X
Tällaiset asiat saavat minut äärimmäisessä tapauksessa epäröimään "ammattilaisten" palkkaamista erilaisiin töihin, ja teen ne mieluummin itse.
 
  • Tykkään
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
F Flummox sanoi:
Onko täällä ketään, joka voisi edes tunnistaa, millainen ruuvi tämä on? Näyttää siltä, että sen alla on jonkinlainen kumitiiviste, mutta en ole koskaan nähnyt vastaavaa. Ainoa, mitä voin kuvitella, on muovikattonaula, mutta silloin olemme kyllä todella kaukana.
F Flummox sanoi:
Onko täällä ketään, joka voisi edes tunnistaa, millainen ruuvi tämä on? Näyttää siltä, että sen alla on jonkinlainen kumitiiviste, mutta en ole koskaan nähnyt vastaavaa. Ainoa, mitä voin kuvitella, on muovikattonaula, mutta silloin olemme kyllä todella kaukana.
Piikkitulppa... Mikä mielestäni on jumalan rangaistus ihmiskunnalle... Tuskin saa oikein, vaikka tietäisi, mitä tekee...:cool:
 
  • Tykkään
VidarH ja 2 muuta
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard sanoi:
Spikplugg.... Jonka katson olevan jumalan rangaistus ihmiskunnalle.... Tuskin saa hyvin vaikka tietäisi mitä tekee....:cool:
Oi. Sen poistaminen ei ole hauskaa ...
 
X
S Sir Duke sanoi:
Oi. Tämä ei ole kiva poistaa ...
Kulmahiomakone ratkaisee suurimman osan.
 
  • Tykkään
Sir Duke ja 1 muu
  • Laddar…
X Xanthopteryx sanoi:
Tämäntyyppiset asiat saavat minut karttamaan kaikkein eniten "ammattilaisten" palkkaamista eri töihin ja mieluummin teen ne itse.
Alan myös yhä enemmän kallistua siihen kategoriaan.
Asensin uuden jakokaapin muutama vuosi sitten ja kun yritin sulkea veden tietylle osalle taloa, huomasin, että se ei onnistunut, koska hanat osuvat metalliin. No, ajattelin, onpahan ainakin helppopääsyinen pääventtiili, jos tilanne kriisiytyy.

Yritin sitten tässä yhtenä päivänä sulkea maalämmön silmukan suodattimen puhdistamista varten. Huomasin, että en pysty poistamaan kaikkea styroksia, joka eristää liitännät, koska se on asennettu liian tiukasti seinää vasten. En myöskään pysty kääntämään venttiilejä, koska hanat osuvat styroksiin, jota en voi irrottaa. Joten otin käyttöön polygripin ja ruuvimeisselin.

Eikö oikeasti ole niin vaikeaa edes testata venttiilin toimintaa asennuksen jälkeen ja jos se ei toimi, tehdä uudelleen ja tehdä oikein? Näin minä työskentelen ammatissani.
 
  • Tykkään
Roger Fundin ja 2 muuta
  • Laddar…
X
tensiden tensiden sanoi:
Alan itsekin yhä enemmän luisua siihen kategoriaan.
Asennettiin uusi jakokaappi vuosi tai pari sitten ja huomasin, kun yritin kääntää osan talon vedestä pois, että se ei onnistunut, koska hanat menevät levyn sisään. No, ajattelin, että minulla on ainakin helposti saatavilla oleva pääventtiili, jos tulisi hätätilanne.

Yritin sitten eräänä päivänä kääntää maasuuntauslämmityksen piiriä pois suodattimen puhdistamiseksi. Huomasin, etten voi poistaa kaikkea solumuovia, joka eristää liitokset, koska se on asennettu liian tiukasti seinää vasten. Sitten ei voida kääntää venttiilejä, koska hanat menevät solumuoviin, jota en voi irrottaa. Joten polygrip ja ruuvimeisseli esiin sen sijaan.

Eikö ole niin pirun vaikeaa ainakin testata venttiilien toimivuus asennuksen jälkeen ja jos se ei toimi, tehdä se uudelleen ja tehdä oikein? Niin teen työssäni.
Yäk... Oletko sellainen ammattilainen, jolla on jonkinlaista ammattiylpeyttä?

;)
 
  • Tykkään
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
Mielestäni sinun pitäisi ottaa yhteyttä firman johtajaan.
Mutta miksi tämä ei ole ratkaistu puolentoista vuoden jälkeen?
 
Fairlane
P Peternow sanoi:
Mielestäni sinun pitäisi ottaa yhteyttä firman johtajaan. Mutta miksi tämä ei ole ratkennut 1,5 vuoteen?
Mietin, auttaako ottaa yhteyttä johtajaan. Kyseessä on yhden miehen yritys, joten en usko, että johtaja ymmärtäisi paremmin, kuinka huonosti asiat ovat. ;)
 
  • Tykkään
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
P Peternow sanoi:
Tycker du ska ta ditt chefen för firman .
Men varför är inte detta löst efter 1,5 år ?
Covid kom emellan, jag blev sjuk etc och sen tänkte jag släppa det. Men i december 2021 fick jag reda på att det inte bara är små slarvfel utan fel som faktiskt kan påverka priset på min lägenhet. Trösklarna lossnade, fick reda på att det är golvlist på väggar etc etc. Då reklamerade jag delar av arbetet. Det landade i en fellista helt enkelt, som jag nu vill få fixad. Det arbete som nu är gjort är alltså fellistan. Jag går inte in på detaljer, det är grejer som inte blev gjorda nu.
Det började egentligen med att jag upptäckte att det inte finns korrekt underlag till parketten. Det finns många olika detaljer i denna historien som jag vill få stängd.
 
  • Tykkään
oddan
  • Laddar…
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt sanoi:
Covid tuli väliin, sairastuin jne ja sitten ajattelin antaa asian olla. Mutta joulukuussa 2021 sain tietää, että kyseessä eivät ole vain pienet huolimattomuusvirheet vaan virheet, jotka voivat vaikuttaa asuntoni hintaan. Kynnykset irtosivat, sain tietää, että seinillä on lattialista jne jne. Silloin tein reklamaation osasta työtä. Siinä oli yksinkertaisesti virheluettelo, jonka haluan nyt korjata. Nyt tehty työ on siis virheluettelo. En mene yksityiskohtiin, on asioita, joita ei tehty nyt.
Se alkoi oikeastaan siitä, että huomasin parketille ei ole oikeaa pohjaa. Tässä tarinassa on monia eri yksityiskohtia, jotka haluan saada päätökseen.
Aivan kamalaa käsityöläis"apua".
Voiko edes miettiä, onko kyseessä rekisteröity yritys. Tämä ei ole epäonnea tai huolimattomuutta, vaan niin taitamatonta, että se rajautuu vahingontekoon.
Ja nyt keskustelemme siis lievimmistä virheistä, joita ei ole korjattu?
Mikä on suunnitelma nyt?
 
  • Tykkään
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
lärjungen
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt sanoi:
Covid tuli väliin, sairastuin jne. ja sitten ajattelin unohtaa asian. Mutta joulukuussa 2021 sain tietää, että kyse ei ole pelkästään pienistä huolimattomuusvirheistä, vaan virheistä, jotka voivat oikeasti vaikuttaa asuntoni hintaan. Kynnykset irtosivat, sain tietää, että on lattialista seinillä jne. jne. Silloin reklamaatin osia työstä. Se päätyi yksinkertaisesti virhelistaan, jonka haluan nyt korjattavaksi. Tehty työ on siis virhelista. En mene yksityiskohtiin, kyse on asioista, joita ei ole nyt tehty.
Se alkoi oikeastaan siitä, että huomasin, ettei ole oikeaa alusmateriaalia parkettiin. Tässä tarinassa on monia erilaisia yksityiskohtia, jotka haluan saada päätökseen.
Kirjoitit jossain, että se on yksityisyrittäjä. Muistanko oikein? Ymmärrän, että et halua paljastaa yrityksen nimeä henkilön suhteen takia jne., mutta samalla tämä henkilö tekee vastaavaa vahingontekoa muille raukoille, ellei kukaan pysäytä sitä. Jään täysin sanattomaksi, kun näen kuvat. Tasoltaan niin alhainen, että melkein epäilee, että kyseessä on väärennetty viesti. Älä ymmärrä väärin, uskon sinua, mutta toteutuksen taso on niin groteskisen huono, että ihmettelen, eikö sen takana oleva henkilö omaa jonkinlaista toimintarajoitetta (kuten nykyään kauniisti sanotaan).
 
  • Tykkään
  • Haha
Roger Fundin ja 3 muuta
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard sanoi:
Spikplugg.... Jonka katson olevan jumalan rangaistus ihmiskunnalle.... Kulkee tuskin hyvin, vaikka tietäisi, mitä tekee....:cool:
Haha, kylläpä olet oikeassa! Että käsityöläinen voi olla niin läpimätä ja pahantahtoinen. Nyt ei ole enää vain huonosti tehty, nyt se on rajalla sabotaasiin.
 
  • Haha
  • Tykkään
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
lärjungen lärjungen sanoi:
Kirjoitit jossakin, että se on yhden miehen firma. Muistan oikein? Ymmärrän, että et halua paljastaa firman nimeä henkilön suhteiden vuoksi jne., mutta samalla tämä henkilö tulee tekemään samanlaista ilkivaltaa muille onnettomille, jos kukaan ei laita sille stoppia. Olen täysin sanaton kun näen kuvat. Se on niin alhaista tasoa, että melkein epäilee, että se on feikattu viesti. Ymmärräthän oikein, uskon sinua, mutta suoritus on niin groteskin huono, että ihmettelen, onko henkilö sen takana jonkinlainen toiminnan variaatio (kuten sitä nykyään hienosti sanotaan).[/QUOTE

Joo toi jälkityö ei mennyt ihan nappiin. Ajattelen, että vastaukseni palautteeseeni tulee varmaan viikonlopun jälkeen. Päätän seuraavat askeleet sen jälkeen.
 
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt sanoi:
Wow, mikä pedagoginen vastaus! Opin täällä asioita. Kiitos! Aion tarkistaa tämän karmistani.
Sinulla on halpa vatupassi, joka ei todennäköisesti ole tarkka, joten varmuuden vuoksi sinun tulisi kääntää se ja mitata "kahdesta suunnasta", ajattele polarisoida. Jos vatupassi on oikea, kupla pysyy samassa paikassa molemmissa mittauksissa, ja jos se, mitä mittaat, on plumb tai vaakasuora, kuplan on oltava keskellä viivojen välissä. Kun tarkistat oven, sinun on mitattava, kallistuuko ovi sisälle tai ulos huoneesta, ja onko se plumb "sivuttain" oviaukossa. Mittaa ensin saranoiden puolelta, se on tärkeintä, sen on oltava vaakasuora molemmissa suunnissa, muuten ovi roikkuu alas tai nousee, kun avaat sen. Tarkista myös karmi, jossa lukkolevy on, sen tulisi myös olla plumb molemmissa suunnissa. Tämä voi olla hieman ylimääräistä, mutta tarkista myös, että kynnys on vaakasuorassa ja että oven ympärillä olevat raot ovat yhtä leveitä, kun ovi on suljettu. Jos ne eivät ole, pyydä jotakuta, jolla on karmiruuviavain, säätämään ovi karmin puolestasi. Sinun tulisi myös irrottaa kaikki jalkalistat tarkistaaksesi, onko lattian ja seinän välinen etäisyys riittävä kaikkialla. Jos tila on liian pieni ja "rakentaja" ei korjaa sitä puolestasi, osta halpa saha, esimerkiksi taltatyökalu Biltemasta 299 kruunulla, se on helppo korjata itse. Yritä myös löytää joku ystävä/tuttu, joka on taitava puusepäntyössä auttamaan sinua korjaamaan kaikki nämä järjettömät mokat, ja jos niitä ei korjata, vaadi puolet rahasta takaisin ja "paljasta" hänet. Tee se ei vain itsesi vuoksi, vaan ajattele myös kaikkia muita raukkoja, jotka hän huijaa tulevaisuudessa. Onnea, pysy vahvana!(y)
 
  • Tykkään
  • Rakastan
Roger Fundin ja 4 muuta
  • Laddar…
Helpoin tapa korjata ovea, joka raapii, on nostaa se pois paikaltaan ja laittaa prikka saranoihin, jolloin ovi nousee korkeammalle. Tarkista ensin, että on tilaa karmien ja oven yläreunan välillä, todennäköisesti tarvitaan vain pari millimetriä.
 
  • Tykkään
Roger Fundin ja 2 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.