37 257 lukukertaa ·
26 vastausta
37k lukukertaa
26 vastausta
kaikki sisäseinät ovat kovalevyä - mitä tehdä?
Muutamia erilaisia koostumuksia.
Renoveringsgips ala 6mm sisältää lasikuitua. Tämä tekee siitä paljon kestävämmän. Mutta myös paljon kalliimman.
Laita tavallista standardgips vetja.
Voin myöntää, että laitoin renoveringsgips viimeiseen huoneeseen. Mutta vain siksi, että minulla on 15 kytkentärasiaa enkä jaksa vaihtaa niitä kaikkiin tuplalevyihin. nyt on lastulevy + renoveringsgips.
Renoveringsgips ala 6mm sisältää lasikuitua. Tämä tekee siitä paljon kestävämmän. Mutta myös paljon kalliimman.
Laita tavallista standardgips vetja.
Voin myöntää, että laitoin renoveringsgips viimeiseen huoneeseen. Mutta vain siksi, että minulla on 15 kytkentärasiaa enkä jaksa vaihtaa niitä kaikkiin tuplalevyihin. nyt on lastulevy + renoveringsgips.
Tässä tapauksessa Yrrol haluaa korvata lastulevyn kipsillä. EN suosittele asettamaan remonttikipsiä ilman mitään taakse, koska riski seinän rei'ille kasvaa merkittävästi. Kuinka mukavaa olisi, jos joku kompastuisi, laittaisi kätensä seinää vasten ja kipsi murtuisi?
Oikeastaan, kaikki muu kuin 13 mm kipsi tai samanlainen lastulevy kuin sinulla on nyt, ei ole muuta kuin se, mitä arkikielessä kutsutaan rakennushuijaukseksi. Joko teet oikein ja saat muutaman millimetrin paksumman seinän, tai fuskaat. Jos millimetrit ovat niin tärkeitä, oletan, että et aio tapetoida etkä tasoittaa enempää kuin ehdottoman tarpeellista?
Oikeastaan, kaikki muu kuin 13 mm kipsi tai samanlainen lastulevy kuin sinulla on nyt, ei ole muuta kuin se, mitä arkikielessä kutsutaan rakennushuijaukseksi. Joko teet oikein ja saat muutaman millimetrin paksumman seinän, tai fuskaat. Jos millimetrit ovat niin tärkeitä, oletan, että et aio tapetoida etkä tasoittaa enempää kuin ehdottoman tarpeellista?
Nyt 8 vuotta myöhemmin vihdoinkin vihaan edelleen taloani ja sitä, etten valinnut POISTAA MASONIITTIA KOKONAAN ja asentaa kipsiä, kun minulla oli mahdollisuus.
Masoniitti liikkuu, narisee, narisee ja narisee kiusallisesti. Tapetit rypistyvät ja kuten sanottu, se narisee!
Hitto, miten typerää minulta, joten niille, jotka etsivät vanhoista keskusteluista vastaavia pohdintoja, VAIHTAKAA KIPSIIN!
Itse mietin revinkö nämä seinät uusitussa talossani ja korjaan virheen. Tai vaihdanko taloa.
Masoniitti liikkuu, narisee, narisee ja narisee kiusallisesti. Tapetit rypistyvät ja kuten sanottu, se narisee!
Hitto, miten typerää minulta, joten niille, jotka etsivät vanhoista keskusteluista vastaavia pohdintoja, VAIHTAKAA KIPSIIN!
Itse mietin revinkö nämä seinät uusitussa talossani ja korjaan virheen. Tai vaihdanko taloa.
55 neliömetrin laajennuksessa, jonka teimme vuonna 1990, käytimme masonitea 9,6 mm kaikilla seinillä; silloin puhuttiin paljon lastulevyjen formaldehydistä ja olimme juuri saaneet lapsen. Meillä ei ole mitään ongelmia, joista kerrot talon siinä osassa.
Voi olla masonit myös kattopinnan alla, yhdessä monien muiden asioiden kanssa. Mutta voin kuvitella asuvani transformer-robotin sisällä, joka muuttaa muotoaan heti, kun lämpötila/kosteus muuttuu.
Olen tehnyt merkintäviivoja kattotuoleihin nähdäkseni, onko koko katto vääntymässä, mutta viivat ovat yhä siellä, mihin piirsin ne alun perin.
Olen tehnyt merkintäviivoja kattotuoleihin nähdäkseni, onko koko katto vääntymässä, mutta viivat ovat yhä siellä, mihin piirsin ne alun perin.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Se on erityinen hypokondrian muunnelma, joka vaivaa talonomistajia: Sen nimi on husokondri 
Minulla on masoniittia kaikissa talon seinissä. Ensimmäiset huoneet, jotka remontoitiin, repäisin tapetin levyihin asti ja otin mukaan myös lasikuituliitosnauhat, joiden merkitystä en silloin ymmärtänyt. Minulla on tapetissa halkeamia niissä kohdissa. Sen jälkeen olen oppinut pitämään liitosnauhat ja säilyttänyt masoniitin, joka toimii oikein hyvin (paitsi että se on kuin taula palon aikana). Että se vähän naksahtaa ja kuuluu ääniä 80-luvun puutalossa kuuluu mielestäni asiaan. =)Y Yrrol sanoi:Nyt 8 vuotta myöhemmin vihaan edelleen taloani ja sitä, etten valinnut POISTAA MASONIITTI TÄYSIN ja laittaa kipsilevy kun minulla oli mahdollisuus.
Masoniitti liikkuu, se naksahtaa, naksahtaa ja naksahtaa kirotusti. Tapetit rypistyvät ja kuten sanottu, se naksahtaa!
Hitto kuinka tyhmä minä olin, joten niille, jotka etsivät vanhoista ketjuista vastaavia pohdintoja, niin VAIHTAKAA KIPSILEVYYN!
Itse mietin, revinkö nämä seinät kokonaan uudistetusta talostani ja korjaan erehdyksen. Vai vaihdanko taloa.
Hei! Mitä luulet, jos laitettaisiin kipsi masoniitin päälle? Toimisiko se paremmin? Vai poistaa masoniitti ja sitten kipsi?Y Yrrol sanoi:Nyt 8 vuotta myöhemmin vihaan yhä taloani ja sitä, etten valinnut POISTAA MASONIITTIA KOKONAAN ja laittaa kipsiä, kun minulla oli mahdollisuus.
Masoniitti liikkuu, se narisee, narisee ja narisee kiusan vuoksi. Tapetit rypistyvät ja kuten sanottu, se narisee!
Hitto miten tyhmää minulta, joten niille, jotka etsivät vanhoista ketjuista samanlaisia pohdintoja, VAIHTAKAA KIPSIIN!
Itse harkitsen näiden seinien repimistä täysin remontoidussa talossani ja virheen korjaamista. Tai vaihtaa taloa.
Klikkaa tästä vastataksesi