Kokosin IKEA-hyllyn ja joku (en minä) laittoi osan väärinpäin. Joten täytyy purkaa kaikki, mikä on ihan ok paitsi se naulattu masoniitti takana. Onko vinkkejä, miten irrottaa tiukasti naulattu nasta rikkomatta hyllyä? Luulin, että se olisi helppoa, mutta itse asiassa se oli vaikeampaa kuin kuvittelin...

D doctormirabilis sanoi:
Vedimme IKEA-hyllyn kasaan ja joku (en minä) käänsi osan taaksepäin. Joten minun täytyy purkaa kaikki, mikä on ihan okei paitsi takana oleva naulattu kovalevy. Onko vinkkejä kuinka vedän tiukasti naulattuja nauloja ulos rikkomatta hyllyä? Luulin, että se oli helppoa, mutta se oli vaikeampaa kuin luulin...
Se on erittäin vaikeaa, olen tehnyt sen joskus, vedin pois kovalevyn. Useimmissa paikoissa naula seurasi mukana, joissakin tapauksissa kovalevyyn tuli reikä, mutta se ei näkynyt sitten, kun naulasin sen takaisin yhteen...

klaskarlsson klaskarlsson sanoi:
On hyvin vaikeaa, olen tehnyt sen joskus, vedin masoniitin irti. Useimmissa paikoissa naula seurasi mukana, mutta yhdessä tapauksessa masoniittiin tuli reikä, mutta se ei näkynyt, kun naulasin sen taas yhteen...
Hitsi myös, joo se vaikuttaa vaikealta

D doctormirabilis sanoi:
Kävin IKEA-hyllyn ja joku (en minä) käänsi osan väärin päin. Joten tarvitsee irrottaa kaikki, mikä on ihan okei, paitsi takaosan naulattu kovalevy. Vinkkejä, miten vedän tiukasti naulattuja nastoja irti ilman, että hylly vahingoittuu? Luulin, että se olisi helppoa, mutta se oli vaikeampaa kuin luulin...
Hei

Liikuta jotain kapeaa, veistä, talttaa tai kapeaa ruuvimeisseliä, lastulevyn ja kovalevyn väliin ja väännä varovasti niin, että naulan pää nousee ylös. Sitten voit vetää sen ulos hovitangolla.

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Kiitos inputista täällä - se onnistui pienen kikkailun jälkeen. Ajattelin jakaa prosessin, jos joku tulevaisuudessa kohtaa saman ongelman.

Uusi, edullinen morakniv ja taltta tekivät tempun. Veitsi on tarpeeksi terävä päästäksen naulan kannan alle, mutta myös tarpeeksi vahva kestämään pientä vääntöä. Tietenkin terä tylsyy (katso kuva). Kun kanta on ulkona muutaman millimetrin, voi käyttää talttaa kääntäen sitä niin, että voi käyttää viistettä eräänlaisena vipuvartena. Vaihtoehtoisesti voi käyttää suoraan puukkoa, mutta minulla ei sellaista ollut. Kaikki naulat pystyttiin käyttämään uudelleen. Vaurioita vain hieman naarmuja, masoniittiin.

#billy #spikutdragare

• Viisi irrotettua naulaa ruskealla alustalla.
  • Puun juuri esittelee punaista moraknivia, jossa on pieniä vaurioita terässä.
  • Tykkään
klaskarlsson ja 1 muu
  • Laddar…
Harmillista veitsen kannalta, mutta nyt saat ostaa Tormekin, jotta voit teroittaa sen uudelleen.

Asiaan: on niin raskasta vetää ulos IKEA:n nuppeja. Purin useita vaatekaappeja ennen edellistä muuttoa yli kymmenen vuotta sitten ja vedin nuppeja huokolevyn takalevyistä kirosanoja päästellen. Tämän muuton yhteydessä kieltäydyin ottamasta kaappeja mukaan. Maksoin uudet vain, että välttyisin vääntelemästä sadanviidenkymmenen IKEA:n pikkunaulan kanssa.

• Tykkään
klaskarlsson ja 1 muu
  • Laddar…
D Dilato sanoi:
Käytän elektronikkopihtejä/sivuleikkureita., se on tarpeeksi terävä pääsemään nastapään alle.
[linkki]
Hyvä vinkki

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.