Heippa

Olen työstämässä projektia, joka ennen oli toisella paikalla, mutta ilmeisesti siirretty http://forum.byggahus.se/socialt-pro...laegenhet.html

Ajattelin nyt heittää ilmoille kysymyksen/ajatuksen koskien päätyseinääni, johon olen ajatellut laittaa pari ikkunaa ja siten hieman keventää kantavia sääntöjä nykyisessä rakenteessa. Omasta mielestäni tämän pitäisi toimia. Ehdotuksia, näkemyksiä?

• Punainen talon pääty, suunniteltu ikkunoiden asennus ja kantavien rakenteiden korjaus. Keltainen viiva osoittaa muutokset, katos peittää osan seinästä.
  • Punainen talo, jonka päätyyn on suunniteltu viisi uutta ikkunaa keltaisilla kehyksillä. Taustalla sininen taivas.
ensimmäinen ajatukseni on, mitä on alimman palkin alla?

vaihto itsessään näyttää toimivan, kun siirrät voiman alaspäin.
mutta lisäät paljon enemmän painoa alemman palkin keskelle
ikkunoiden takia, mitä siinä ei ollut aiemmin.

/ Linus

Vaikka ikkunoiden paino ei ole mitään verrattuna niihin kuormiin, joita se jo kantaa. Eli rakennuksen oma paino sekä lumikuormat. En näe mitään ongelmia tehdä kuten olet ajatellut.

Luulen myös, että se näyttää täydeltä ja oikealta, juuri siltä miltä ajattelisit goahead!

Kiitos pohdinnoista pojat. Voin lyhyesti kertoa, että alimmainen sääntö on, että siinä on seisovia paksuja tukkeja noin 120 cm etäisyydellä toisistaan. Joten sen alla on runsaasti tukea, siksi en piirustanut sitä, mikä oli alla. Olen juuri alkanut toteutuksen ja olen melkein valmis. Tuntuu siltä, että se toimii hyvin ja rakennus on vielä pystyssä.

/Andreas

Mikael_L
Mikä toiminto vinotuilla oli tarkoitus olla vintin portin kohdalla vanhassa toteutuksessa?

Tämä sivuttaistuki katoaa ainakin uudessa ehdotuksessa...

Mutta ei ole varmaa, että tuille oli muitakaan suoria syitä, joskus rakennetaan tietyllä tavalla, koska "täytyy olla näin" tai koska "se on näin hieno" ... ;)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.