Rickard.
Etsin muististani, mutta en voi muistaa nähneeni sellaista, sillä tuulettimet "yleensä" ovat kanavan (spiraaliputki) päällä. Tässä näyttää siltä, että laatikon tilavuuden kasvu toimii äänieristyksenä, tai ainakin tulkitsen sen niin.

Jos haluat ostaa tämän tuulettimen, ehdotan (mikä se nyt olisi arvoltaan :p), että ostat koko paketin ja otat yhteyttä myyjään asennuksen/toiminnan osalta. Tiivistys ulkopuolella on joka tapauksessa helppo homma, kunhan löydät jonkun, joka on valmis ottamaan sen tehdäkseen.

(kirjoitin uudelleen, koska ymmärsin väärin)
 
D
Olen yrittänyt tuota reittiä (huokaus). Fjäråskupan suositteli Elon mutta koska tarvitsen baldakiinin sisäpuolelle koska katto on vain 30 cm niin asennus oli liian vaikea.
 
Rickard.
En oikein ymmärrä ongelmaa, laatikonhan voi asentaa todella korkealle tarvittaessa, jopa katon yläpuolelle jos se ei millään muuten onnistu. Kallraspjäll ei vie montaa cm tilaa, joten ainoastaan suodattimen pidike vie korkeutta, ja ilman tuuletinta sen ei pitäisi tarvita niin paljon tilaa, ajattelen.
 
D
Ehkä se on tietämättömyyteni, joka saa minut tuntemaan, että kaikki osat täytyy sovittaa millintarkasti katon läpi ilman mahdollisuutta säätää tai joustaa.

Katto ulkoa sisäänpäin:

kattohuopa
Alushuopa
23 mm raakapontti
50-60 mm ilmarako
Eristys 250 mm
Raakapontti 17 mm
Sisäkatto 11 mm

Koska katon kaltevuus on minimaalinen, laatikko laskeutuu vain 10-20 mm alaspäin ilmarakoon.
 
D
Kokoamisohjeissa sanotaan, että spiroputken tulee päättyä 120-125 mm sisäkaton yläpuolelle, mutta luulen, että he eivät ole ottaneet huomioon kalltasskyddet.

Lisäksi en saa sitä mittaa sopimaan heidän luonnoksensa kanssa, joka sanoo, että kartio on 100+60 mm.
 
  • Asennusohjeet keittiökanavan asentamiseen; sisältää kuvia, mittoja ja kuvauksia, joissa neuvotaan spiroputken ja ilmanvaihtokanavan kiinnittämisessä.
D
Mittapiirros:
 
  • Mitta piirros, jossa näkyy kaksi lampun kiinnityslevyä ja niiden mitat: pituus, korkeus ja leveys millimetreinä.
Rickard.
Saatan olla optimisti, mutta en usko, että tässä on mitään millimetrimittoja, harvoin on sellaista ventissä, mutta eihän tämä myöskään ole mikään pieni projekti. Koska sisäosa on tärkein, on kai parasta aloittaa sieltä ja työskennellä ylöspäin, niin mikään ei voi mennä pieleen. Jos ei ole 100% varmuutta, viimeiset aukot yleensä täyttyvät vasta kun tuotteet ovat käsissä, näin on kokemukseni mukaan.
 
  • Tykkään
Joak ja 1 muu
  • Laddar…
D
Mm juuri niin. Pitää tutkia vähän lisää. Mutta pelkkä kåpa, moottori ja trumma maksaa tuskin 30k, joten haluaa olla vähän perillä siitä, että se toimii.

minulla on myös siellä jossain kattosääntö :)
 
  • Tykkään
Rickard.
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.