M Markus P sanoi:
Ok, kokeillaanpa uutta versiota. Vähiten kustannuksia aiheuttava rakenne, voimme varmasti olla samaa mieltä siitä, että Violina voitti palkinnon tällä, eli vain kuormalavoilla, mutta käytännössä se on tuskin toteuttamiskelpoinen, varsinkin kun en pääse autolla tämän rakennelman luokse. Vaikea myös epätasaisella alustalla. Joten sitä versiota ei käytetä.

Olen ottanut vastaan kritiikin ja lisännyt ristikon, ja muuttanut rakennetta hieman. Tämä on helpompi rakentaa, koska se ei ole riippuvainen seinävarsien cc-mitasta. Uskon, että lähestymme parasta kuormalavaratkaisua, ottaen huomioon vakauden, talouden ja rakennettavuuden.

Epäiletkö vielä?

En itse vetäytyisi käyttämästä sitä, uskon, että tästä tulee vakaa kuin mikä, mutta toisaalta en ole koskaan ennen edes vaivautunut rakentamaan telineitä, joten tämä on luksusta joka tapauksessa ;). Nyt en kuitenkaan ole enää 20-vuotias, joten haaste kiivetä ympäri kuin apina kattotuolien ja väliaikaisesti pystytettyjen askelmien seassa ei enää houkuttele yhtä paljon kuin ennen.
Tässä rakenteessa on nostolava väärinpäin, vain kolme ohutta laudanpätkää lavassa kantaa kuorman. Sinun täytyy kääntää lavat 90 astetta.

• Tykkään
Markus P ja 1 muu
  • Laddar…
H HerrP sanoi:
[linkki]. Ehkä he voivat antaa sinulle lisää vinkkejä ratkaisuihin?
Hm.....
Sain tämän virheen linkissäsi "Error code: SSL_ERROR_BAD_CERT_DOMAIN"

Sittställning
M MrMagic sanoi:
Tässä rakenteessa palkit ovat väärään suuntaan, vain kolme ohutta lautaa lavassa, jotka kantavat koko kuorman. Sinun täytyy kääntää lavat 90 astetta.
Tismalleen minun ajatukseni, se on vain ylimääräistä materiaalia, joka ei edistä rakennetta.

Hei! Minusta on hauskaa, että ajattelet laatikon ulkopuolelta. Olen vähän samanlainen, jos se on vain omaan käyttöön, ja voin vetää ja repiä sitä ilman, että se liikkuu, niin olen tyytyväinen. Jos siinä on isoja kuormia, kuormalavoja kattotiilillä tai vastaavaa tai ammatti-ihmisiä/ystäviä, niin olen paljon skeptisempi, koska olet vastuussa. Se on mielipiteeni, mutta se ei vaikuta fysiikkaan, vain minun syyllisyyteen jos jotain tapahtuu.

Nyt hauskaan osaan. Miten siitä voi tulla parempi ja vakaampi!
1. Kuten aiemmin mainittu. Niin pitkät vinotuet kuin mahdollista. Sinun tapauksessasi uskon, että on vaikea löytää, joka menee koko matkan, mutta mitä kauemmas nurkista saat, sitä parempi.
Rakennelma, jossa on puiset lankut ja punaiset vinotuet, esitetään 3D-kuvassa tukevaa kantavuutta ja vakautta varten.
2. Kuten edellinen kirjoittaja mainitsi, lavat ovat vahvoja pituussuunnassa, koska jokainen "suksi" muodostuu vähän kuin palkki. Ratkaisuna olisin sijoittanut pystysuoran säännön jokaisen lavan keskelle, enkä vain kahden uloimman suksen kohdalle. Vaihtoehtona on tehdä koko rakenne syvemmäksi ja asettaa lavat poikittain. Siten saat hyvän vahvuuden lavalle (olettaen, että lavat ovat hyvälaatuisia kuten kirjoitat). On myös tärkeää huomioida, että lavat asetetaan siten, että voima ei kohdistu kantaviin palkkeihin "palikoiden" välissä "suksissa".
EUR-lavahaarukka mittoineen ja nuolilla, jotka osoittavat tärkeisiin kohtiin rakenteessa. Mukana EPAL- ja EUR-logot.
3. Suojaa liukastumista vastaan. Kokemukseni mukaan märät kuormalavat voivat olla erittäin liukkaita. Ehdotukseni on, että asetat terassin pylväiden sisäpuolelle niin, että se kulkee koko matkan. Vaihtoehtoisesti kiinnität säännön lavan yläpuolen molemmille puolille, jolloin saat liukastumissuojan molemmille puolille ja lisäksi ylimääräisen kerroksen, joka sitoo lavat hyvin yhteen ja voidaan helposti kiinnittää uudelleen.
Rakennustelineen rakenne, jossa on värikkäitä tukipalkkeja ja poikittaisia sidososia. Näyttää idean lastauslavoista ja tuennasta. Rakennustelineiden 3D-malli, jossa on värillisiä vaakasuuntaisia palkkeja ja punaiset viistotuet, tukipylväät ja telinealusta betonilevyllä.
Tätä keksin aamiaisen aikana. Ja vielä kerran. Jos sinulla on hukkalevyjä, asenna kaikki mieleesi tuleva vinoon, saat vankan ja hienon telineen. Kolmioissa on jumalan lahja vakaaseen rakentamiseen.

• Tykkään
H_kan@88 ja 3 muuta
  • Laddar…
Tein näin, kun rakensimme. Toimi mainiosti, oli kolme kappaletta.

• Puuteline rakennustyömaan harmaan talon vieressä, tukee kattorakennelmia, kirkas taivas.
  • Tykkään
Dortmunder DAB ja 4 muuta
  • Laddar…
M Markus P sanoi:
En tiedä, pitäisikö niiden olla? Tuntuu siltä, ettei sillä pitäisi olla väliä. Jos osa on kiertojäykkä, pitäisi koko puolen olla sitä.
Mieluiten tukirakenne koko sivun yli, vaihtoehtoisesti jokaisessa lokerossa pitkällä sivulla. Kuten minä näen, olet juuri nyt rakentanut korttitalon.

• Tykkään
hanson#16
  • Laddar…
Tein telineen, joka on kiinnitetty taloon. Erittäin vakaa! Miksi taloihin ei asenneta kiinnikkeitä alusta alkaen?

• Talo, jossa on rakennustelineet kiinnitettynä seinään. Tikkaat nojaavat telineeseen, ja oikealla puolella näkyy suuri puu.
  • Tykkään
  • Vihainen
Bo Rås ja 3 muuta
  • Laddar…
K
En olisi ollut huolissani siitä, ettei lava saanut tukea keskeltä. Mutta toisaalta ei maksa paljon laittaa sinne sääntöä..

• Tykkään
gs242
  • Laddar…
Käytä 45mm puutavaraa sen sijaan, että käyttäisit lavoja.
Kiinnitä 6x90 ruuveilla.
Sisempää tolppaa voidaan ruuvata kattoristikkoon.
Mallitavoite katso postaus #65

Mene rakentamaan sen sijaan, että istuisit foorumilla miettimässä.

//AA

M Markus P sanoi:
Fiksu idea! Siitä tulee kyllä hurja määrä lavoja kannettavaksi, mutta voisi laittaa lavat pystyyn lyhyeltä sivulta välikerrokseksi, se voisi toimia =)
Jos on ystävällinen naapuri, jolla on kuormaaja ja trukkitukit, se hoituu tunnissa. :-)

Työskentelen rakennustelineiden tekijänä ja kauhistun, kun näen joitain rakenteita täällä. Olisin panostanut oikean telineen vuokraamiseen, on typerää kitsastella turvallisuudessa. Me olisimme ottaneet noin 700kr perusmaksun ja sitten noin 70kr/päivä siitä telineestä.

• Tykkään
twoody ja 4 muuta
  • Laddar…
Ainoa alkuperäisidea on korvata kulkusilta kuormalavoilla ja ottaa käyttöön ruuviliitos jokaisen tolpan kohdalla, mikä lisäksi on hieman hankala toteuttaa "laadukkaalla" tavalla. Luulen, että valitsen perinteiset kulkusillat.

• Tykkään
Christer165
  • Laddar…
Puukehikko talon seinää vasten, jossa on poikittaistukia ja puulautoja, punakattoinen rakennus taustalla.
Olen rakentanut koolauksilla ja lankuilla.
Pystysuorat 45x90, tukipuut 45x70, kävelylaudat 45x220, sitten osa 22x95 ristikkona ja kaiteena. Kulmapultit koolausten, ristikon ja kaiteen välissä, kävelylaudat ruuvattu. Ei näy niin hyvin kuvassa, mutta ristikkotuennat ovat kaikissa kolmessa tasossa. Pisimmällä koolauksella on pituutta 5,10 m, korkein kävelylauta noin 4,20 m. Kaksi keskimmäistä sisintä tolppaa on myös ruuvattu seinään.

Poraasin reiät metrin välein koolauksiin ja lankkuihin, sekä 283 cm välein ristikoihin, niin että teline on helppo muuttaa eri kokoon/korkeuteen/leveyteen ja saada kaikki osat sopimaan.

Suosittelen ristikkotuennat kaikkiin tasoihin. Se tekee telineestä todella vakaan.

• Tykkään
Bo Rås ja 2 muuta
  • Laddar…
nino nino sanoi:
Ongelma on kai, että kaikilla ei ole 100':tä (jos tarvitsee suuri malli) telineeseen, kun samaan aikaan täytyy rakentaa/remontoida. Mutta totta kai voi saada "vuokra" ilmaiseksi tekemällä niin
Ei tarvitse maksaa niin paljon. Minun telineeni oli 170 m2 ja maksoi 17.000:- myin sen 19.000:- sen jälkeen, kun olin käyttänyt sitä noin vuoden.

• Tykkään
nino
  • Laddar…
M Markus P sanoi:
Lisäksi ei ole täysin yksinkertaista tai riskitöntä rakentaa haki-telineitä tai vastaavia itse.
HAKI on helppo rakentaa myös itse. Ostin käytetyn edullisesti monta vuotta sitten ja myin sen samalla summalla 2 vuotta sitten. Niitä on runsaasti markkinoilla. Käytin lavoja vähän rakenteella, mutta se oli liian hankalaa ja vei liikaa aikaa. Halusin myös olla varma, kun kuormitimme seinäblokkeja ja koneita. Ei vastaus kysymykseesi, mutta vinkki, miten päästä halvalla.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.