Olemme parhaillaan kunnostamassa taloa ja olemme löytäneet mustahometta kipsilevyistä päätypuolelta, joten olemme purkaneet kaiken kipsin siltä puolelta. Kipsilevyt olivat vanhoja ja verhoiltu alumiinifoliolla, joka oli aikoinaan tavallinen kosteussulku, jos olen ymmärtänyt oikein. Näitä ei ole saatavilla, joten nyt kysymys kuuluu: mitä tehdään? Höyrysulku koko seinälle? Seinällä tuskin on 15 cm eristettä, jos se voi vaikuttaa yhtälöön.
 
  • Kaksi ikkunaa puurakenteisessa seinässä, josta on poistettu kipsilevyt. Alempana näkyy kaksi patteria ja lattialla vesivaaka.
Oletteko onnistuneet selvittämään homeen lähteen?
 
Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Oletteko onnistuneet selvittämään homeen lähteen?
Siellä oli vesivuoto aiemmin, ikkunan ympärillä. Se korjattiin edellisen omistajan toimesta.
 
Onko teillä höyrynsulku/muovi muissa seinissä vai sama vanha, joka oli ennen? Satsaisin höyrynsulkuun, jos se ei ole kaikkialla ennen.
 
Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Onko teillä höyrysulku/muovi muissa seinissä vai sama vanha joka oli aiemmin? Itse panostaisin höyrynsulkimeen, jos höyrysulku ei ole kaikkialla.
Sama vanha tapa kuin aiemmin. En halua vaihtaa kipsilevyjä, ellei se ole tarpeellista.
 
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.