Haluan ostaa vahvempia harjateräksiä, tyypiltään 20 mm ja ylöspäin, 30 - 40 käy myös hyvin. Meidän on tarkoitus rakentaa pergola tästä. Olen kiertänyt ja tarkistanut, mutta näyttää vaikealta saada vahvempia ja kohtuulliseen hintaan. Tarvitsen 6 kpl 3 metrin pituisia, ja kuten sanottu, 20 mm tai ylöspäin.

//Mikael

Hei

Mene lähimpään silta- tai tunnelirakennustyömaalle ja pyydä kohteliaasti. Ota mukaan kakkua...

terveisin Wasa

Onko sinulla mitään tietoa, mitä tällainen tanko painaa, ja joku saattaa heittää arviolta 10 kr kilolta. Kävin juuri testaamassa nostaa 25 mm teräsakselia.

Etkö voisi kuvitella hitsattua teräsputkea, jos tinalla peset sen, niin se on ruosteenruskea ensi vuoteen mennessä. Ja se painaa murto-osan ja on "saatavilla"

Protte

Romuliike voisinkin tarkistaa. Mutta olen samaa mieltä prototyypin kanssa, tuo on todella raskasta, ja 10 mm riittää, jotta se kestää koko elämän.

Voi joutua korvausvastuuseen, jos jotain sellaista putoaa jonkun päähän.
Käytöstä poistetut tavarat romuliikkeissä ovat usein niin kieroja ja vinoja, ettei niitä voi korjata.

Protte

Ajatus oli, että sen pitäisi olla heti ruostunut...
Haluan vain tolpat tehdä vahvasta armering.
Ajattelin tehdä itse kehyksen 12 mm:n armeringsjärn.
//Mikael

Täysin puhdistettu teräs ruostuu (valitettavasti) aivan liian nopeasti, ja voit nopeuttaa prosessia hieman suolavedellä ja hikisillä sormenjäljillä. Ruostuu se, ole varma siitä.

Protte

Mikael_L
Olen samaa mieltä, osta putket mieluummin yrityksestä, joka myy kauppaterästä.
Sitten taivutat raudoitusrautaa, jonka tulisi olla "katto", ja asetat niiden päät putkiin.
Jos valitset oikeat mitat, voit varmasti saada 3 raudoitusrautaa jokaiseen putken päähän, mikä tarjoaa mukavan mahdollisuuden rakentaa kolmiulotteinen säleikkö nopeasti ja helposti.

Olen kiitollinen ideoistanne, mutta valitettavasti en minä päätä miltä pergolan tulee näyttää. Hän on nähnyt sen tehtynä vain harjateräksestä talomessuilla ja silloin sen on oltava harjateräksestä...

Silloin hänkin saa olla mukana nostamassa, ainoa ero on, että armering on oikeastaan kamjärn, valssaamisessa syntyy uriä sekä pituussuunnassa että poikittain, mutta yritä olla huomaamatta sitä.

Yritä löytää joku, joka on laiminlyönyt putkien säilytyksen niin, että ne ovat ruostuneet.

Protte

Hei,

Löysin 20mm raudoituksen osoitteesta www.armeringdirekt.se
Tarkista heidän kanssaan, heillä on kiinteä toimitus 799kr.

Ystävällisin terveisin
Tasso

Tarvitsen raudoitusterästä halkaisijaltaan 28-30 mm, olen huomannut, että sen hankkiminen ei ole helpointa.

Tarvitsen vain noin 2-3 kpl 120 cm:n kappaletta. Mutta voin tietenkin ostaa täyspitkän ja katkaista itse.

Arvioin painon olevan noin 5 kg/m, joten ~30 kg täyspitkäkappaleesta, mikä on täysin hallittavissa... mutta mistä saan sen käsiini Tukholman alueella?

Bromma Stål brommastal.se kanske
Asutko etelässä, niin ehkä Bygma Tegelförsäljning Högdalenin teollisuusalueella voi hoitaa sen.

Löysin yrityksen Nackasta, jolla on varastossa raudoitusraudat jopa 25 mm saakka. Ei minimimääräystä ja ne leikkaavat vapaasti toiveiden mukaan.

Söderströms Järn http://sjmab.se/

• Tykkään
corre
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.