(Saa kertoa, jos postaan väärälle foorumille, kiitos)
Ostin talon viime syksynä. Hultfredshus rakennettu 1976.
Jo tarkastuksessa näkyi halkeama perusmuurissa/kellariseinässä (betoni). Tarkastaja kirjoitti seuraavaa (tietenkin paljon muuta tietoa myös):
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD]Perustus Kellarikerros [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: left"] Perusmuurissa/kellariseinässä on halkeamia. Jos halutaan tarkistaa, ovatko rakennuksen mahdollisista liikkeistä johtuvat halkeamat käynnissä vai ei, vaaditaan rakennuksen sokkeliin tai halkeamien viereen ankkureiden poraaminen sekä ankkureiden tarkkatasoitus kiinteää korkeuskiintopistettä vasten. Tällainen mittaus tulee tehdä säännöllisesti vähintään vuoden ajan, jotta mahdollisia liikkeitä tai painumia voidaan arvioida. [/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD]Salaojitus/Kosteuseristys [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: left"] Ei merkkejä vettä läpäisevästä vedestä tai kosteusjälkiä saavutettavissa olevilla pinnoilla tarkastushetkellä. Ei erityistä huomattavaa.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Luulen, että valitettavasti halkeama on pidentynyt jonkin verran tarkastuksen jälkeen. Asiaan liittyy, että edelliset omistajat tekivät joitakin muutoksia talon ulkoseinän viereen, mutta lyhyelle puolelle noin 4 vuotta sitten. Katso kuva ympyröity alue. He kaivoivat maata pois sieltä (vahvistaakseen "penkereen muuria" ja asentaakseen puuportaat).
Joka tapauksessa aion tehdä asialle jotain, jotta ainakin vesi ei pääsisi sisään.
Arvostan kaikkea tietoa siitä, miten minun kannattaa edetä?
Kiitos!
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.