john68 john68 sanoi:
Tai jos sinulla on pääsy trukkiin!
Naapurin väkeä!
[kuva]
Minulla on yksi tai kaksi kuvaa lisää, mutta voin mainita, että he siirsivät trukkia silloin tällöin saadakseen sen ulottumaan. Horjuvaa hommaa. Jos mielestänne tämä on huomionarvoista, olisittepa nähneet, kun he rakensivat uuden varastohallin.
Ei valjaita tai telineitä. Vastaava kuin mitä näet kuvassa.

snuttjulle snuttjulle sanoi:
Tarkoitan, että kokonaiskustannus on pienempi, jos saat rahaa suorista lavoista ja ehkä jopa ylimääräistä muuhun kuin telineen käytävään. Olen itse useasti yrittänyt käyttää ilmaista materiaalia saadakseni jotain edullisesti, mutta lopulta se on tullut kalliimmaksi kuin ostaa oikea suoraan. Mutta jos on kyse vain siitä, että haluaa käyttää lavoja, täytä koko matka ja varmista ne sitä mukaa, mitä sinulla on saatavilla.

Olen työskennellyt jonkin verran telineillä kyseisen aloittajan ehdottaman järjestelmän mukaisesti. Naulattu kotona sahatusta puutavarasta. Kahden tuuman lankkuja loppuosaan ja lautoja vinotuiksiin. Kahden tuuman lankkuja kävelyä varten. Se toimii hyvin, jos ei säästä puutavarassa. Voi käyttää suoraan metsästä saatua pyöröpuita tolppina, jos haluaa säästää lankkuja.

Mielestäni telineet tulee naulata sileällä lankanaulalla. Ruuvit ovat vaarallisia, koska ne voivat väsyä ja katketa ilman ennakkovaroitusta, kun rakenne taipuu ja kotinaulatut telineet taipuvat aina hieman.

Viime vuosina olen hankkinut käytettyjä Haki-telineitä vähän kerrallaan. Enimmäkseen romutukseen meneviä osia, joita voi korjata mutta jotka sai romuhintaan. Ajatuksena on käyttää tulevaisuudessa vähemmän puisia telineitä.

A
john68 john68 sanoi:
Minulla on yksi tai kaksi kuvaa lisää, mutta voin lisätä, että he siirsivät trucken aina välillä niin, että he ylettyivät. Heiluvaista se oli.
Jos pidätte tätä merkittävänä, niin olisi pitänyt nähdä, kun he rakensivat uuden varastorakennuksen.
Ei valjaita tai telineitä. Vastaavaa kuin näette kuvassa.
Pimeää työtä tekevätkö? Kukaan järkevä ihminen ei seisoisi truckin päällä ilman oikeaa koria. Vastapainotrukit heiluvat liikaa, vaikka olisi hyväksytty kori 5 metriä ylhäällä.

• Tykkään
LMC400
  • Laddar…
Tällaisissa halvoissa rakennusyrityksissä, jotka ovat suosittuja asiakkaiden keskuudessa, on täysin normaalia seistä kaivinkoneen kauhan takasivulla ja työskennellä 6 metriä tai enemmän maan yläpuolella. Sidoin köyden vyötäröni ympärille ja kiinnitin sen kaivinkoneen varteen jonkinlaiseksi turvaksi ja sain kahden tunnin huudot työmaan esimieheltä uhkauksin palkan alennuksesta, koska olin liian pelokas enkä työskennellyt tehokkaasti. Muutamaa viikkoa myöhemmin irtisanouduin ja aloitin rakennuksella, missä sain naulata omat puutelineeni.

Rkarlsson sanoi:
Pimeätyöntekijä? Kukaan järkevä ihminen ei asettuisi trukin päälle ilman oikeaa koria. Vastapainotrukit huojuvat helvetisti liikaa, vaikka sinulla olisi hyväksytty kori siellä 5 metrin korkeudessa.
Ei, mutta eräs puolalainen firma, joka on työskennellyt xxxx:lle siitä asti, kun muutimme tänne vuonna 96. Verot maksettu!

Hallonbåten
Vanha puurakennus keltaisella maalilla, vino katto ja hilseilevä maalipinta; ikkunat avonaisia ja vieressä puinen tikapuu. ensimmäinen rakennelmani - 77, ihan ok räystäskuva Mutta lavojen laittaminen päälle olisi voinut olla vastuutonta. On edelleen olemassa, jos joku haluaa vuokrata.

• Vanha puinen rakennusteline nojaa seinään, ympärillä on rakennusvälineitä ja epätasainen seinäpinta.
  • Tykkään
Bo Rås ja 1 muu
  • Laddar…
A
john68 john68 sanoi:
Ei toki. Mutta puolalainen firma, joka on työskennellyt xxxx puolesta siitä lähtien, kun muutimme tänne 96. Verotus hoidettu!
Kyllä, siellä ei todellakaan ollut mitään työehtosopimusta. Tarkistin vielä kerran. He ovat vain pinonneet 15-16 lavaa ja sitten naulanneet "kaiteen"? En nähnyt, oliko korkea pino mitenkään varmistettu.

Rkarlsson sanoi:
Ja ne olivat todella ilman mitään työehtosopimusta siellä. Tarkistin vielä kerran. He ovat vain pinoaneet 15-16 lavaa ja sitten naulanneet "kaiteen"? En nähnyt, oliko korkea pino jotenkin varmistettu.
"Kori" ylhäällä on kiinnitetty kuormaliinoilla ympäriinsä, jos muistan oikein. Ehkä jotain naulaakin...

S Sven E-sson sanoi:
Tein telineen, joka on kiinnitetty taloon. Erittäin vakaa! Miksi taloa ei varusteta kiinnikkeillä alusta alkaen?
Taloa ei varusteta kiinnikkeillä juuri siksi, ettei ihmiset rakentaisi sen tyyppisiä telineitä. Sinä tunnet sen olevan "erittäin vakaa" ja lisäät kuormituksia vähitellen ilman kantavuuslaskelmia, tulet vähän huolimattomaksi ja ennen kuin ehdit ajatella "säästettyjä rahoja", makaat maassa nauttien hieman reflektiosta odottaessasi ambulanssia.

R rehn sanoi:
Hm.....
Sain tämän virheen linkilläsi "Virhekoodi: SSL_ERROR_BAD_CERT_DOMAIN"
Se protestoi huonosta sertifikaatista.
Sinun täytyy painaa "Tarkennettu" ja vahvistaa, että haluat seurata linkkiä joka tapauksessa.

Se on täysin turvallinen gu.se-osoite ja johtaa suoraan haluamaasi PDF-tiedostoon. Niille, jotka ovat jääneet huomaamatta: httpswww.hantverkslaboratorium.gu.se/digitalAssets/1382/1382930_rapport-trastallningar-2011-web.pdf on täydellinen raportti puisen rakennustelineen rakentamisesta voimassa olevien vaatimusten mukaisesti (katso raportista vaatimuksen määrittely).

Alkuperäiselle julkaisijalle:

Sanon näin, rakennustelineen voi hyvin tehdä itse. Kokonaiset talomme ovat kehikkorakenteita, joissa on kunnolliset kiinnitykset, ja ne kuormitetaan sitten useilla tonneilla kattotiilillä, kipsilevyillä ja kaikella muulla. Miksi sitten kunnolla mitoitettu ja rakennettu tilapäinen kehikkorakenne aivan talon viereen olisi yhtäkkiä hengenvaarallinen?

MUTTA: sanon kuten muutkin, jätä kuormalavat pois. Miten tahansa ne asennetaan, niistä tulee pirun hankalia, kun niitä pitää koota tai purkaa, ja vaikka ne teoriassa olisivatkin hyväksyttyjä 1500 kg kuormille, ne eivät koskaan tule olemaan yhtä turvallisia telineessä kuin kiinnityksensä.

Raportissa käytetään 45 x 145 "lattiaksi", ja tekisin samoin. Rahat, jotka säästät kuormalavoissa, eivät tule tuntumaan sen arvoisilta, kun huomaat, miten älyttömän työlästä se oli.

Nuoruudessani rakensin erittäin tilapäisen telineen vain 45 x 95 lankusta ja 25 x 120 ulkopaneelista. Paneeli yhdisti kaikki kolme lankkua poikittaisilla rimoilla, jotka olivat valmistettu hylätystä ulkoverhouspaneelista. Myös tukipalikat olivat ulkoverhouspaneelista ja ruuvattuina noin 70 cm pitkiin 45 x 45 palkkeihin, jotka oli hakattu kunnolla maahan leka avulla. Tämä oli vain 1,5 metrin korkeudella. Mutta silti; melkein pelkästään kierrätettyä puutavaraa puretusta aidasta, vain ankkuriruuvit ja 5,4 x 70 terassiruuvit. Tukeva kuin vuori, hieman taipui paneeli vain.

Mieti, jos teet sen kunnolla yllä olevan raportin mukaan. Ei muuta kuin C24-luokiteltua puutavaraa läpi koko rakenteen, kaikki kiinnitettynä 8 x 70 laipallisilla kuusioruuveilla.

Muuten he väittävät raportissa, ettei C24-luokiteltua puutavaraa olisi helppo saada kaupasta, oliko se niin vuonna 2011? Tämä väite kuulostaa todella oudolta tänä päivänä.

torparavgrund torparavgrund sanoi:
MEN: jag säger som andra, skippa lastpallarna. Hur man än bär sig åt blir det bökigt som fan när man ska montera upp/ned dem, och även om de i teorin är godkända för 1500kg så kommer de aldrig vara säkrare på ställnignen än sin infästning.
Rakensin telineen tänään, mielestäni se ei ollut erityisen hankalaa. Lavojen nostaminen paikalle oli ylivoimaisesti nopein osa, kesti suunnilleen vartin. Telineestä tuli myös uskomattoman vakaa. Lähes naurettavan vakaa. Ellei olisi niin, että aion saada ystäviä auttamaan minua katon kanssa, olisin tyytynyt paljon yksinkertaisempaan rakenteeseen.

Kokonaiskustannus oli 0€, koska onnistuin rakentamaan kaiken projektin tämän ja aiempien projektien purkujätteestä ;)

Nyt luulen, että unohdit kuvat ;)

• Tykkään
Enolf ja 1 muu
  • Laddar…
maah maah sanoi:
Nyt luulen, että unohdit kuvat ;)
Hehe, en tiedä uskallanko, teline kaatuu kriittisen myrskyn vuoksi... ;)

• Haha
Åsa Lund ja 1 muu
  • Laddar…
K
M Markus P sanoi:
Hehe, en tiedä uskaltaako, teline kaatuu sitten varmasti siitä kritiikkimyrskystä joka seuraa... ;)
Älä välitä valittajista. He ovat vain ärsyyntyneitä koska eivät voi/jaksa tehdä niin paljon itse. Näytä meille jotka ovat kiinnostuneita sen sijaan.

• Tykkään
Sittställning ja 2 muuta
  • Laddar…
K Krille_90_ sanoi:
Älä välitä valittajista. He ovat vain ärsyyntyneitä, koska he eivät voi/jaksa tehdä niin paljon itse. Näytä meille, jotka olemme kiinnostuneita sen sijaan
Yritän muistaa ottaa muutamia kuvia huomenna (y)

• Tykkään
Sittställning
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.