Tilanne
Keskustelu on suljettu.
M Maledictus sanoi:
Olen avoliitossa naisen kanssa, joka myös pelkää aivan järkyttävästi, mitä lapset voivat kohdata. Tunnistan tämän käyttäytymisen. Ei ole väliä kuinka paljon tietoa tarjotaan, pelko on koko ajan läsnä ja irrationaalisesti minimaalinen riski (jos edes riskiä on tietyissä tapauksissa) saa valtavat mittasuhteet.

Uskon, että keskustelu voidaan lopettaa. Hän on saanut kaikki tarvitsevat vastaukset, tässä tapauksessa ei ole riskiä ja se ei tule muuttumaan, hän tulee olemaan silti kuolemanpelkoissaan.
Keskustelu voi jatkua, jos joku haluaa lisätä jotain itse aiheesta. Muuten se voidaan mielellään lopettaa. Asbestinhalailijat voivat siirtyä seuraavaan asbestiketjuun ja kertoa heidän asbestiateriastaan nauttivasta 94-vuotiaasta isoisästään.

• Haha
Richard Beiron ja 1 muu
  • Laddar…
Ymmärrän huolesi, mutta tässä tapauksessa se on perusteeton. Kuten sanottu, alistut muille asioille, jotka ovat paljon vaarallisempia kuin asbesti arjessasi. Niillä tiedoilla, jotka on annettu monissa yllä olevissa kommenteissa, mielestäni voit rauhassa istua terassilla ja rentoutua. Jos tunnet silti epämukavuutta, odota siellä olemista, kunnes he ovat valmiita työn kanssa.

• Tykkään
Oneip ja 3 muuta
  • Laddar…
useless useless sanoi:
Amerikkalainen tutkimus, mutta se on varmaan sovellettavissa koko maailmaan:

"As a result of human use, asbestos fibers are now widely dispersed in the environment. Background levels in the air are extremely low, about 0.0001 fibers/cc [Holland and Smith 2003].

Asbestos is also present in the environment naturally, primarily in underground rock.

• In most areas asbestos fibers are not released into the air because the rock is too deep to be disturbed easily.
  • In some areas, such as parts of California, Virginia, and New Jersey (and across the globe in Turkey and Corsica) where asbestos-bearing rock is close enough to the surface that construction and other human activities can disturb it, high concentrations of asbestos fibers can be released into the air [ATSDR 2001a; Constantolopoulos 2008; Hasanoglu et al. 2003; Luo et al. 2003]"
[linkki]
Vaikuttaa siltä, että huoli asbestista on vaarallisempi kuin itse asbesti. Ja tässä tapauksessa, kun kyseessä on 80 metrin etäisyys, ulkoilma ja lyhyt altistuminen, tuntuu täysin turvalliselta. Mutta samalla on hieman hauskaa tarkastella yllä mainittua tutkimusta hieman syvällisemmin. Tässä mitataan 0.0001 kuitua/mL, ja se on erittäin alhainen. Jos sen sijaan sanotaan, että se vastaa Globeniin sisältyvän 60 miljoonaa asbestikuitua, moni saattaisi epäröidä mennä seuraavaan jääkiekkopeliin. Kaikki riippuu siitä, mikä agenda on.

• Tykkään
Guzzi ja 5 muuta
  • Laddar…
Ymmärrän huolesi asbestista. Mitä en ymmärrä, on tapa, jolla kohtaat heitä, jotka antavat sinulle faktoja, tai epäolennaista jaarittelusi asbestihalaajista ja väitetysti asbestia syövistä 94-vuotiaista isoisistä.

• Tykkään
Enolf ja 16 muuta
  • Laddar…
Asbesti ei ole tietenkään terveellistä, mutta TS huolesi vaikuttaa täysin suhteettomalta. Luulen, että siksi saat viestejä vauvanruoasta, sokerista jne., yrityksenä asettaa asiat mittasuhteisiin.

Kyllä, asbesti ei ole hyvä asia, mutta on paljon muutakin yhteiskunnassa, mikä ei ole hyvää, ja oletko koskaan ottanut tätä huomioon? Uskon (amatöörinä), että huolesi asbestista on vaarallisempi kuin itse asbesti. Korkea verenpaine ei todellakaan ole hyväksi.

80 m on pitkä etäisyys tässä yhteydessä. Taas kerran amatöörinä arvelen, mutta USKON myös, ettet voita mitään sulkemalla ilmanvaihtoasi. Pikemminkin luot suurempia riskejä tehdessäsi niin. Huonolla ilmanvaihdolla asuvassa talossa eläminen voi pitkällä aikavälillä johtaa hengitystieongelmiin, kuten astmaan.

Valituksesi naapurin kattoa purkavasta käytöksestä on täysin perusteetonta. Nyt naapuri vaikuttaa kohteliaalta ja myötämieliseltä. Toiset olisivat luultavasti vain lyöneet luurin korvaan. Miten toimit, kun haluat viedä lapsen kaupunkiin ostoksille? Soitatko kunnalle ja vaadit sulkemaan kaiken liikenteen kaupungissa, jotta et altistuisi hiukkasille? Kuinka usein itse vaihdat autosi matkustamon suodattimen?

Kiinnitän huomiota myös siihen, että kesti yli 50 viestiä ennen kuin sait vastauksen, johon olit "tyytyväinen", vaikka viestit olivat samat. Arvaisin, että se johtui siitä, että Daniel sanoi tekevänsä kattosaneerauksia ammattimaisesti. Kaikki muut vastaukset ohitat turhina. Tämä on foorumi, jota käyttää 99% iloisista amatööreistä. Jos et halua heidän/meidän mielipiteitään, kannattaa miettiä, minne muualle voisit kääntyä ajatustesi kanssa.

Koko sydämestäni

• Tykkään
  • Rakastan
Radhussemlan ja 23 muuta
  • Laddar…
Olemme kokeneet, että naapuri antoi poistaa eterniittilevyt ilman, että yritys käytti mitään suojaa, ja olimme kauhuissamme ja suljimme kaikki venttiilit jne. Mutta sitten rauhoituimme hieman ja selvitimme, mikä on tilanne, ja saamani tiedon mukaan se ei ollut lainkaan vaarallista meille. Tällaiset hiukkaset ovat ilmeisesti melko painavia ja putoavat alas eivätkä leviä erityisen pitkälle ilmassa. Toisaalta ei tietenkään pidä olla lapsia leikkimässä juuri siellä, missä levyt poistetaan, ja sen, joka työskentelee sen parissa, tulisi käyttää suojavarusteita, ja on myös tärkeää varmistaa, että "jäännökset" käsitellään oikein, mutta asua naapurina talolle, josta levyjä poistetaan, ei ymmärtääkseni pitäisi olla vaarallista, joten sinun ei todennäköisesti tarvitse huolehtia. Meidän tapauksessamme oli hieman erityistä, että yritys teki tämän virheellisesti, joten ympäristöinspektööri, jonka kanssa puhuin, meni sinne ja korjasi tilanteen.

• Tykkään
greenhouse
  • Laddar…
G greenhouse sanoi:
Keskustelu voi jatkua, jos joku haluaa lisätä jotakin aiheeseen. Muussa tapauksessa sen voi mielellään lopettaa. Asbestin kannattajat voivat siirtyä seuraavaan asbestikeskusteluun ja kertoa 94-vuotiaasta asbestia syövästä isoisästään.
Eihän täällä kukaan ole väittänyt, että asbesti olisi hyödyllistä. Mutta ehkä voisitte myöntää hieman nöyremmin, että teillä vaikuttaa olevan suhteettoman suuri pelko tästä aiheesta? Ja että voisitte myöntää, että tähän mennessä ketjuun kirjoittaneet voivat olla oikeassa, riippumatta siitä, mitä teidän "vatsan tunne" sanoo?

• Tykkään
Hasse Sandin ja 1 muu
  • Laddar…
M Maledictus sanoi:
Eihän täällä kukaan ole väittänyt, että asbets olisi hyödyllistä. Mutta ehkä voisit hieman nöyrästi myöntää, että sinulla näyttää olevan suhteeton pelko tätä kohtaan? Ja että myönnät, että ne, jotka ovat tähän mennessä kirjoittaneet ketjuun, saattavat olla oikeassa, riippumatta siitä, mitä "vatsantuntumasi" sanoo?
Jos olisit vaivautunut lukemaan kaikki vastaukseni, olisin tehnyt juuri tämän. Ei mitään pahaa tarkoitettu.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Lics ja 2 muuta
  • Laddar…
Staffans2000
G greenhouse sanoi:
Mutta verrata asbestia lastenruokaan tai soratiehen on vain suoraan väärin ja tietämätöntä.
G greenhouse sanoi:
Todella epämukava tarina tämä
G greenhouse sanoi:
Että hän olisi altistunut jollekin haitalliselle naapurini huolimattomuuden ja kitupiikin vuoksi.
G greenhouse sanoi:
Verrata asbestialtistusta oman lapsen kantamiseen on vain epäolennainen.
G greenhouse sanoi:
Siitä huolimatta, pidetään hyvä sävy.
G greenhouse sanoi:
mutta he olisivat voineet kertoa etukäteen, jotta olisin voinut pysyä poissa pihalta heidän työskennellessään.
G greenhouse sanoi:
Lisäksi jäte tulee muovittaa ja merkitä eikä sitä tapahdu.
G greenhouse sanoi:
Sitä vastoin katon tulisi kastella vedellä
G greenhouse sanoi:
Verrata asbestia sokeriin on vain puhdasta lapsellisuutta.
G greenhouse sanoi:
Oikeutettu pelko tai ei, odotetaan hyvää sävyä
G greenhouse sanoi:
Pysytään aiheessa, eikä muuteta tätä ketjua Anonyymit anorektikot.

Lopeta omenoiden ja päärynöiden vertailu
G greenhouse sanoi:
Ei, miksi minun pitäisi jättää ketjuni, kun olen hoitanut sen loistavasti?
G greenhouse sanoi:
Kiitos Daniel, mukava saada vastaus ammattilaiselta
G greenhouse sanoi:
Juuri niin, haluan hyviä, vakavia ja kunnioittavia vastauksia.
G greenhouse sanoi:
Olen todella samaa mieltä, Maria, huomioonottaminen.
G greenhouse sanoi:
Puoli ketjua on kritiikkiä minua kohtaan...
Etc etc...

Ylistät itseäsi, puhtaalla Narsistisella tavalla, samalla kun idiootiksi julistat ne, jotka eivät ole samaa mieltä kanssasi. Silloin syntyy kysymys: -Miksi kirjoitat täällä ylipäätään?

Staffan

• Tykkään
  • Haha
  • Rakastan
PNI ja 27 muuta
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 sanoi:
jne jne...

Ylistät itseäsi, puhtaasti narsistisella tavalla, samalla kun teet heistä idiootteja, jotka eivät ajattele kuten sinä. Silloin syntyy kysymys: - Miksi kirjoitat täällä ylipäätään?

En ylistä itseäni enkä tee ketään idiootiksi. Olen asiallinen. Olen esittänyt kysymyksen ja vastannut kaikkiin kunnioittaviin vastauksiin kunnioittavalla tavalla.

Miksi kirjoitan täällä? Toivoen saavani hyviä vastauksia kysymykseeni. Mitä olenkin saanut varmaan 10-20 kappaletta. Myös sinun vastauksesi olivat hyviä ja kunnioittavia. Se, mitä olen kyseenalaistanut, on asbestin vertaaminen muihin riskeihin. Myös siinä vaiheessa tämä ketju meni raiteiltaan.

Staffan

• Tykkään
Minari
  • Laddar…
H hempularen sanoi:
Kuten sanottu, ei mitään huolta.

Etenkin kun otetaan alas asbestikattoa, vapautuu erittäin vähän kuituja, vaikka jotkut laatat halkeavat. Vapautuvat kuidut leviävät nopeasti ilmaan, ja muutaman metrin päässä pitoisuus on niin alhainen, ettei sitä voida mitata. 80 metrin etäisyydeltä on vielä mahdottomampaa havaita kuituja niiden lisäksi, mitä ilmassa luonnollisesti on.

Ne ryhmät, joissa on ollut mahdollista löytää yhteys asbestin ja tiettyjen syöpätyyppien välillä, ovat työskennelleet asbestitehtaissa ja vastaavissa. He ovat seisseet ja sahanneet asbestilevyjä asbestikuitusumussa koko työpäivän vuodesta toiseen. Täysin ilman suojavarusteita. Tässä ryhmässä asbestiin liittyvät sairaudet ovat olleet erittäin kuolettavia.
No, kaikki ne, jotka ovat työskennelleet laivoilla koneiden parissa, ovat olleet altistuneita. Samoin rautatiepajoilla. Mesoteliooma on julma syöpä (eikä ole tupakansavun aiheuttama).

G greenhouse sanoi:
Hei ja kiitos nopeista vastauksista. Ajattelen myös, että 80 metriä pitäisi luoda paljon ilmaa per asbestikuitu niin sanotusti.

Kuulostaa lupaavalta. Mutta verrata asbestia lastenruokaan tai soratiehen on vain suoraan väärin ja tietämätöntä. Mitä tiedän, lastenruoka on laillista ja samoin soratie. Asbesti on kielletty, koska se aiheuttaa vakavia sairauksia niille, jotka hengittävät sitä sisään (vaihtelevassa määrin). Ukko, joka on 74, ei tule kuolemaan siitä, mutta minä ja poikani olemme tarpeeksi nuoria kärsimään mahdollisista seurauksista 20 vuoden päästä. Ymmärrän kuitenkin ajatuksen, että on olemassa muita riskejä kuin asbesti. Lähellä vilkkaasti liikennöityä tietä asuminen on todennäköisesti myös hyvin huonoa keuhkoille, samoin tupakointi ja moottoripyörällä ajaminen 300km/h.

Valitettavasti kuidut ja pöly ovat niin pieniä, ettei niitä voi nähdä. Olisi mielenkiintoista kuulla mielipiteitä joltakin asbestinpuhtaustyöntekijältä tai joltakulta, joka on itse purkanut kipsilevyä. Kaikki riippuu tietysti ilman pitoisuudesta ja se taas riippuu siitä, kuinka paljon vapautuu asbestin käsittelystä. Se, että kuituja vapautuu, on 100% varma, koska jotkut paneeleista ovat rikkoutuneet.
Lue kvartsipölystä, kivipölystä.
Luulen, että naapurisi on oikeassa tieverkoston suhteen.

En jaksa lukea kaikkia viestejä, mutta näen, että jotkut suhtautuvat tähän liian kevyesti.
Näin kirjoittaa Työsuojeluvirasto:

Asbestin käsittely on vaarallista. Työsuojeluviraston säännöt, jotka on suunniteltu rajoittamaan asbestin käsittelyyn liittyviä riskejä, voivat myös yksityishenkilöt käyttää. Säännöt kuvaavat menetelmiä turvalliseen työskentelyyn asbestipitoisten materiaalien kanssa. Itse ja omaisten riskien minimoimiseksi suosittelemme näiden menetelmien käyttöä myös yksityishenkilönä.

Tämä tarkoittaa esimerkiksi, että katolla ja julkisivuilla olevat eternit-levyt ensin kastellaan vedellä ja sitten poistetaan mahdollisimman ehjinä, sekä että käytetään puolinaamaria P3-suodattimella, suojakäsineitä ja kertakäyttöisiä suojavaatteita.

• Tykkään
Lics ja 2 muuta
  • Laddar…
G greenhouse sanoi:
Se oli hyvä pointti, valitettavasti ei sada vaan on toinen päivä peräkkäin, jolloin on 20 astetta ja loistava auringonpaiste, joten kuinka kosteita ne ovat, en tiedä. Varmasti kosteampia kuin sisätiloissa kuitenkin.

Myös kohtuullinen pointti, että laatat, jotka rikkoutuvat, ovat jo "luovuttaneet" kuitunsa. Se kuulostaa uskottavalta.

Todella epämiellyttävä tarina tämä :(
Ainoa epämiellyttävä asia tarinassa on se, että menet banaaneiksi ja syytät naapuriasti varomattomuudesta täysin ilman perusteita. Yritä hallita tunteitasi ja ota faktat vastaan.
Voit myös pakata kahvikorin naapurillesi, katto voi olla hikinen paikka, sillä naapurisovusta tulee pitää huolta.

• Tykkään
AndersOhrt ja 7 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.