62 082 lukukertaa ·
190 vastausta
62k lukukertaa
190 vastausta
Käsityöläinen huolimaton?
Eikö se ole nedsättande julkaista arvostelu yrityksen nimen vieressä ja laittaa kuvia kynnyslistoista? Käsityöläinenhän on tyytyväinen ja väittää, että niissä ei ole mitään vikaa?P pmd sanoi:Jos on huonoa onnea, sitä riskiä voi olla. Jos henkilön nimi on vahvasti yhdistetty yrityksen nimeen, on mahdollista, että oikeusistuin katsoo yrityksestä esitetyn halventavan lausunnon olevan kunnianloukkaus henkilöä kohtaan. Siksi on tietysti syytä olla varovainen kirjoittaessaan negatiivisesti yhden henkilön yhtiöistä.
Kun kyse on kunnianloukkauksesta, lausunnon tarkoitus on tärkeä. Jos kirjoittaa arvion tarkoituksena mustamaalata henkilöä, se voi olla kunnianloukkaus, mutta esimerkissäsi en usko, että riski on kovin suuri.S Sir Duke sanoi:
Kommenttini kirjoitin kuitenkin vain tarkentaakseni väitettä siitä, ettei yritystä voi parjata. Se pitää kirjaimellisesti paikkansa, mutta voi silti syyllistyä henkilön kunnianloukkaukseen, jos "parjaa" yritystä, tietyissä erityisissä olosuhteissa.
Ymmärrän, mutta TS kirjoittaa noin 30 viestissä, ettei halua leimata ketään. Joten aikomusta kunnianloukkaukseen ei ole. Tarkoitan, että hän voi ehdottomasti julkaista kuvia käsityöstä, samat kuvat, jotka hän on julkaissut täällä. Firma tulkitsee sen kehuksi, koska he itse olivat tyytyväisiä.P pmd sanoi:Kun on kyseessä kunnianloukkaus, lausunnon tarkoitus on tärkeä. Jos kirjoittaa arvion aikomuksena mustamaalata henkilöä, se voi olla kunnianloukkaus, mutta esimerkissäsi en usko, että riski on niin suuri.
Kommenttini kirjoitin vain selventääkseni väitettä siitä, ettei yritystä voi kunnianlouksata. Se pitää kirjaimellisesti paikkansa, mutta silti voi syyllistyä henkilön kunnianloukkaukseen, jos "herjaa" yritystä, tietyissä erityisissä olosuhteissa.
Kyllä, TS:n tarkoitus ei todennäköisesti ole kunnianloukkaus käsityöläistä kohtaan, mutta tarkoitusta ei voi päättää täysin itse. Tuomioistuin päättää sen.S Sir Duke sanoi:
Viimeisessä lauseessa voi olla piilotettu tarkoitus …
Mutta kuten kirjoitin viestissä #162, TS:n ei todennäköisesti tarvitse laatia arvostelua kuvien kera kaikista ongelmista, koska riita näyttää päätyvän ARN:lle.
Riski tulla syytetyksi kunnianloukkauksesta ei varmaankaan ole kovin suuri.
Ovatko kaikki negatiiviset arvostelut kunnianloukkausta?P pmd sanoi:Joo, TS:n aikomus tuskin on panetella käsityöläistä, mutta tarkoitusta ei täysin päätä itse. Tuomioistuin ratkaisee sen.
Viimeisessä lauseessa voi piillä piilotettu tarkoitus...
Mutta kuten kirjoitin viestissä #162, TS:n tuskin tarvitsee kirjoittaa arvostelua kuvineen kaikista virheistä, koska riita näyttää päätyvän ARN:lle.
Riski joutua syytteeseen kunnianloukkauksesta ei olisi kovin suuri kuitenkaan.
P pmd sanoi:
Se on aivan totta, on hankala asettaa yrityksiä esille, koska se voidaan luokitella herjaukseksi, jos ei ole täysin perillä lainsäädännöstä ja tietyistä ilmaisutavoista. Tavoitteeni on saada tämä ratkaistua. Ymmärrän, että ihmiset haluavat tietää, mistä yrityksestä on kyse, mutta en voi jakaa nimeä. Nyt toivon ratkaisua!P pmd sanoi:Kyllä, TS:n ei liene tarkoituksena herjata käsityöläistä, mutta aikomuksen ei aina itse päätä täydellisesti. Tuomioistuin tekee ratkaisun.
Viimeisessä lauseessa voi olla piilotettu aikomus...
Kuten kirjoitin viestissä #162, TS tuskin tarvitsee kirjoittaa arvostelua kuvien kera kaikista virheistä, koska riita näyttäisi menevän ARN:iin.
Risken joutua vastaamaan herjauksesta ei todennäköisesti olisi kovin suuri silti.
Se on monimutkaista enkä halua mennä siihen kysymykseen, nyt keskityn saamaan puusepäntyöt kuntoon ja sulkemaan tämän ikävän asian.j.f.s sanoi:
https://www.familjensjurist.se/fraga-juristen/ovrigtannat/fortal-mot-foretag/
Jos voin antaa vinkkiä jollekin toiselle aloittelijalle siitä, miten välttää tämä: Tee erittäin selkeät tarjoukset ja kirjalliset sopimukset pienimmästäkin poikkeamasta, käytä tarkistuslistoja ja palkkaa tarkastaja työn valmistuttua.
Me? Tein aluksi vain huomautuksen siitä, että voi todellakin joutua syytteeseen herjauksesta, jos parjaa yritystä, koska joku väitti, että sitä ei voi tapahtua. Sitten tuli paljon asiaankuulumattomia kommentteja sen ympärillä. Tässä tapauksessa tuskin on herjauksen vaaraa.
Se on silti firman vika. He ovat vastuussa, myös epäonnistuneista työntekijöistään.lärjungen sanoi:
Minä henkilökohtaisesti olisin myös erittäin pidättyväinen, kun kyseessä on firmojen julkinen kritisointi.
Mutta usein, kun kohtaa tällaista ongelmaa, se koskee firmaa, jossa on useita työntekijöitä, ja ehkä joku yksittäinen henkilö käyttäytyy sopimattomasti. Olen itse töissä pienemmässä rakennusfirmassa, ja joskus olemme vahingossa palkanneet jonkun, joka vaikutti hyvältä, mutta teki huonoja töitä, mikä johti kalliisiin reklamaatioihin (jotka tietysti korjasimme). Tässä tilanteessa mielestäni olisi erittäin valitettavaa kritisoida koko firmaa yhden työntekijän virheiden vuoksi, varsinkin sen jälkeen kun olemme korjanneet virheet.
Jos he eivät ole täysin varmoja siitä, että työntekijä tekee hyvää työtä, heidän on yksinkertaisesti lähetettävä joku tarkistamaan. Vaikka he olisivat varmoja, he voivat kysyä asiakkaalta, onko tämä tyytyväinen.
Täsmälleen minun teesini.Bölebon sanoi:
Jos firma kieltäytyy korjaamasta huonosti naulattuja kynnyksiä sillä perusteella, etteivät ne kuuluneet sopimukseen, ei ole kyse huonosti suoritetusta palvelusta. Kyse on vahingonteosta.
