3 179 lukukertaa ·
2 vastausta
3k lukukertaa
2 vastausta
Harjapelti kasvihuoneeseen?
Hei,
Minulla on kasvihuone, johon vuotaa vettä harjapalkin kohdalta. Tämä johtuu kahdesta seikasta:
1) Kolme kattoikkunaa aukeavat automaattisesti, kun tulee lämmin (vaikka sataisi, mikä aiheuttaa veden pääsyn sisään). Olen laittanut sinne muovilistan, mutta se ei silti pidä kaikkia ikkunoita täysin tiiviinä silloinkaan, kun ne ovat kiinni.
2) Vaikea saada tiivistä, koska olen käyttänyt vanhaa eristelevyä muissa katon osissa. Tämä ratkeaa vähitellen, kun lisään saumausainetta, mutta etsin kestävämpää ratkaisua.
Ajatukseni on tilata harjapelti, jonka asetan päälle. Oikealla kulmalla ja pituudella sen pitäisi peittää sekä avautuvat ikkunat että eristelevy ilman, että se tukkii ikkunan avatessa.
Ajattelenko oikein? Onko mitään vinkkejä matkan varrelle? Olen hieman huolissani, että se tulee pitämään ääntä tuulisella säällä, mutta ehkäpä tämä huoli on aiheeton, jos kiinnitän sen monilla ruuveilla?
Kiitos!
Minulla on kasvihuone, johon vuotaa vettä harjapalkin kohdalta. Tämä johtuu kahdesta seikasta:
1) Kolme kattoikkunaa aukeavat automaattisesti, kun tulee lämmin (vaikka sataisi, mikä aiheuttaa veden pääsyn sisään). Olen laittanut sinne muovilistan, mutta se ei silti pidä kaikkia ikkunoita täysin tiiviinä silloinkaan, kun ne ovat kiinni.
2) Vaikea saada tiivistä, koska olen käyttänyt vanhaa eristelevyä muissa katon osissa. Tämä ratkeaa vähitellen, kun lisään saumausainetta, mutta etsin kestävämpää ratkaisua.
Ajatukseni on tilata harjapelti, jonka asetan päälle. Oikealla kulmalla ja pituudella sen pitäisi peittää sekä avautuvat ikkunat että eristelevy ilman, että se tukkii ikkunan avatessa.
Ajattelenko oikein? Onko mitään vinkkejä matkan varrelle? Olen hieman huolissani, että se tulee pitämään ääntä tuulisella säällä, mutta ehkäpä tämä huoli on aiheeton, jos kiinnitän sen monilla ruuveilla?
Kiitos!
Ehdottomasti toimiva ratkaisu.
Jos muistan oikein, minulla on jotain vastaavaa kasvihuoneessamme, mutta laitoin vain vähän peltiä avattavien ikkunoiden päälle. Muuten meillä on tavallinen 22x95 lankku tasaisella nocken päällä. Se toimii niin ja näin, sekä vähemmän hyvin siellä, missä se on jatkettu. Vähän peltiä ratkaisee suurimman osan, jos häiriintyy siitä, että vettä vuotaa sisään.
En usko, että siitä kuuluu mitään ääntä. Ulokkeet ovat melko pieniä.
Laita vähän silikonia tai vastaavaa siihen, missä pellit menevät päällekkäin, (jos kasvihuoneesi on pidempi kuin nockpellit).
Jos muistan oikein, minulla on jotain vastaavaa kasvihuoneessamme, mutta laitoin vain vähän peltiä avattavien ikkunoiden päälle. Muuten meillä on tavallinen 22x95 lankku tasaisella nocken päällä. Se toimii niin ja näin, sekä vähemmän hyvin siellä, missä se on jatkettu. Vähän peltiä ratkaisee suurimman osan, jos häiriintyy siitä, että vettä vuotaa sisään.
En usko, että siitä kuuluu mitään ääntä. Ulokkeet ovat melko pieniä.
Laita vähän silikonia tai vastaavaa siihen, missä pellit menevät päällekkäin, (jos kasvihuoneesi on pidempi kuin nockpellit).
Olemme ratkaisseet ongelman taitetulla pellillä, joka on taivutettu avattavien ikkunoiden kohdalla. Pelti menee ylös harjapellin alle. Tässä näet.david__ sanoi:
Hei,
Minulla on kasvihuone, jossa vuotaa harjapalkin kohdalla. Tämä johtuu kahdesta asiasta:
1) Kolme kattoikkunaa avautuu automaattisesti, kun tulee lämmintä (vaikka sataisi, jolloin sataa sisään). Olen laittanut muovilistan, mutta ikkunoista vuotaa silti hieman, vaikka ne ovat kiinni.
2) On vaikea saada tiivistä, koska olen käyttänyt vanhaa eristysmuovia katon muille osille. Tämä ratkaistaan kaiken aikaa asettamalla lisää tiivistemassaa, mutta etsin kestävämpää ratkaisua.
Ajatukseni on tilata harjalista, jonka laitan päälle. Oikealla kulmalla ja pituudella sen pitäisi peittää sekä avattavat ikkunat että eristysmuovi, koskematta ikkunoihin niiden avautuessa.
Ajattelenko oikein? Jotain vinkkejä? Olen vähän huolissani, että se pitää ääntä tuulessa, mutta ehkä se on aiheeton pelko, jos kiinnitän sen monilla ruuveilla?
Kiitos!

Klikkaa tästä vastataksesi
