Palkin tulisi vain tukea kantavia seiniä, jotka aion purkaa, ei kattoa. Periaatteessa voi sanoa, että koko matka, jossa olen piirtänyt liimapalkin, on nykyisin seinien kohdalla, joiden päällä kattopalkit lepäävät.
 
M MrPajjas sanoi:
Palkki tukee vain kantavia seiniä, jotka aion purkaa, ei kattoa. Periaatteessa voi sanoa, että koko matkan, johon olen piirtänyt liimapuupalkin, on tällä hetkellä seiniä, joiden päällä kattoristikot lepäävät.
Seinät tukevat kattoristikoita..

Kattoristikot tukevat kattoa..

Joten.. Miksi aiot asentaa liimapuupalkin, kun purat seinän?

Tukeaksesi kattoa!
 
J justusandersson sanoi:
Det förstår jag inte riktigt? Ser man på planritningen så verkar den högra porten sitta alldeles för långt till höger.
När jag skriver HEB 180 så är det bara en omräkning som utgår från dina uppgifter. Man bör ha en korrekt uppfattning om lasterna innan man räknar på deformationen.
Nu hänger jag inte riktigt med?
För långt till höger?
Bilderna visar bara en del av huset, hela huset är strax över 40 m långt.
 
Violina Violina sanoi:
Seinät kantavat kattoristikot..

Kattoristikot kantavat katon..

Joten.. Miksi laitat liimapuupalkin, kun puretaan seinä?



Jotta voidaan väistää kattoa!
Tiedän sen hyvin!
Mutta yritin selittää, että keskellä oleva palkki on välttämättömyys, koska kattoristikot eivät ole itsekantavia. Ja se ei ole ylimääräinen rasituksen vähentäminen, esimerkiksi pienempi teräspalkki porteissa.
 
B bossespecial sanoi:
Jos purat harjan liimapuupalkilla, niin kuorma puolittuu melkein
M MrPajjas sanoi:
Tajuan sen!
Mutta se, mitä olen yrittänyt selittää, on, että keskellä oleva palkki on pakollinen, koska kattoristikot eivät ole itsekantavia. Eikä ylimääräisenä purkamisena esimerkiksi pienemmälle teräspalkille oviaukkojen kohdalla.
Lue tämä ja mitä justus kirjoittaa.. heillä on homma hallussa.
 
Et ole mahdollisuutta ottaa valokuvaa kattotuoleista tai tehdä yksinkertainen luonnos miltä ne näyttävät? Luulen, että se on hieman hämmentävää, kun laskelma näyttää jotain aivan muuta.
 
Voin korjata valokuvan huomiseen mennessä!
Kyllä, minulle, joka en osaa tällaista, se on aika hämmentävää.
 
  • Tykkään
bossespecial
  • Laddar…
Oikea portti päätyy osittain pannuhuoneen eteen, eikö se olekaan ihanteellista?
 
Vaikea ottaa kuvia, kun osa on 50 cm irtoeristeen alla.
150x50 on ainakin kattotuolien puutavara ja cc on 106, ei 120 kuten olen aiemmin kirjoittanut.
 
  • Puinen ullakkotila, jonka katto- ja lattiarakenteita tuetaan palkkien avulla, osittain eristetty irtovillalla.
  • Puupalkit ullakolla, kattoeristyksenä 50 cm puhallusvilla. Palkkien mitat 150x50 mm ja keskivälinä 106 cm.
J justusandersson sanoi:
Oikea portti tulee osittain pannuhuoneen eteen, se ei ole ihanteellista, vai mitä?
Ei, olet oikeassa, ei ole ihanteellista, mutta koska ovi ja ikkuna ovat siinä missä ovat, tulee portti siihen (portti peittää oven ja ikkunan). Muutoin minun täytyy alkaa paikkailla julkisivua ja se on puolihirttä sahattu paikallisessa sahassa 70-luvun lopussa, joten en voi saada uutta vaan täytyy tehdä erikoistilaus, tuntuu että se olisi kamalasti työtä.
 
Lisäksi pannuhuoneeseen on edelleen hieman yli 5 metriä, joten voin edelleen saada normaalikokoisen auton sisään.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.