4 499 lukukertaa ·
22 vastausta
4k lukukertaa
22 vastausta
Kattoläpivienti huopakattoon
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 8 046 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 8 046 viestiä
Minun täytyy hankkia liesituuletin.
Ajattelin kattoon integroitua tuuletinta moottorilla, joka sijaitsee ulkona katolla.
Onko tämä hyvä tuote tähän tarkoitukseen?
https://fjaraskupan.se/pub_docs/files/PDF/monteringsanvisningar/monteringsanvisning_tfu.pdf
kattoni on huopakatto ja paksuus 25-35 cm
Ajattelin kattoon integroitua tuuletinta moottorilla, joka sijaitsee ulkona katolla.
Onko tämä hyvä tuote tähän tarkoitukseen?
https://fjaraskupan.se/pub_docs/files/PDF/monteringsanvisningar/monteringsanvisning_tfu.pdf
kattoni on huopakatto ja paksuus 25-35 cm
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 411 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 411 viestiä
Se kääritään paperiin kuten kuvassa. En tiedä onko se hyvä vai ei, mutta sanoisin, että yleisintä on rakentaa laatikko vanerista tarkoitukseen soveltuvalla levykannella ja tavallisella eristetyllä putkella.
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 411 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 411 viestiä
En oikein ymmärrä, mihin viittaat, mutta useimmitenhan laatikko menee katon läpi (katso kuvat), joten pappi ja raakapontti täytyy poistaa saadakseen sen läpi.
Toki sen voi myös vain asettaa päälle, ja silloin sinun tarvitsee vain purkaa niin, että saat sen minkä haluat läpi.
En tiedä, auttoiko tämä
Toki sen voi myös vain asettaa päälle, ja silloin sinun tarvitsee vain purkaa niin, että saat sen minkä haluat läpi.
En tiedä, auttoiko tämä
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 8 046 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 8 046 viestiä
Kaikki pohdinnat ovat tervetulleita. 
Ajattelen, että mukana tulevaa ohjetta ei voi oikein käyttää tasaisille kattohuopakatteille. Tuntuu hieman oudolta, että minun pitäisi laittaa peltiä päälle, kun muu osa talosta on vain huopaa, esimerkiksi.
Ajattelen, että mukana tulevaa ohjetta ei voi oikein käyttää tasaisille kattohuopakatteille. Tuntuu hieman oudolta, että minun pitäisi laittaa peltiä päälle, kun muu osa talosta on vain huopaa, esimerkiksi.
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 8 046 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 8 046 viestiä
Jos se olisi ollut pyöreä putki, joka pitäisi mennä läpi, miehellä olisi pitänyt olla gummistos.

Mutta tuon plåt-givarin kanssa taitetaan vain pappi huppuun.
Tekevätkö kattourakoitsijat tällaisen työn?

Mutta tuon plåt-givarin kanssa taitetaan vain pappi huppuun.
Tekevätkö kattourakoitsijat tällaisen työn?
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 411 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 411 viestiä
En ole kovin perehtynyt vent- tai ilmanvaihtokanaviin ja niiden sääntöihin, mutta vedeneristyksen näkökulmasta en näe mitään etua siinä, jonka linkitit. Eihän ole laatikko, joka tulee eristää, vaan se on kanava/putki, joka tarvitsee sen.
Kattoasentaja/bitumia asentaja voi toki auttaa, mutta tuskin haluaa puuttua itse vent. työhön.
Kumisukka toimii hyvin eristämättömillä putkilla, kuten viemärin ilmanpoisto, mutta ei mielestäni kuulu tänne.
Kattoasentaja/bitumia asentaja voi toki auttaa, mutta tuskin haluaa puuttua itse vent. työhön.
Kumisukka toimii hyvin eristämättömillä putkilla, kuten viemärin ilmanpoisto, mutta ei mielestäni kuulu tänne.
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 411 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 411 viestiä
Joidenkin cm suurempi kuin vent putki plus eristys ja 30-35 cm korkea nykyisen huopakaton yläpuolella.D Derbyboy sanoi:
Lisäys. Ellei keittiötuulettimen valmistaja sano jotain muuta, jotta heidän tuulettimensa jne. toimisi, ehkä on valmiita tuotteita jossain paketissa?
Viimeksi muokattu:
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 8 046 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 8 046 viestiä
Olin hieman kiinnostunut tästä:
https://fjaraskupan.se/pub_docs/files/PDF/monteringsanvisningar/monteringsanvisning_tfu.pdf
mutta se mikä tekee minut epävarmaksi on tuo pohjaliitäntä.
Minun tuuletin tulee olemaan noin 30 cm liitännän alapuolella.
saanko todella mahtumaan takaisinvirtaussuojan ja sitten joustavan spiro-putken niin, että voin nostaa tuuletinta.
https://fjaraskupan.se/pub_docs/files/PDF/monteringsanvisningar/monteringsanvisning_tfu.pdf
mutta se mikä tekee minut epävarmaksi on tuo pohjaliitäntä.
Minun tuuletin tulee olemaan noin 30 cm liitännän alapuolella.
saanko todella mahtumaan takaisinvirtaussuojan ja sitten joustavan spiro-putken niin, että voin nostaa tuuletinta.
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 8 046 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 8 046 viestiä
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 8 046 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 8 046 viestiä
En ole päättänyt, mutta siitä tulee joku tehokas kaveri EC-moottorilla.
Olen katsellut tätä:
https://fjaraskupan.se/produkter/motorer/takmotorer/fk-eco-flow-svart
(pitäisi olla vastaava ilman että siinä lukee fjäråskupan hieman pienemmällä hinnalla)
Olen katsellut tätä:
https://fjaraskupan.se/produkter/motorer/takmotorer/fk-eco-flow-svart
(pitäisi olla vastaava ilman että siinä lukee fjäråskupan hieman pienemmällä hinnalla)
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 8 046 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 8 046 viestiä
En usko, että itse laatikossa pitäisi olla mitään putkea.
putki liitetään pohjaan.
mutta onhan se selvää, jos saan läpiviennin täydellisesti, niin ehkä voin käyttää jäykkää spiroa. Tuntuisi vain paljon paremmalta voida käyttää joustavaa putkea, jos reiän poraus menee muutaman cm pieleen. Ne jäykät putket eivät nimittäin jousta 1 mm.
putki liitetään pohjaan.
mutta onhan se selvää, jos saan läpiviennin täydellisesti, niin ehkä voin käyttää jäykkää spiroa. Tuntuisi vain paljon paremmalta voida käyttää joustavaa putkea, jos reiän poraus menee muutaman cm pieleen. Ne jäykät putket eivät nimittäin jousta 1 mm.

