7 774 lukukertaa ·
24 vastausta
8k lukukertaa
24 vastausta
Kantavan seinän vaihtaminen
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Oikealla ensimmäisessä kuvassa näyttää olevan mielenkiintoisempi osio, liitä mielellään tämäkin. HEB200 kuulostaa tukevammalta palkilta, pituudeltaan 2,7m muutenkin. Oletko saanut laskelman? Teollisuus- ja rakennuskonstruktiotyössä ei säästellä mitoilla kuten talokonstruktioissa 
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
En ole varma siitä, miten ajattelet, mutta tässä on joitain kommentteja.
Kahden sydänseinän kanssa talossa, HEB 200 on varmasti liian suuri ylikoko. Rakennusilmoituksessa sinun on voitava esittää laskelmasi. Ei riitä, että arvioi ylöspäin, vaikka se olisikin varmuuden vuoksi. Leikkauksesta (ensimmäinen kuva viestissä #15) ilmenee, että kyseisen lattiahirren keskiosa on erikorkuinen. 11/2"x8" sen sijaan, että se olisi 11/2"x7" kuten sivuilla. Esimerkkikuvan hirret ovat liimapuuta. Vaikka ne on sahattu, on paljon materiaalia jäljellä, joka päätyy palkin yläpuolelle.
Kahden sydänseinän kanssa talossa, HEB 200 on varmasti liian suuri ylikoko. Rakennusilmoituksessa sinun on voitava esittää laskelmasi. Ei riitä, että arvioi ylöspäin, vaikka se olisikin varmuuden vuoksi. Leikkauksesta (ensimmäinen kuva viestissä #15) ilmenee, että kyseisen lattiahirren keskiosa on erikorkuinen. 11/2"x8" sen sijaan, että se olisi 11/2"x7" kuten sivuilla. Esimerkkikuvan hirret ovat liimapuuta. Vaikka ne on sahattu, on paljon materiaalia jäljellä, joka päätyy palkin yläpuolelle.
Miten se on sijoitettu olohuoneessa?
Piirustuksen mukaan keskusteluketjun alussa se on täysin avoin siellä.
Piirustuksen mukaan keskusteluketjun alussa se on täysin avoin siellä.
Hän palaa laskelman kanssa lähipäivinä. Sitten liitän sen tänne. Mutta tämä oli hänen ensimmäinen vaistonsa, että HEB200 toimii. Siksi voin miettiä, miten saan sileän katon. Jos hän pienentää kokoa, se on vain vielä parempi!J justusandersson sanoi:En ole varma kuinka ajattelet, mutta tässä tulee muutama kommentti ajatuksena.
Kahdella sydänseinällä talossa HEB 200 on varmasti erittäin ylimitoitettu. Rakennusilmoituksessa sinun on kyettävä esittämään laskelmasi. Ei riitä, että arvioit summittaisesti, vaikka se olisi liikaa. Poikkileikkauksesta (ensimmäinen kuva viestissä #15) käy ilmi, että kyseisen lattiahirren keskiosa on eri korkeudella. 11/2"x8" sen sijaan, että se olisi 11/2"x7" kuten se on muualla. Viimeisessä esimerkkikuvassa palkit ovat liimapuusta. Vaikka ne onkin sahattu, niihin jää paljon materiaalia, joka päätyy palkin yläosaan.
Onko merkitystä, että materiaalia jää palkin yläosaan?
Ajattelin, että jos hitsaan tukevat palkkikengät HEB-palkkiin, niin ne lepäävät siinä.
Tämäntyyppinen asennus minulla oli ajatuksena. Mutta sen sijaan, että pulttaisin, teen täysihitsin.
https://www.byggahus.se/forum/threads/dimensionering-och-tillverkning-av-unik-balksko.215844/
Olen erittäin kiitollinen, että käytätte aikaanne ja jaatte tiedotustanne. Aina mukavaa oppia uusia asioita rakennusalalla harrastenikkarina.
Hän ei ole laskenut. Se oli vain hänen ensimmäinen vaistonsa luulen. Hän aikoo laskea lähipäivinä. Jos teillä ei ole jotain laskelmaa?B bossespecial sanoi:
Liitän kuvan, jonka halusit. samoin toisen, joka oli samassa paperissa


Siellä palkit kulkevat toiseen suuntaan. Siksi se on mahdollistaF Jukkasjärvi sanoi:
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Kuten keskustelun alussa mainittiin, voitiin tulkita, että lattian palkkien limitys oli tarkoitettu jatkuvuuden saavuttamiseen palkkilattiassa. Uuden osan perusteella näyttää siltä, että näin ei todennäköisesti ole, vaan että 8 tuuman sääntö "vain" ulottuu sydänseinämästä, jotta palkkilattian yläreuna olisi yhtäläinen yläkerrassa. Lattia "kattovintissä" on hieman alempana. Palkin asettaminen ei saisi vaikuttaa 8 tuuman sääntöön, koska jänneväli on pidempi toisessa päädyssä. Kuitenkin sinun tulisi myös tarkistaa yhteyshenkilösi kanssa kattovintin palkki sekä kattotuoli, sillä kuormitus tässä kasvaa, kun palkki asetetaan sisään. Säännön kiinnitys teräspalkkiin tarvitaan, pystysuoran kuormituksen lisäksi, siirtämään myös vetovoiman kerrospalkkien välillä.
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Miten on mennyt?
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Kiva että se etenee
Odotamme innolla kuvia kaunottaresta
Olisi alun perin pitänyt olla 2 kpl liimaliimattuja 45x95 molemmissa päissä. Mutta tuli 45x120 pilarina toisella puolella. Toisella puolella siitä tuli modifioitu 45x120, joka oli katkaistu leveydeltään alas 45x105:een, ainoastaan siksi, että sen pitäisi olla samanlevyinen kuin olemassa oleva rakenne mukaan lukien lastulevyt. Kaikille seinille laitetaan sitten kipsilevyä. Sitten kävi niin, että pienen keskustelun jälkeen rakennesuunnittelijan kanssa siellä oli jo yksi 70x70 runko toisella puolella. Kysyin saako sen liimata ja ruuvata yhteen 45x105:n kanssa. Ja se oli ok. Vaikka hän olikin hieman epäileväinen siitä, että palkki olisi sillä hetkellä ainoastaan toisella pilarilla (Katso kuva).B bossespecial sanoi:
Me myös shimmailimme yhtä palkistoa 5 mm tämän yhteydessä.
Mitä mieltä olette?






Viimeksi muokattu:
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Selvitettyä lisäkurssi!
Klikkaa tästä vastataksesi
