Hei!

Olen asentanut metallikehysseinän OSB:llä + kipsillä kellarissa ulkoseinän sisäpuolelle. Minulla on useita ikkunoita, ja kaikki ulottuvat kattoon asti. En ole varma, miten pue ikkunat. Mietin, pitäisikö laittaa puukehys ikkunan yläpuolella kulkevaan metallikiskoon alla olevan kuvan mukaisesti ja sitten pukea se jollakin karmilla. Toinen vaihtoehto on leikata kisko pois ikkunan yläpuolelta ja asentaa jokin tyylikäs karmilauta ikkunan yläpuolelle, ikkunasyvennyksen kattoon, ja samaa tyyppiä olevat laudat ikkunasyvennyksen ympärille sekä ikkunaikkunalauta.

Miten te tekisitte?

Olen erittäin kiitollinen avusta!

Kellarissa olevan ikkunanäkymä, jossa on keskeneräinen seinä OSB-levyllä ja kipsillä, ulkona näkyy vihreitä puita ja pensaita.

Kuva kellarin ikkunasta, jossa on metallikisko yläreunassa. Ikkunan ympärillä on paljas seinä, ja valot osuvat ikkunan kehykseen.

En ole vielä aloittanut kellarissani, mutta minulla on samat ikkunat, valitsisin vaihtoehdon 2, jolloin karmit ovat saman kokoiset ympäriinsä, ja se näyttää luultavasti parhaalta.

Kun rakennan kellariani, aion kallistaa sivut, se tekee todella paljon valon kannalta, en tiedä kuinka monta astetta sen pitäisi olla, kallistus ei vain päästä sisään enemmän valoa, vaan myös heijastaa sitä, joten kulman tulisi olla oikea, ennen vanhaan kirvesmiehet osasivat sen, nyt pitää varmaan Googlailla sitä.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
frihopper
  • Laddar…
Kiitos! Rikard: Mitä tarkoitat, kun sanot vinostaa sivut, että kallistatko ikkunan syvennyksen sivulaudat?

Vaihtoehto 2 on paras. Se päästää sisään enemmän valoa.

Kulman tulisi olla 10-20 astetta. Se ei ole niin tarkkaa.
Muistaakseni laitoin kapeita masoniittisuikaleita (3 mm) vuorilautojen taakse ikkunan reunaa vasten. Ikkuna-altaiden/vuorilautojen syvyys oli noin 10 cm. Se toimi hyvin.

• Tykkään
frihopper
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.