Hei hei!

Minulla on nykyään 1 ½ kerroksinen talo, ja mietin, onko mahdollista laajentaa alaspäin eli kellarikerrokseen. Olen hahmotellut joitain mahdollisia ja mahdottomia ideoita ja tullut siihen tulokseen, että on oikeastaan vain yksi vaihtoehto.

Ajattelin kysyä teiltä, uskoitteko tämän olevan mahdollista. Laajennus koskee maanpinnan tasoa ja tarkoittaisi, että osa nykyisestä katetusta terassistamme rakennettaisiin sisään ja ulkoseinä siirrettäisiin. Ongelma on, että talossa on outo kulma, enkä ole varma, kuinka se vaikuttaa julkisivun siirtämiseen. Ennen kaikkea, onko tämä mahdollista tehdä vai onko se täysin idioottimaista, koska se saattaisi maksaa valtavasti?

Laitan esille kaksi pohjapiirrosta. Ensimmäinen näyttää, miltä se näyttää tänään, ja toinen kuinka sen on tarkoitus yhdistää kellarikerrokseen.

• Arkkitehtipiirustus nykyisestä yhden ja puolen kerroksen talosta, jossa on keittiö, olohuone, sauna ja kylpyhuone sekä katettu terassi.
  • Pohjapiirros talon nykyisestä pohjakerroksesta, jossa on ruokailualue, kylpyhuone, keittiö ja portaikko. Mukana mittasuhteita ja mittatietoja.
Tule nyt, tiedän että täällä on mielipiteitä ja tietoa!

Missä kellarikerros on? Terassin alla? Onko nykyään kellari? Vai onko se maanpinta, jota kutsut kellarikerrokseksi?

Minkälainen perustus on terassilla, jonka aiot nyt rakentaa sisään?

Krawk sanoi:
Missä kellarikerros on? Terassin alla? Onko nykyään kellari?
Vai tarkoitatko maanpintaa kellarikerroksena?

Millainen perustus terassin kohdalla, johon nyt aiot rakentaa?
Hei!
Njaeo, kellarikerroksella tarkoitan maanpintaa, ajatus oli rakennuttaa huone/garage terassin alle, kaikki on paalujen päällä ja terassin lähes ympyränmuotoisen ulkoreunan korkeus on 4 metriä, joten mielestäni siellä on runsaasti tilaa alla...

Ei ole mitään erityistä, joka aiheuttaisi suunnattomia ongelmia, mutta on paljon liitäntäyksityiskohtia, jotka tarvitsevat harkintaa. Perustan korjaaminen olemassa olevan rakennuksen alla mukana tulevien pylväiden ja perustusten kanssa voi myös aiheuttaa päänvaivaa.

Mitä liittymän yksityiskohtia ajattelet? Itse tila, johon portaat johtavat, ei ole vielä rakennettu, eikä myöskään yläpuolella oleva terassi. Syynä siihen, että otan asian esille, on se, että minun täytyy joko rakentaa terassi sellaisenaan saadakseni rakennusluvan päätökseen tai tarkistaa se ja piirtää huone alapuolelle yhteydellä päärakennukseen (portaat). Koska tarvitsemme enemmän tilaa, olisi varmaan viisautta olla rakentamatta terassia nyt ja sitten ehkä 5-6 vuoden kuluttua purkaa se rakentaakseni huone alapuolelle...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.