Hei! Olen uusi täällä foorumilla ja olen ostanut talon, missä minä ja avopuolisoni ajattelimme remontoida hieman yläkerrassa nyt talvella.
Pohdimme, miten tekisimme huoneessa, jota ajattelimme käyttää makuuhuoneena, meillä on hieman erilaisia ideoita, muun muassa seinän kaataminen vaatekomeroon ja siten huoneen suurentaminen, mutta silloin kysymys on, onko seinä kantava?
Mitä mieltä olette, onko ympyröity seinä kantava vai ei?
Sininen viiva on seinä, jonka ajattelimme laittaa, jos se on tarpeen, joten koko seinää ei kaadeta.
Talo on rakennettu hirrestä vuonna 1920. Myös seinä, jonka ajattelimme kaataa, on hirsi.
lisää tietoa tarvitaan, en näe mitään ympyröityä, viittaus siihen huoneeseen, jonka ajattelimme tehdä makuuhuoneeksi, vaatii että pystyisin lukemaan ajatuksiasi. yläkerta? näen kellarin ja pohjakerroksen. onko myös yläkerta?
Voi ei, se oli todella huolimatonta minulta etten tarkistanut tarkemmin mitä kuvia laitoin!!
Tässä ovat oikeat kuvat yläkerrasta, ensimmäinen kuva on paikka jonne olemme suunnitelleet makuuhuonetta, ympyröity seinä on se jonka haluamme purkaa, ei välttämättä kokonaan, voi riittää siniseen viivaan asti
onko jollakin ajatuksia?
olen yrittänyt lukea asiasta ja se kuulostaa siltä, että kaikki hirsiseinät hirsitalossa ovat kantavia/osa rakennetta.
Pitäisikö keskustella rakennusinsinöörin kanssa?
Arvaan, ettei se ole kantava. Se on varmaan seinä huoneen ja kattoluukun välillä?
Vaikea tietää ilman julkisivupiirustuksia tai kuvaa seinästä.
Jos se olisi ollut kantava, sen pitäisi jatkua eteisen läpi. (Mutta se saatetaan olla purettu aikaisemmin vain huviksensa.)
Seinä on päällystetty molemmilta puolilta levyillä, huoneeseen päin oleva puoli on tapetoitu, joten en halua repiä sitä, jos käy ilmi, ettei seinää voida purkaa.
Julkisivu on lisäeristetty ja verhottu laudoituksella, joten sieltä ei näe, miltä se näyttää, eikä minulla valitettavasti ole julkisivupiirustusta.
Ei ole muuta tapaa selvittää kuin avata seinä, tee se KLK:n sisäpuolelta, jossa voit helposti laittaa levyn ja maalata vähän, jos ilmenee kantavia koolauksia. Ja tarkista silloin, miltä katto näyttää eteisessä, jos sitä pitää vahvistaa siellä (katso haavardin vastaus).
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.