Karin kuka on firma? Ajattele meitä muita, jotka eivät halua joutua vaikeuksiin, sinun täytyy paljastaa heidät!!!
 
  • Tykkään
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt sanoi:
Näin käyttäytyy ovi. Se joustaa myös hieman. Täytyykö lattia säätää vai riittääkö oven korjaaminen?[video]
Tässä kuvassa näkyy, että ovessa ja lattian välissä on hyväksyttävä rako karmin saranaosalla. Koska rako on pienempi sillä puolella, jossa lukko/kahva on, ja jopa kiristää, se johtuu joko siitä, että ovi roikkuu (ei ole suorassa) tai että lattia on epätasainen. Ennen kuin korjataan jotain, tulee aina selvittää, mikä on vialla, muuten se ei onnistu hyvin, ja voi jopa pahentua. Jos oven karmi ei ole suorassa, oikaise se, jos lattia on epätasainen, aaltoilee ja on liian korkea, tarkista, onko se liian tiukka ja jännittääkö se seiniä vasten. Jos ei haluta tai voida korjata sitä, voi yrittää korottaa ovea asettamalla välikkeet alemman ja ylemmän saranan väliin, edellyttäen, että oven yläreunan ja ovikarmin yläosan välillä on tilaa.
 
  • Tykkään
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
N Nisse Hammer sanoi:
Tässä kuvassa näkyy, että saranapuolen karmin kohdalta on hyväksyttävä rako oven ja lattian välillä. Koska rako on pienempi sillä puolella, jossa lukko/kahva sijaitsee, ja jopa tahtoo kiinnittyä, johtuu se joko siitä, että ovi roikkuu (on vinossa) tai lattia on epätasainen. Ennen korjaamista on aina selvitettävä, mikä on vialla, muuten ei tule hyvää, voi jopa pahentua. Jos oven karmi on vinossa, suorista se, jos lattia on epätasainen, aaltoilee ja on liian korkea, tarkista, onko se liian tiukka ja pingottaa seiniä vasten. Jos et halua tai voi korjata sitä, voit ehkä nostaa ovea sijoittamalla välikkeitä ala- ja yläosien saranoiden väliin, edellyttäen, että yläreunan ja ovenkarmin väliin jää tilaa.
Kiitos vinkistä!
 
  • Tykkään
Roger Fundin
  • Laddar…
Kiitos kaikille, jotka ovat osallistuneet tähän kysymykseen ja antaneet vastauksia, vinkkejä ja neuvoja. :)
Nyt aion tehdä viimeisen yrityksen saada firma korjaamaan virheet, jos mitään ei tapahdu, menen ARN:ään. Monet ovat pyytäneet minulta firman nimeä, haluan ratkaista tämän ilman, että se on tarpeen.

Tein useita virheitä tilauksen ja työn aikana, en koskaan tee niitä uudelleen.
Aion seurata tätä ketjua päätelmällä, sillä kaikkia kiinnostaa tietenkin tämä: miten tässä käy? Joten kunnes se kuppi teetä tulee, toivotan kaikille mukavaa helmikuuta ja onnea kaikkiin rakennusprojekteihin :coffee:
 
  • Tykkään
Roger Fundin ja 5 muuta
  • Laddar…
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt sanoi:
Kiitos kaikille, jotka ovat osallistuneet tähän kysymykseen ja antaneet vastauksia, vinkkejä ja neuvoja. :)
Nyt aion tehdä vielä yhden yrityksen, jotta yritys korjaisi virheet, jos mitään ei tapahdu, se menee ARN:ään. Monet ovat pyytäneet minulta yrityksen nimeä, haluan ratkaista tämän ilman, että se tarvitaan.

Tein useita virheitä tilauksen ja työn aikana, en koskaan tee niitä uudestaan.
Aion seurata tätä ketjua loppuun asti, sillä kaikki ihmettelevät tietenkin tätä: miten käy? Joten kunnes teekuppi tulee, toivotan kaikille ihanaa helmikuuta ja onnea kaikille rakennusprojekteille :coffee:
Mutta mitä sanoo remonttimies, kun huomautat virheistä?
 
  • Tykkään
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
S Sir Duke sanoi:
Mutta mitä käsityöläinen sanoo, kun huomautat virheistä?
Hän sanoo, että huomautetut puutteet eivät kuulu sovittuun työhön. Mutta kaikki, mistä olen reklamoinut, on laskutettu, joten se ei pidä paikkaansa. Olen nyt erittäin ikävässä kiistassa.
 
  • Vau
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt sanoi:
Hän sanoo, että he eivät voi suorittaa työtä sopimuksen ehtojen perusteella. Mutta kaikki mitä olen valittanut on laskutettu, joten se ei pidä paikkaansa. Olen todella ikävässä riidassa nyt.
Mitä tarkoittaa, ettei mahdu. Joko hän on kiinnittänyt kynnykset ja listat tai sitten ei. Jos hän on tehnyt sen väärin, hän on vastuussa.
 
  • Tykkään
Roger Fundin
  • Laddar…
S Sir Duke sanoi:
Mitä ei mahdu. Joko hän on naulannut kynnykset ja vuorilaudat paikoilleen tai ei ole. Jos hän on tehnyt sen ja se on virheellisesti tehty, hän on vastuussa.
Jepp. Olemme kiistassa. Hullua, sillä ei ole kyse edes suurista summista. Mutta minulla ei ole halua käyttää edes 'pikkurahaa', kun se on täysin perusteetonta.
 
  • Tykkään
Roger Fundin ja 2 muuta
  • Laddar…
Yhdessä se vie häneltä melko paljon aikaa korjata.
Sahaa lattian ympäriltä niin, että oikea etäisyys on.
Tee kynnykset uudelleen ja osta uudet.
Tee karmit uudelleen niin, että ne istuvat suorassa.
 
  • Tykkään
Roger Fundin
  • Laddar…
M Mortsken sanoi:
Yhteensä siitä tulee kyllä melkoisesti aikaa hänelle korjata.
Sahata lattian ympäri niin, että se on oikealla etäisyydellä.
Tehdä uudelleen kynnykset ja ostaa uudet.
Tehdä uudelleen karmin niin, että se istuu suorassa
...ja muuta... Olen tehnyt ehdotuksen lopetuksesta, palaan asiaan kuinka kaikki päättyy.
Ikävää, että tällaiset pienet jutut muodostuvat tällaisiksi.
 
  • Tykkään
Roger Fundin ja 3 muuta
  • Laddar…
lärjungen
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt sanoi:
Kiitos kaikille, jotka ovat osallistuneet tähän kysymykseen ja antaneet vastauksia, vinkkejä ja neuvoja. :) Nyt aion tehdä viimeisen yrityksen saada firma korjaamaan virheet, jos mitään ei tapahdu, menen ARN:ään. Monet ovat pyytäneet minulta firman nimeä, haluan ratkaista tämän ilman, että se on tarpeen.

Tein useita virheitä tilauksen ja työn aikana, en koskaan tee niitä uudelleen.
Seurailen tätä ketjua loppuun asti, sillä kaikki ihmettelevät totta kai tätä: miten tämä päättyy? Joten siihen teehetkeen asti toivotan kaikille hienoa helmikuuta ja onnea kaikkiin rakennusprojekteihin :coffee:
Itse olisin myös erittäin varovainen, kun kyseessä on firmojen julkinen arvostelu.

Mutta usein, kun kohtaa tämänlaisia ongelmia, kyse on firmasta, jossa on useita työntekijöitä ja ehkä vain joku yksittäinen henkilö hoitaa asiat huonosti. Itse olen töissä pienessä rakennusfirmassa, ja joskus olemme palkanneet jonkun mädännäisen, joka vaikutti hyvältä, mutta teki huonoja töitä kalliine valituksineen (jotka luonnollisesti korjasimme). Tällaisessa tilanteessa mielestäni olisi erittäin valitettavaa mustamaalata koko firma yhden työntekijän virheiden vuoksi, varsinkin kun olemme korjanneet virheet.

Mutta tässä tapauksessa vaikuttaa siltä, että kyseessä on yksittäinen henkilö, joka pyörittää firmaa, ja silloin on paljon todennäköisempää, että useat asiakkaat kärsivät ilman korjausta, koska hän on itsenäinen valvoja eikä hänellä ole ketään yläpuolellaan, joka voisi sanoa vastaan. Erityisesti, kun kyseessä ovat työn näkymättömät osat, jotka ovat usein kaikkein kattavimmat ja samalla ne, joita ei usein huomata ennen kuin on liian myöhäistä. Firma, jonka palkkasit, on potentiaalisesti vaarallinen juuri tästä syystä.

Ajattelen, että jos hän on reilu ja korjaa huomautuksesi hyväksyttävällä tavalla ja todistaa, että voi parantaa itseään: hyvä. Hän pääsee vapaaksi. Mutta jos hän vastustaa sinua ja mahdollisesti ARN:ää, niin mielestäni hän on menettänyt mahdollisuutensa. Saisin todennäköisesti firman nimen esille solidaarisuudesta muita kohtaan. Sellaisen firman ei pitäisi olla markkinoilla.

Tietenkin asia on sinun käsissäsi, enkä tuomitse sinua riippumatta siitä, mitä valitset :D Toivotan sinulle onnea ja toivon parasta, että hän korjaa sotkun.
 
  • Tykkään
  • Rakastan
Roger Fundin ja 4 muuta
  • Laddar…
P
lärjungen lärjungen sanoi:
Mutta jos hän menee sinua ja mahdollisesti ARN:ää vastaan, mielestäni hän on menettänyt mahdollisuutensa. Olisin todennäköisesti nimennyt yrityksen solidaarisuudesta muita kohtaan. Sellainen yritys ei saisi olla markkinoilla.
Yritykset, jotka eivät noudata ARN:n päätöksiä, päätyvät Råd & Rönsin mustalle listalle, joten TS:n ei tarvitse julkistaa nimeä.

Jos käsityöläinen korjaa viat tyydyttävästi, se on tietenkin hyvä TS:lle, mutta on olemassa tietty riski, että joku muu kärsii samanlaisista ongelmista. Dilemma on, miten TS:n pitäisi toimia.
Lisäksi voi pohtia, onko käsityöläinen kykenevä korjaamaan virheet.
 
  • Tykkään
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
P
A anr145 sanoi:
Saat mitä maksat... on syy siihen, miksi jotkut ovat paljon halvempia kuin toiset... mielestäni voi syyttää vain itseään...
Kuinka paljon TS on maksanut?

Tämä työ on itse asiassa lainvastaista, ellei TS ole nimenomaisesti tilannut ulkonevia ruuveja kynnyksissä, vinoa ovea ja puoliksi toimivaa astianpesukoneen kiinnitystä.
 
  • Tykkään
Roger Fundin
  • Laddar…
P
M Mortsken sanoi:
Jos kirjoitat vain yrityksen nimen, et voi joutua tuomituksi kunnianloukkauksesta.
Hieman huonolla onnella saatat riskeerata sen. Jos henkilön nimi on vahvasti yhdistetty yrityksen nimeen, on olemassa riski, että tuomioistuin katsoo yrityksestä loukkaavan lausunnon olevan kunnianloukkaus henkilöä kohtaan.
Tämä tarkoittaa tietenkin, että pitäisi olla varovainen, kun kirjoittaa pahaa yhtiöistä, joissa on vain yksi henkilö.
 
  • Tykkään
Karinsbostadsrätt
  • Laddar…
lärjungen
P pmd sanoi:
Yritykset, jotka eivät noudata ARNs päätöstä, päätyvät Råd & Rönin mustalle listalle, joten TS:n ei tarvitse julkistaa nimeä.

Jos käsityöläinen korjaa virheet tyydyttävästi, on se tietysti hyvä TS:lle, mutta on olemassa tietty riski, että joku muu kärsii samanlaisista ongelmista. Dilemma siitä, kuinka TS:n tulisi toimia.
Voidaan myös miettiä, onko käsityöläinen kykenevä korjaamaan virheet.
Kyllä, tajusin sen jälkikäteen, eli että yrityksen nimi päätyy mustalle listalle, jos se toimii ARNs päätöstä vastaan. Täysin totta.

Mutta kuten sanot: Onhan se iso riski, että joku muu raukka joutuu käsityöläisen vahingonteon kohteeksi, vaikka hän korjaisi virheet TS:n asunnossa. Ja toisaalta ihmettelen kanssasi: Onko käsityöläisellä edes tarpeeksi tietoa korjata virheitä? Kuvien näkemisen jälkeen en voi juuri uskoa sitä. Minun on vaikea sulattaa näkemääni. Henkilökohtaisesti en haluaisi samaa henkilöä enää talooni. Samalla täytyy kai lain mukaan sallia käsityöläiselle mahdollisuus yrittää korjata virheensä, jotta mahdollisesta riidasta voisi saada jotain hyötyä?
 
  • Tykkään
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.