Olen poistanut tapetit ja vanerilevyt seiniltäni sekä rappaukset, jotka olivat katossa ja noin 30-40 cm alaspäin seinällä. Ajattelin käyttää seinään jäänyttä "koloa" vetämään uusia sähköputkia jne. ja tehdä haara alas kytkimelle ja pistorasioille. Täytän "kolon" yläosan laudoilla, jotka ovat sopivan paksuisia, jotta siitä tulee tasainen muun seinän kanssa, jotta pinnasta tulee suora ja siisti, kun aion kipsata.

Olen tarkastanut seinän ja tällä hetkellä se näyttää sisältäpäin tältä:
30mm raakapontti -> 30-40mm ilmarako -> asfaltilevy -> julkisivupaneeli.

Kun olen joka tapauksessa vaihtamassa ulkoverhousta lähitulevaisuudessa, ajattelin jatkaa koolauksiani ja eristää ulkopuolelta.

Pitäisikö näillä edellytyksillä peittää ulkoseinät sisältäpäin höyrynsululla ennen kipsausta? :confused:

Saadakseni tasaisen katon, ajattelin suoristaa ja rakentaa kehyksen, jonka kiinnitän seinään ja pistopisteillä kattoon kulmaraudoilla. Onko jollain kokemusta Nivell-järjestelmästä kattojen kohdalla?

Kiitollinen näkemyksistäsi.

• Seinään asennettu puupaneeli sisätilassa, ikkuna oikealla. Katossa näkyy irrotettu rappaus. Ulkona näkyy vihreää kasvillisuutta.
  • Vanha ikkunallinen puinen seinä ja katto, joiden päälle on tarkoitus tehdä remonttia, näkyy maalaismaisema ikkunasta.
Todennäköisesti diffspärr ei toisi täällä suurta hyötyä, osittain koska sinulla olisi ongelmia saada se täysin tiiviiksi koko talossa, osittain koska sinulla on askartelua toimivan ilmanvaihdon tekemisessä. Talo hengittää nykyään, mutta diffspärrin avulla muutat tätä edellytystä.

/Kent

Jos sinulla on vanhempi talo ilman höyrynsulkua, niin sen asentaminen nyt on erittäin vaarallista! Käytännössä pyydät home- ja kosteusongelmia, ellei se tehdä oikealla tavalla, ja oikeastaan ​​ei ole mitään etuja höyrynsulusta - mutta se on välttämättömyys, jos on erittäin tehokas eristys, kuten nykyaikaisissa taloissa, jotta kosteus ei kondensoidu eristyksen sisään ja vähennä eristyksen tehoa sekä mahdollisesti luo kosteusongelmia sinne.

Vanhemmissa ja enemmän vuotavissa taloissa, tai jos pidetään talo kylmillään, ei kannata käyttää höyrynsulkua.

Kuinka paljon ajattelit lisäeristää?

/K

Tänään minulla ei ole lainkaan eristystä. Ajattelin rakentaa koolaukset niin, että voin laittaa 70 tai 95 mm eristystä niiden väliin. Sitten olin miettinyt laittaa vähän eristäviä levyjä sen päälle ja sitten uusi julkisivupaneeli. Levyt ovat saatavilla eri paksuuksina, mutta ehkä 70-95 sinnekin.

Hyppään tähän keskusteluun.

Olen asentanut ängspärr ulkoseinille 65-luvun talossa, kun remontoitiin, mitä ei ollut ennen. On 140 eristystä (jos muistan oikein). Tulen todennäköisesti tulevaisuudessa lisäeristämään ulkopuolelta. Olen kuullut erilaisia mielipiteitä siitä, kannattaako muovia asentaa vanhempiin taloihin. Miten voi tarkistaa, onko vaurioita tapahtunut, ts. onko seinissä kosteutta? Voiko sitä mitata kosteusmittarilla?

Avaa julkisivu ja tarkista eristys sekä runkorakenteet, ullakko yleensä osoittaa mahdolliset ongelmat melko nopeasti.
Kosteusmittari voi hieman hämätä, joten varmista, että se todella mittaa puusta ja tee useita mittauksia useissa paikoissa.

/Kent

Kuinka kauan voi kestää ennen kuin kosteusongelmat ilmenevät? Muovi on ollut paikallaan noin 2 vuotta.

Mahdotonta vastata, koska se riippuu siitä, millainen ilmanvaihto on.

/Kent

Dregen sanoi:
Kuinka kauan voi kestää ennen kuin kosteusongelmat ilmenevät? Muovi on ollut paikallaan noin 2 vuotta.
Se voi kestää kaikkea 1-20 vuoden välillä.

Mutta luulisin, että jo parin vuoden jälkeen (sanotaan 2-5) voit yrittää nähdä, jos se on kostea, vaikka ehkä täytyy tarkistaa useita kertoja vuoden aikana, tai jos on merkkejä vanhasta kosteudesta. Vaikka se ei vielä ole kehittynyt varsinaiseksi kosteusvaurioksi.

Sitten ei tietenkään ole varmaa, että kaikki on kunnossa vain siksi, se voi edetä niin hitaasti, että mitään ei näy ennen kuin 10 vuoden jälkeen, mutta JOS jotain näkyy aikaisin, voi todeta, että jotain on tekeillä - ja voi korjata asian ajoissa...

/K

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.