62 077 lukukertaa ·
190 vastausta
62k lukukertaa
190 vastausta
Käsityöläinen huolimaton?
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 viestiä
F Flummox sanoi:
Piikkitulppa... Mikä mielestäni on jumalan rangaistus ihmiskunnalle... Tuskin saa oikein, vaikka tietäisi, mitä tekee...F Flummox sanoi:
Alan myös yhä enemmän kallistua siihen kategoriaan.X Xanthopteryx sanoi:
Asensin uuden jakokaapin muutama vuosi sitten ja kun yritin sulkea veden tietylle osalle taloa, huomasin, että se ei onnistunut, koska hanat osuvat metalliin. No, ajattelin, onpahan ainakin helppopääsyinen pääventtiili, jos tilanne kriisiytyy.
Yritin sitten tässä yhtenä päivänä sulkea maalämmön silmukan suodattimen puhdistamista varten. Huomasin, että en pysty poistamaan kaikkea styroksia, joka eristää liitännät, koska se on asennettu liian tiukasti seinää vasten. En myöskään pysty kääntämään venttiilejä, koska hanat osuvat styroksiin, jota en voi irrottaa. Joten otin käyttöön polygripin ja ruuvimeisselin.
Eikö oikeasti ole niin vaikeaa edes testata venttiilin toimintaa asennuksen jälkeen ja jos se ei toimi, tehdä uudelleen ja tehdä oikein? Näin minä työskentelen ammatissani.
Yäk... Oletko sellainen ammattilainen, jolla on jonkinlaista ammattiylpeyttä?tensiden sanoi:
Alan itsekin yhä enemmän luisua siihen kategoriaan.
Asennettiin uusi jakokaappi vuosi tai pari sitten ja huomasin, kun yritin kääntää osan talon vedestä pois, että se ei onnistunut, koska hanat menevät levyn sisään. No, ajattelin, että minulla on ainakin helposti saatavilla oleva pääventtiili, jos tulisi hätätilanne.
Yritin sitten eräänä päivänä kääntää maasuuntauslämmityksen piiriä pois suodattimen puhdistamiseksi. Huomasin, etten voi poistaa kaikkea solumuovia, joka eristää liitokset, koska se on asennettu liian tiukasti seinää vasten. Sitten ei voida kääntää venttiilejä, koska hanat menevät solumuoviin, jota en voi irrottaa. Joten polygrip ja ruuvimeisseli esiin sen sijaan.
Eikö ole niin pirun vaikeaa ainakin testata venttiilien toimivuus asennuksen jälkeen ja jos se ei toimi, tehdä se uudelleen ja tehdä oikein? Niin teen työssäni.
Fairlane
Jäsen
· Stockholms Län
· 17 875 viestiä
Fairlane
Jäsen
- Stockholms Län
- 17 875 viestiä
Covid kom emellan, jag blev sjuk etc och sen tänkte jag släppa det. Men i december 2021 fick jag reda på att det inte bara är små slarvfel utan fel som faktiskt kan påverka priset på min lägenhet. Trösklarna lossnade, fick reda på att det är golvlist på väggar etc etc. Då reklamerade jag delar av arbetet. Det landade i en fellista helt enkelt, som jag nu vill få fixad. Det arbete som nu är gjort är alltså fellistan. Jag går inte in på detaljer, det är grejer som inte blev gjorda nu.P Peternow sanoi:
Det började egentligen med att jag upptäckte att det inte finns korrekt underlag till parketten. Det finns många olika detaljer i denna historien som jag vill få stängd.
Aivan kamalaa käsityöläis"apua".Karinsbostadsrätt sanoi:
Covid tuli väliin, sairastuin jne ja sitten ajattelin antaa asian olla. Mutta joulukuussa 2021 sain tietää, että kyseessä eivät ole vain pienet huolimattomuusvirheet vaan virheet, jotka voivat vaikuttaa asuntoni hintaan. Kynnykset irtosivat, sain tietää, että seinillä on lattialista jne jne. Silloin tein reklamaation osasta työtä. Siinä oli yksinkertaisesti virheluettelo, jonka haluan nyt korjata. Nyt tehty työ on siis virheluettelo. En mene yksityiskohtiin, on asioita, joita ei tehty nyt.
Se alkoi oikeastaan siitä, että huomasin parketille ei ole oikeaa pohjaa. Tässä tarinassa on monia eri yksityiskohtia, jotka haluan saada päätökseen.
Voiko edes miettiä, onko kyseessä rekisteröity yritys. Tämä ei ole epäonnea tai huolimattomuutta, vaan niin taitamatonta, että se rajautuu vahingontekoon.
Ja nyt keskustelemme siis lievimmistä virheistä, joita ei ole korjattu?
Mikä on suunnitelma nyt?
Kirjoitit jossain, että se on yksityisyrittäjä. Muistanko oikein? Ymmärrän, että et halua paljastaa yrityksen nimeä henkilön suhteen takia jne., mutta samalla tämä henkilö tekee vastaavaa vahingontekoa muille raukoille, ellei kukaan pysäytä sitä. Jään täysin sanattomaksi, kun näen kuvat. Tasoltaan niin alhainen, että melkein epäilee, että kyseessä on väärennetty viesti. Älä ymmärrä väärin, uskon sinua, mutta toteutuksen taso on niin groteskisen huono, että ihmettelen, eikö sen takana oleva henkilö omaa jonkinlaista toimintarajoitetta (kuten nykyään kauniisti sanotaan).Karinsbostadsrätt sanoi:
Covid tuli väliin, sairastuin jne. ja sitten ajattelin unohtaa asian. Mutta joulukuussa 2021 sain tietää, että kyse ei ole pelkästään pienistä huolimattomuusvirheistä, vaan virheistä, jotka voivat oikeasti vaikuttaa asuntoni hintaan. Kynnykset irtosivat, sain tietää, että on lattialista seinillä jne. jne. Silloin reklamaatin osia työstä. Se päätyi yksinkertaisesti virhelistaan, jonka haluan nyt korjattavaksi. Tehty työ on siis virhelista. En mene yksityiskohtiin, kyse on asioista, joita ei ole nyt tehty.
Se alkoi oikeastaan siitä, että huomasin, ettei ole oikeaa alusmateriaalia parkettiin. Tässä tarinassa on monia erilaisia yksityiskohtia, jotka haluan saada päätökseen.
Haha, kylläpä olet oikeassa! Että käsityöläinen voi olla niin läpimätä ja pahantahtoinen. Nyt ei ole enää vain huonosti tehty, nyt se on rajalla sabotaasiin.plåtrickard sanoi:
lärjungen sanoi:
Kirjoitit jossakin, että se on yhden miehen firma. Muistan oikein? Ymmärrän, että et halua paljastaa firman nimeä henkilön suhteiden vuoksi jne., mutta samalla tämä henkilö tulee tekemään samanlaista ilkivaltaa muille onnettomille, jos kukaan ei laita sille stoppia. Olen täysin sanaton kun näen kuvat. Se on niin alhaista tasoa, että melkein epäilee, että se on feikattu viesti. Ymmärräthän oikein, uskon sinua, mutta suoritus on niin groteskin huono, että ihmettelen, onko henkilö sen takana jonkinlainen toiminnan variaatio (kuten sitä nykyään hienosti sanotaan).[/QUOTE
Joo toi jälkityö ei mennyt ihan nappiin. Ajattelen, että vastaukseni palautteeseeni tulee varmaan viikonlopun jälkeen. Päätän seuraavat askeleet sen jälkeen.
Sinulla on halpa vatupassi, joka ei todennäköisesti ole tarkka, joten varmuuden vuoksi sinun tulisi kääntää se ja mitata "kahdesta suunnasta", ajattele polarisoida. Jos vatupassi on oikea, kupla pysyy samassa paikassa molemmissa mittauksissa, ja jos se, mitä mittaat, on plumb tai vaakasuora, kuplan on oltava keskellä viivojen välissä. Kun tarkistat oven, sinun on mitattava, kallistuuko ovi sisälle tai ulos huoneesta, ja onko se plumb "sivuttain" oviaukossa. Mittaa ensin saranoiden puolelta, se on tärkeintä, sen on oltava vaakasuora molemmissa suunnissa, muuten ovi roikkuu alas tai nousee, kun avaat sen. Tarkista myös karmi, jossa lukkolevy on, sen tulisi myös olla plumb molemmissa suunnissa. Tämä voi olla hieman ylimääräistä, mutta tarkista myös, että kynnys on vaakasuorassa ja että oven ympärillä olevat raot ovat yhtä leveitä, kun ovi on suljettu. Jos ne eivät ole, pyydä jotakuta, jolla on karmiruuviavain, säätämään ovi karmin puolestasi. Sinun tulisi myös irrottaa kaikki jalkalistat tarkistaaksesi, onko lattian ja seinän välinen etäisyys riittävä kaikkialla. Jos tila on liian pieni ja "rakentaja" ei korjaa sitä puolestasi, osta halpa saha, esimerkiksi taltatyökalu Biltemasta 299 kruunulla, se on helppo korjata itse. Yritä myös löytää joku ystävä/tuttu, joka on taitava puusepäntyössä auttamaan sinua korjaamaan kaikki nämä järjettömät mokat, ja jos niitä ei korjata, vaadi puolet rahasta takaisin ja "paljasta" hänet. Tee se ei vain itsesi vuoksi, vaan ajattele myös kaikkia muita raukkoja, jotka hän huijaa tulevaisuudessa. Onnea, pysy vahvana!Karinsbostadsrätt sanoi:
Talon omistaja
· HISINGS BACKA
· 175 viestiä
Helpoin tapa korjata ovea, joka raapii, on nostaa se pois paikaltaan ja laittaa prikka saranoihin, jolloin ovi nousee korkeammalle. Tarkista ensin, että on tilaa karmien ja oven yläreunan välillä, todennäköisesti tarvitaan vain pari millimetriä.