Tulevassa kylpyhuoneessamme on ulkoseinä, jossa aiemmin oli puoleksi kaakelia ja puoleksi rappausta, nämä on jo aikoja sitten purettu, ja seinä tarvitsee tasoittaa ennen kuin se voidaan kaakeloida. Miten tämä tehdään parhaiten? Epätasaisuudet arvioin olevan noin 2 cm suurimmillaan ja muutamia isompia reikiä. Liitän pienen kuvan seinästä.

- Voiko seinän rapata, jos voi niin miten tehdään, mitä laastia kannattaa käyttää, työskentelytapa jne., mitä se maksaisi, jos antaa ammattilaisen tehdä se? (4 m² seinäpinta-alaa)
- Asentaa masterboard, kuten muut kylpyhuoneen seinät, miten kiinnitän sen parhaiten, laattaliimalla?
- Jotain muuta ehdotusta?

Kiitollinen kaikesta avusta, jonka voitte tarjota!

• Badrumsvägg med ojämnheter och hål bredvid frostat fönster; förberedd för att jämnas och kaklas.
Se, mikä on helpointa työstää, on luultavasti kipsitasoite tai sementtisideaineinen tasoite. Näillä on plastisempi koostumus kuin rappauslaastilla. Jos alla on lättbetong, sen pitäisi olla matala-alkalinen tuote, jos valitsee sementtipohjaisen.

• Tykkään
Brorsson
  • Laddar…
okey, miten edetä tarkemmin, jos aikoo puhdistaa? tarvitseeko jotakin verkkoa väliin tai vastaavaa?

Puhutko nyt kipsilaastista? Ei, mitään verkkoa ei tarvita. Se on kuin tasoitusta. Älä unohda pohjustaa aluksi toimittajan määräämällä primerillä.

okei sinulla onkin aika hyvä käsitys asiasta. Kiva kokeilla uusia juttuja :-) pitää käydä optimera:ssa ostoksilla huomenna sitten :-)

K
Tässä tapauksessa et tarvitse primeria.

Sitten ensimmäinen kerros on laitettu, voin tehdä useampia kerroksia koska olen aloittelija, muuten melko ok työskennellä oikeasti.
- Kuinka kauan sen täytyy kuivua ennen kuin voi laatoittaa sen päälle?
- Kuinka tasainen sen täytyy olla, jotta laatoitus onnistuu hyvin?

ktm250 sanoi:
Et tarvitse primeriä tässä tapauksessa.
Koskeeko se kaikkia gipsputs/gipsbaserade tasoitteita?

tpsoft sanoi:
Sitten ensimmäinen kerros on päällä, käytän useita kerroksia, koska olen aloittelija, muuten aika hyvä työskennellä sen kanssa.
- Kuinka kauan sen pitää kuivua, ennen kuin voi laatottaa päälle?
- Kuinka tasainen sen täytyy olla, jotta laatat saadaan hyvin?
Kuivumisaika riippuu tuotteesta ja paksuudesta, lue tuoteseloste. Ja tasaisuuden kuvaaminen on vaikeaa, riippuu myös hieman millaisia laattoja aiot käyttää.

Aja maksimalla kipsilaasti. laattojen koko on 10x30 cm.

Se riittää noin 2 viikkoa, ei taida kestää kuukausia?

maxitan käyttöohjeen mukaan pohjustetta ei tarvittu, vain jos sen laittaa sileälle pinnalle, jos ymmärsin oikein.

Se lukee varmasti tuoteselosteessa? 2-6 mm vuorokaudessa normaaleissa olosuhteissa, eli 20 astetta ja 65 % RF.

K
jon_h sanoi:
Koskeeko tämä kaikkia kipsikipsiä/kipsipohjaisia tasoitteita?
No jaa... en ole perillä kaikista valmistajista. Olin siinä vähän nopea, mutta tuote, jota käytettiin, oli se, jota ajattelin.

Kipsitasoitetta ei suositella ulkoseinään (jos se on maan alla), koska se ennemmin tai myöhemmin homehtuu.

Jos se on maan alla, voi tehdä seuraavasti:
Minulle suositeltiin ensin laittamaan kerros primeriä, tasoittamaan kiinnityslaastilla, sitten jälleen primeriä ja lopuksi laatat.
(Olen kysynyt laatoittajalta).

Jos se on maan päällä, on silti kätevää tasoittaa kiinnityslaastilla.

Terveisin /Magnus

jos saan lainata ketjua vähän :D... jos on kellariseinä, mitä olisi sopivinta rapata sillä? c-putsbruk tai?
Minulla on nimittäin joitain hieman syvempiä halkeamia, jotka täytyy "koputtaa" ulos ja täyttää jollain... ja sitten koko seinät rapataan.
/
M

minun osaltani se on toisessa kerroksessa, joten ei hätää. mikä kipsilaastissa voi homehtua?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.