaalin, luulen, että se on taipuma. Jos hyväksyt mahdollisen suuren ja näkyvän taipuman, tämä on tärkeä edellytys mitan määrittämiselle. Kuitenkin tulisi olla tietty rajoitus, koska se voi aiheuttaa ongelmia telineissä (sääntö "vetää" telineen alaspäin taipuessaan). Palkkien asettaminen paikalleen on hieman monimutkaista, mutta ei vaikeaa, olen juuri tehnyt jotain vastaavaa kotona.
Sanoisin varmaankin, että en haluaisi näkyvää taipumaa (jonka voi nähdä paljaalla silmällä). Liimapuuta vaikuttaa tietenkin olevan vahvempi ratkaisu, mutta en tiedä sellaista, kuinka paljon se taipuu jne., vaikuttaa, että osaatte (y). Huomasin, että Fredells veloittaa 748:- 6 m 56x225:stä ja saan luultavasti 10 % alennuksen. Tietenkin tämä lisäkustannus on hieman ikävä, mutta siihen on vain totuttava.

Olen yrittänyt löytää, millaisen lattian kiinnityksen pitäisi käyttää, kun se on cc 120 :thinking:

Ok, joten uskot, että ne voidaan ujuttaa paikoilleen, vaikka minulla on vain 2 avointa tilaa, jossa on vapaa pääsy alas autotalliin, loput ovat peitettyjä (ellei aio poistaa kaikkia kipsilevyjä, rimoja ja muovia.

M M@ZE sanoi:
Olen yrittänyt löytää, mitä minun pitäisi ruuvata kiinni lattiatyypiksi, kun etäisyys on noin 120
Se on kuten bossespecial kirjoittaa, sinä itse päätät kuinka paljon se saa notkua. Itse olen sitä mieltä, että liiallinen notkuvuus lattiassa on epämiellyttävää. Minun autotallitilan lattiassa on pontattuja lattialautoja, jotka ovat hieman tavallista paksumpia, noin 36 mm, ja ne toimivat erinomaisesti. Ne kuuluivat muuten itse rakennussarjaan. Pontatut laudat ovat myös paljon helpompia asentaa tällaisessa tilassa kuin erilaiset levymateriaalit.

• Tykkään
Pagno
  • Laddar…
J justusandersson sanoi:
Se on kuten bossespecial kirjoittaa, että päätät itse, kuinka paljon se saa joustaa. Itse en pidä siitä, että lattiassa on liikaa joustoa. Minun autotallin parven lattialla on pontattuja lattialautoja, jotka ovat hiukan tavallista paksumpia, noin 36 mm, ja se toimii erinomaisesti. Ne kuuluivat muuten itse rakennussarjaan. Pontatut laudat ovat lisäksi paljon helpompia asentaa tällaisessa tilassa kuin erilaiset levymateriaalit.
Olen täysin samaa mieltä, en halua myöskään liikaa joustoa lattiaan, vähän voi olla OK mutta. 36mm pontatut laudat kuulostavat kuitenkin kalliilta :oops: en ole löytänyt mistään, mutta ehkä etsin väärästä kategoriasta.

Minun eivät olleet ollenkaan kalliita. Ostin vähän lisää. Sinun ei tarvitse olla lattialaatua, mutta hieman parempi kuin kuusipontattu riittää. Tarkista sahat lähistöllä.

J justusandersson sanoi:
Minun eivät olleet lainkaan kalliita. Ostin hieman lisää. Sinun ei tarvitse lattialaatua, vaan hieman parempi kuin kuusiraakapontti riittää. Katso sahojen läheltä.
J justusandersson sanoi:
Minun eivät olleet lainkaan kalliita. Ostin hieman lisää. Sinun ei tarvitse lattialaatua, vaan hieman parempi kuin kuusiraakapontti riittää. Katso sahojen läheltä.
Mistä ostit omasi?

Yksi kysymys, kun minulla on ullakkoportaat, jotka ovat 68 mm, ihmettelen, jos minun pitäisi laittaa liimapuupalkki siihen cc-mittaan yhteen osioista tai se voidaan laittaa myös pitkittäin, mikä sopisi minulle paremmin, mutta silloin se ottaa 113 cm. Vaihtoehto olisi vaihtaa se 54 cm, mutta haluaisin mieluummin leveän.

Viimeksi muokattu:
Voit soittaa Mellbygarageen, joka sijaitsee Stora Mellbyssä, Västergötlandissa. He myyvät luultavasti koko maahan, ja muussa tapauksessa he voivat antaa sinulle vinkkejä.

On mahdollista vaihtaa liimapuuta ja kattoristikoiden alaosia niin, että voit sijoittaa luukun autotallin pituussuuntaan, mutta se on melko suuri järjestely. Yritän katsoa sitä hieman myöhemmin.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.