Oikealla ensimmäisessä kuvassa näyttää olevan mielenkiintoisempi osio, liitä mielellään tämäkin. HEB200 kuulostaa tukevammalta palkilta, pituudeltaan 2,7m muutenkin. Oletko saanut laskelman? Teollisuus- ja rakennuskonstruktiotyössä ei säästellä mitoilla kuten talokonstruktioissa :p
 
En ole varma siitä, miten ajattelet, mutta tässä on joitain kommentteja.

Kahden sydänseinän kanssa talossa, HEB 200 on varmasti liian suuri ylikoko. Rakennusilmoituksessa sinun on voitava esittää laskelmasi. Ei riitä, että arvioi ylöspäin, vaikka se olisikin varmuuden vuoksi. Leikkauksesta (ensimmäinen kuva viestissä #15) ilmenee, että kyseisen lattiahirren keskiosa on erikorkuinen. 11/2"x8" sen sijaan, että se olisi 11/2"x7" kuten sivuilla. Esimerkkikuvan hirret ovat liimapuuta. Vaikka ne on sahattu, on paljon materiaalia jäljellä, joka päätyy palkin yläpuolelle.
 
Miten se on sijoitettu olohuoneessa?
Piirustuksen mukaan keskusteluketjun alussa se on täysin avoin siellä.
 
J justusandersson sanoi:
En ole varma kuinka ajattelet, mutta tässä tulee muutama kommentti ajatuksena.

Kahdella sydänseinällä talossa HEB 200 on varmasti erittäin ylimitoitettu. Rakennusilmoituksessa sinun on kyettävä esittämään laskelmasi. Ei riitä, että arvioit summittaisesti, vaikka se olisi liikaa. Poikkileikkauksesta (ensimmäinen kuva viestissä #15) käy ilmi, että kyseisen lattiahirren keskiosa on eri korkeudella. 11/2"x8" sen sijaan, että se olisi 11/2"x7" kuten se on muualla. Viimeisessä esimerkkikuvassa palkit ovat liimapuusta. Vaikka ne onkin sahattu, niihin jää paljon materiaalia, joka päätyy palkin yläosaan.
Hän palaa laskelman kanssa lähipäivinä. Sitten liitän sen tänne. Mutta tämä oli hänen ensimmäinen vaistonsa, että HEB200 toimii. Siksi voin miettiä, miten saan sileän katon. Jos hän pienentää kokoa, se on vain vielä parempi!

Onko merkitystä, että materiaalia jää palkin yläosaan?
Ajattelin, että jos hitsaan tukevat palkkikengät HEB-palkkiin, niin ne lepäävät siinä.
Tämäntyyppinen asennus minulla oli ajatuksena. Mutta sen sijaan, että pulttaisin, teen täysihitsin.
https://www.byggahus.se/forum/threads/dimensionering-och-tillverkning-av-unik-balksko.215844/

Olen erittäin kiitollinen, että käytätte aikaanne ja jaatte tiedotustanne. Aina mukavaa oppia uusia asioita rakennusalalla harrastenikkarina.

B bossespecial sanoi:
Oikealla ensimmäisessä kuvassa näyttää siltä, että on mielenkiintoisempi poikkileikkaus, liitä tämäkin. HEB200 kuulostaa järeältä 2,7 m palkilta toisaalta. Oletko saanut laskelman? Teollisuudessa ja rakennuskohteissa ei säästetä mittoja kuten talorakentamisessa:p
Hän ei ole laskenut. Se oli vain hänen ensimmäinen vaistonsa luulen. Hän aikoo laskea lähipäivinä. Jos teillä ei ole jotain laskelmaa?;)
Liitän kuvan, jonka halusit. samoin toisen, joka oli samassa paperissa
Rakennuspiirustus, jossa esitetään kattoristikko ja palkkien mitat eri kulmilla. Mukana yksityiskohtaisia mitta-arvoja ja materiaalimerkintöjä.
Rakennuspiirustus, jossa mittasuhteita ja merkintöjä papereilla. Kynä osoittaa tiettyä kohtaa suunnitelmassa, HEB200-teräspalkki mainittu kontekstissa.

F Jukkasjärvi sanoi:
Miten se on tuettu olohuoneessa?
Ketjun alun piirustuksen mukaan siellä on täysin avointa.
Siellä palkit kulkevat toiseen suuntaan. Siksi se on mahdollista:ok:
 
Kuten keskustelun alussa mainittiin, voitiin tulkita, että lattian palkkien limitys oli tarkoitettu jatkuvuuden saavuttamiseen palkkilattiassa. Uuden osan perusteella näyttää siltä, että näin ei todennäköisesti ole, vaan että 8 tuuman sääntö "vain" ulottuu sydänseinämästä, jotta palkkilattian yläreuna olisi yhtäläinen yläkerrassa. Lattia "kattovintissä" on hieman alempana. Palkin asettaminen ei saisi vaikuttaa 8 tuuman sääntöön, koska jänneväli on pidempi toisessa päädyssä. Kuitenkin sinun tulisi myös tarkistaa yhteyshenkilösi kanssa kattovintin palkki sekä kattotuoli, sillä kuormitus tässä kasvaa, kun palkki asetetaan sisään. Säännön kiinnitys teräspalkkiin tarvitaan, pystysuoran kuormituksen lisäksi, siirtämään myös vetovoiman kerrospalkkien välillä.
 
  • Tykkään
justusandersson
  • Laddar…
Miten on mennyt?:D
 
B bossespecial sanoi:
Miten se on mennyt?:D
Se on mennyt erittäin hyvin. Olen työstämässä HEA120 palkkia, johon olen hitsaamassa itsetehtyjä palkkikenkiä 8mm L-profiilista. Palaan viikon lopussa kuvien ja tulosten kanssa:love:

Saan laskelman hieman myöhemmin suunnittelijalta. Laitan sen sitten myös:geek:
 
Kiva että se etenee(y) Odotamme innolla kuvia kaunottaresta:D
 
B bossespecial sanoi:
Kiva että projekti etenee(y) Odotamme innolla kuvia kaunottaresta:D
Olisi alun perin pitänyt olla 2 kpl liimaliimattuja 45x95 molemmissa päissä. Mutta tuli 45x120 pilarina toisella puolella. Toisella puolella siitä tuli modifioitu 45x120, joka oli katkaistu leveydeltään alas 45x105:een, ainoastaan siksi, että sen pitäisi olla samanlevyinen kuin olemassa oleva rakenne mukaan lukien lastulevyt. Kaikille seinille laitetaan sitten kipsilevyä. Sitten kävi niin, että pienen keskustelun jälkeen rakennesuunnittelijan kanssa siellä oli jo yksi 70x70 runko toisella puolella. Kysyin saako sen liimata ja ruuvata yhteen 45x105:n kanssa. Ja se oli ok. Vaikka hän olikin hieman epäileväinen siitä, että palkki olisi sillä hetkellä ainoastaan toisella pilarilla (Katso kuva).

Me myös shimmailimme yhtä palkistoa 5 mm tämän yhteydessä.

Mitä mieltä olette?:)

Rakennusprojekti: puupalkkien ja lastulevyjen yhdistäminen kattoon, modifioitu kannatinpalkki oikealla puolella, näkyy myös eristys. Metallipalkki, jossa on kiinnityslevyjä lattialla. Palkki on osa rakennusprojektia, jossa pelareita ja reglar muokataan. Metallisella tukikehikolla varustettu teräspalkki puurakenteen päällä, joka liittyy rakennusprojektiin keskustelussa. Rakenteilla oleva katto, jossa näkyy puupalkkeja ja eristemateriaalia. Kuvassa on myös muovinen suojapeite. Rakenteilla oleva katto, jossa näkyy metallipalkki, puupalkit ja eristemateriaali. Kattaan lisätty uusia palikoita ja eristettä. Puinen tukipilari, johon on kiinnitetty metallilevy ja eristeitä, näkyy osana rakennusprojektin sisärakenteita.
 
Viimeksi muokattu:
Selvitettyä lisäkurssi!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.