62 082 lukukertaa ·
190 vastausta
62k lukukertaa
190 vastausta
Käsityöläinen huolimaton?
Karin kuka on firma? Ajattele meitä muita, jotka eivät halua joutua vaikeuksiin, sinun täytyy paljastaa heidät!!!
Tässä kuvassa näkyy, että ovessa ja lattian välissä on hyväksyttävä rako karmin saranaosalla. Koska rako on pienempi sillä puolella, jossa lukko/kahva on, ja jopa kiristää, se johtuu joko siitä, että ovi roikkuu (ei ole suorassa) tai että lattia on epätasainen. Ennen kuin korjataan jotain, tulee aina selvittää, mikä on vialla, muuten se ei onnistu hyvin, ja voi jopa pahentua. Jos oven karmi ei ole suorassa, oikaise se, jos lattia on epätasainen, aaltoilee ja on liian korkea, tarkista, onko se liian tiukka ja jännittääkö se seiniä vasten. Jos ei haluta tai voida korjata sitä, voi yrittää korottaa ovea asettamalla välikkeet alemman ja ylemmän saranan väliin, edellyttäen, että oven yläreunan ja ovikarmin yläosan välillä on tilaa.Karinsbostadsrätt sanoi:
Kiitos vinkistä!N Nisse Hammer sanoi:Tässä kuvassa näkyy, että saranapuolen karmin kohdalta on hyväksyttävä rako oven ja lattian välillä. Koska rako on pienempi sillä puolella, jossa lukko/kahva sijaitsee, ja jopa tahtoo kiinnittyä, johtuu se joko siitä, että ovi roikkuu (on vinossa) tai lattia on epätasainen. Ennen korjaamista on aina selvitettävä, mikä on vialla, muuten ei tule hyvää, voi jopa pahentua. Jos oven karmi on vinossa, suorista se, jos lattia on epätasainen, aaltoilee ja on liian korkea, tarkista, onko se liian tiukka ja pingottaa seiniä vasten. Jos et halua tai voi korjata sitä, voit ehkä nostaa ovea sijoittamalla välikkeitä ala- ja yläosien saranoiden väliin, edellyttäen, että yläreunan ja ovenkarmin väliin jää tilaa.
Kiitos kaikille, jotka ovat osallistuneet tähän kysymykseen ja antaneet vastauksia, vinkkejä ja neuvoja. 
Nyt aion tehdä viimeisen yrityksen saada firma korjaamaan virheet, jos mitään ei tapahdu, menen ARN:ään. Monet ovat pyytäneet minulta firman nimeä, haluan ratkaista tämän ilman, että se on tarpeen.
Tein useita virheitä tilauksen ja työn aikana, en koskaan tee niitä uudelleen.
Aion seurata tätä ketjua päätelmällä, sillä kaikkia kiinnostaa tietenkin tämä: miten tässä käy? Joten kunnes se kuppi teetä tulee, toivotan kaikille mukavaa helmikuuta ja onnea kaikkiin rakennusprojekteihin
Nyt aion tehdä viimeisen yrityksen saada firma korjaamaan virheet, jos mitään ei tapahdu, menen ARN:ään. Monet ovat pyytäneet minulta firman nimeä, haluan ratkaista tämän ilman, että se on tarpeen.
Tein useita virheitä tilauksen ja työn aikana, en koskaan tee niitä uudelleen.
Aion seurata tätä ketjua päätelmällä, sillä kaikkia kiinnostaa tietenkin tämä: miten tässä käy? Joten kunnes se kuppi teetä tulee, toivotan kaikille mukavaa helmikuuta ja onnea kaikkiin rakennusprojekteihin
Mutta mitä sanoo remonttimies, kun huomautat virheistä?Karinsbostadsrätt sanoi:
Kiitos kaikille, jotka ovat osallistuneet tähän kysymykseen ja antaneet vastauksia, vinkkejä ja neuvoja.
Nyt aion tehdä vielä yhden yrityksen, jotta yritys korjaisi virheet, jos mitään ei tapahdu, se menee ARN:ään. Monet ovat pyytäneet minulta yrityksen nimeä, haluan ratkaista tämän ilman, että se tarvitaan.
Tein useita virheitä tilauksen ja työn aikana, en koskaan tee niitä uudestaan.
Aion seurata tätä ketjua loppuun asti, sillä kaikki ihmettelevät tietenkin tätä: miten käy? Joten kunnes teekuppi tulee, toivotan kaikille ihanaa helmikuuta ja onnea kaikille rakennusprojekteille![]()
Mitä tarkoittaa, ettei mahdu. Joko hän on kiinnittänyt kynnykset ja listat tai sitten ei. Jos hän on tehnyt sen väärin, hän on vastuussa.Karinsbostadsrätt sanoi:
Jepp. Olemme kiistassa. Hullua, sillä ei ole kyse edes suurista summista. Mutta minulla ei ole halua käyttää edes 'pikkurahaa', kun se on täysin perusteetonta.S Sir Duke sanoi:
...ja muuta... Olen tehnyt ehdotuksen lopetuksesta, palaan asiaan kuinka kaikki päättyy.M Mortsken sanoi:
Ikävää, että tällaiset pienet jutut muodostuvat tällaisiksi.
Itse olisin myös erittäin varovainen, kun kyseessä on firmojen julkinen arvostelu.Karinsbostadsrätt sanoi:
Kiitos kaikille, jotka ovat osallistuneet tähän kysymykseen ja antaneet vastauksia, vinkkejä ja neuvoja.Nyt aion tehdä viimeisen yrityksen saada firma korjaamaan virheet, jos mitään ei tapahdu, menen ARN:ään. Monet ovat pyytäneet minulta firman nimeä, haluan ratkaista tämän ilman, että se on tarpeen.
Tein useita virheitä tilauksen ja työn aikana, en koskaan tee niitä uudelleen.
Seurailen tätä ketjua loppuun asti, sillä kaikki ihmettelevät totta kai tätä: miten tämä päättyy? Joten siihen teehetkeen asti toivotan kaikille hienoa helmikuuta ja onnea kaikkiin rakennusprojekteihin![]()
Mutta usein, kun kohtaa tämänlaisia ongelmia, kyse on firmasta, jossa on useita työntekijöitä ja ehkä vain joku yksittäinen henkilö hoitaa asiat huonosti. Itse olen töissä pienessä rakennusfirmassa, ja joskus olemme palkanneet jonkun mädännäisen, joka vaikutti hyvältä, mutta teki huonoja töitä kalliine valituksineen (jotka luonnollisesti korjasimme). Tällaisessa tilanteessa mielestäni olisi erittäin valitettavaa mustamaalata koko firma yhden työntekijän virheiden vuoksi, varsinkin kun olemme korjanneet virheet.
Mutta tässä tapauksessa vaikuttaa siltä, että kyseessä on yksittäinen henkilö, joka pyörittää firmaa, ja silloin on paljon todennäköisempää, että useat asiakkaat kärsivät ilman korjausta, koska hän on itsenäinen valvoja eikä hänellä ole ketään yläpuolellaan, joka voisi sanoa vastaan. Erityisesti, kun kyseessä ovat työn näkymättömät osat, jotka ovat usein kaikkein kattavimmat ja samalla ne, joita ei usein huomata ennen kuin on liian myöhäistä. Firma, jonka palkkasit, on potentiaalisesti vaarallinen juuri tästä syystä.
Ajattelen, että jos hän on reilu ja korjaa huomautuksesi hyväksyttävällä tavalla ja todistaa, että voi parantaa itseään: hyvä. Hän pääsee vapaaksi. Mutta jos hän vastustaa sinua ja mahdollisesti ARN:ää, niin mielestäni hän on menettänyt mahdollisuutensa. Saisin todennäköisesti firman nimen esille solidaarisuudesta muita kohtaan. Sellaisen firman ei pitäisi olla markkinoilla.
Tietenkin asia on sinun käsissäsi, enkä tuomitse sinua riippumatta siitä, mitä valitset
Yritykset, jotka eivät noudata ARN:n päätöksiä, päätyvät Råd & Rönsin mustalle listalle, joten TS:n ei tarvitse julkistaa nimeä.lärjungen sanoi:
Jos käsityöläinen korjaa viat tyydyttävästi, se on tietenkin hyvä TS:lle, mutta on olemassa tietty riski, että joku muu kärsii samanlaisista ongelmista. Dilemma on, miten TS:n pitäisi toimia.
Lisäksi voi pohtia, onko käsityöläinen kykenevä korjaamaan virheet.
Kuinka paljon TS on maksanut?A anr145 sanoi:
Tämä työ on itse asiassa lainvastaista, ellei TS ole nimenomaisesti tilannut ulkonevia ruuveja kynnyksissä, vinoa ovea ja puoliksi toimivaa astianpesukoneen kiinnitystä.
Hieman huonolla onnella saatat riskeerata sen. Jos henkilön nimi on vahvasti yhdistetty yrityksen nimeen, on olemassa riski, että tuomioistuin katsoo yrityksestä loukkaavan lausunnon olevan kunnianloukkaus henkilöä kohtaan.M Mortsken sanoi:
Tämä tarkoittaa tietenkin, että pitäisi olla varovainen, kun kirjoittaa pahaa yhtiöistä, joissa on vain yksi henkilö.
Kyllä, tajusin sen jälkikäteen, eli että yrityksen nimi päätyy mustalle listalle, jos se toimii ARNs päätöstä vastaan. Täysin totta.P pmd sanoi:Yritykset, jotka eivät noudata ARNs päätöstä, päätyvät Råd & Rönin mustalle listalle, joten TS:n ei tarvitse julkistaa nimeä.
Jos käsityöläinen korjaa virheet tyydyttävästi, on se tietysti hyvä TS:lle, mutta on olemassa tietty riski, että joku muu kärsii samanlaisista ongelmista. Dilemma siitä, kuinka TS:n tulisi toimia.
Voidaan myös miettiä, onko käsityöläinen kykenevä korjaamaan virheet.
Mutta kuten sanot: Onhan se iso riski, että joku muu raukka joutuu käsityöläisen vahingonteon kohteeksi, vaikka hän korjaisi virheet TS:n asunnossa. Ja toisaalta ihmettelen kanssasi: Onko käsityöläisellä edes tarpeeksi tietoa korjata virheitä? Kuvien näkemisen jälkeen en voi juuri uskoa sitä. Minun on vaikea sulattaa näkemääni. Henkilökohtaisesti en haluaisi samaa henkilöä enää talooni. Samalla täytyy kai lain mukaan sallia käsityöläiselle mahdollisuus yrittää korjata virheensä, jotta mahdollisesta riidasta voisi saada jotain hyötyä?
