130 882 lukukertaa ·
270 vastausta
131k lukukertaa
270 vastausta
Naapuri purkaa mineriittikattoa!
- Tilanne
- Keskustelu on suljettu.
TS esittää relevantin kysymyksen, jossa hänellä selvästi ei ole omaa tietämystä, ja on saanut paljon viisaita vastauksia, mutta on selvää, että hänen on vaikea omasta tahdostaan tai ymmärryksestään lakata tuntemasta huolta!G greenhouse sanoi:Kyllä, vai mitä, ketju on nyt enemmän omatoiminen. Olen keski-ikäinen mies, joten siinä olit väärässä Staffan. Aion tehdä vähän popcornia ja katsoa. Jotkut täällä käyttäytyvät kuin ultrafeministit, joilla on mantra ”kränkta vita män” heti kun argumentit loppuvat, kun todellisuudessa he ovat niitä, jotka ovat loukkaantuneita.
Lisäksi on pelottavaa, kuinka harvat todella lukevat vastauksiani. Olen jo kauan aikaa sitten kirjoittanut, että hyväksyn argumentit siitä, että se on vaaratonta ja että olen todella paniikinomaisesti peloissani asbestista.
Näyttää siltä, että kyse on enimmäkseen paskanjauhamisesta. Mietin, kuinka kauan menee ennen kuin ketju muuttuu FB-kommenttikentäksi ja menee raiteiltaan viittauksiin Adolf Hitleriin!![]()
kysynpä sitten, onko TS itse lukenut kaikki vastaukset, jotka "hän" on saanut? (myös minä luulin, että kirjoittaja oli nuorempi äiti)
Kirjoittaa, että naapuri, jonka hänellä on, on nuuka ja välinpitämätön ja että vastaajat ovat vain ulkona heittämässä herjaa ja eivät lue sitä, mitä hän kirjoittaa, ei ole reilua ketään osallista kohtaan!
Olen itse käynyt kurssin asbestin puhdistamisesta, siksi mielenkiintoni aiheeseen, enkä ole ulkona herjaa heittämässä, kuten TS ilmeisesti näyttää ajattelevan!
Aihe on mielenkiintoinen, kunhan se ei mene raiteiltaan..... kuka on loukkaantunut TS?
Menkää nyt naapurin luo ja tarjotkaa hänelle vähän popcornia, jotta naapurisopu ei kärsi tästä.
Viimeksi muokattu:
Kyllä, roska ketju siinä mielessä, että tulee paljon tarpeettomia viestejä, joista ei ole kenellekään hyötyä. Näin käy helposti, kun ketjun aloittajalla on jo etukäteen vahva näkemys jostain, mutta valitsee silti aloittaa keskustelun.P Peken sanoi:
Kyllä, se on totta. Jos se on vain laillista, se on aina terveellistä ja vaaratonta.G greenhouse sanoi:Hei ja kiitos nopeista vastauksista. Ajattelen myös, että 80 metriä pitäisi luoda paljon ilmaa per asbestikuitu niin sanotusti.
Se kuulostaa lupaavalta. Mutta vertailla asbestia lastenruokaan tai soratiehen on vain suoraan väärin ja tietämätöntä. Tietääkseni lastenruoka on laillista ja niin myös soratie. Asbesti on kielletty, koska se aiheuttaa vakavia sairauksia niille, jotka hengittävät sitä (vaihteleva aste). Ukko, joka on 74, ei ehkä kuole siihen, mutta minä ja poikani olemme tarpeeksi nuoria kärsiäksemme mahdollisista seurauksista 20 vuoden päästä. Ymmärrän kuitenkin ajatuksen, että asbestin lisäksi on muitakin riskejä. Lähellä vilkkaasti liikennöityä tietä asuminen on todennäköisesti myös erittäin huonoa keuhkoille, kuten myös tupakointi ja moottoripyöräily 300 km/h.
Valitettavasti kuidut ja pöly ovat niin pieniä, ettei niitä voi nähdä. Olisi mielenkiintoista kuulla mielipiteitä joltakin asbestinpoistajalta tai henkilöltä, joka itse on purkanut eterniittiä. Kaikki riippuu tietysti ilman konsentraatiosta ja se puolestaan riippuu siitä, kuinka paljon asbestin käsittelyssä vapautuu. Että kuituja vapautuu, on 100% varmaa, koska jotkut paneelit ovat menneet rikki.
N
Nalleman64
Jäsen
· Östergötland
· 2 016 viestiä
Nalleman64
Jäsen
- Östergötland
- 2 016 viestiä
Oi oi oi kuinka monia lapsia on ylisuojelevia.G greenhouse sanoi:
On tietysti tärkeää suojata, mutta todellisia vaaroja vastaan, mitä tässä tapauksessa ei ole.
MultiMan
Jäsen
· Västernorrland
· 6 856 viestiä
MultiMan
Jäsen
- Västernorrland
- 6 856 viestiä
Ajattele, kun me kaikki olimme teknologiapositiivisia ja rakensimme yhteiskuntaa miettimättä liikaa:
Istun odottamassa ensimmäisten astronauttien laukaisua Amerikan maaperältä sitten Atlantiksen viimeisen matkan vuonna 2011. Edistynyt tekniikka ja visiot ovat ihania ja vapauttavia! Yli 2 tuntia jäljellä. Ympäristöystävät pitävät sähköautoista ja uusi raketti on rakennettu Elon Muskin SpaceX:n toimesta, joten sen pitäisi kiinnostaa.
Istun odottamassa ensimmäisten astronauttien laukaisua Amerikan maaperältä sitten Atlantiksen viimeisen matkan vuonna 2011. Edistynyt tekniikka ja visiot ovat ihania ja vapauttavia! Yli 2 tuntia jäljellä. Ympäristöystävät pitävät sähköautoista ja uusi raketti on rakennettu Elon Muskin SpaceX:n toimesta, joten sen pitäisi kiinnostaa.
Pihiyttä?G greenhouse sanoi:
Jaksan jälleen kerran olla lukematta ketjua läpi, mutta näen paljon äärimmäisen välinpitämättömiä viestejä, jotka näyttävät vihjaavan, että asbesti on täysin vaaratonta, ellei kyseessä ole pitkäaikainen suuri altistus. Joten lisään nyt oman sekasotkuni ketjuun sanomalla, että teidän pitäisi vähentää välinpitämättömyyttänne noin 100%. Asbesti on oikeasti vaarallista. Se on varmasti täysin vaaratonta, kun naapuri poistaa kattonsa, kunhan pöly ei leijaile ympäriinsä useita päiviä. Joku on myös väittänyt, että ilmakehässä on asbestia kaikkialla. Sitä ei tietenkään ole, mikä hölynpölyä se on? Esimerkiksi talossa, jossa on asbestista valmistettuja ilmanvaihtoputkia, ei ole asbestia ilmassa. Olen kuitenkin samaa mieltä siitä, ettei aloitusviestin kirjoittajalla ole mitään syytä huoleen. Olen itse repinyt alas eterniittijulkisivua melko suuresta talostani, eikä se pölynnyt lainkaan, vaikka rikoin ja heitin paljon laattoja ympäriinsä.
Pieni lisäys: Ne asbestityöntekijät, jotka kuolivat, olivat lähes 100 % tupakoitsijoita!H hempularen sanoi:Kuten sanottu, ei mitään huolta.
Ensinnäkin, kun eterniittikatto puretaan, vapautuu hyvin vähän kuituja, vaikka jotkut levyt halkeavat. Ne kuidut, jotka vapautuvat, laimenevat nopeasti ilmassa ja vain muutama metri etäisyydellä niiden pitoisuus on niin alhainen, ettei sitä voida mitata. 80 metrin etäisyydellä on vielä mahdottomampaa havaita kuituja, jotka poikkeaisivat normaalisti ilmassa olevista.
Ne ryhmät, joissa on löydetty yhteys asbestin ja tietyn tyyppisen syövän välillä, ovat työskennelleet eterniittitehtaissa ja vastaavissa. He ovat seisoneet ja sahanneet eterniittiä upotettuna asbestikuitujen usvaan koko työpäivän ajan, vuosi toisensa jälkeen. Täysin ilman suojavarusteita. Tässä ryhmässä asbestiin liittyvien sairauksien kuolleisuus on ollut erittäin korkea.
Syy siihen, miksi halutaan olla varovainen myös pienillä annoksilla, on se, että teoreettisesti katsoen yksi ainoa asbestikuitu voisi aiheuttaa syövän. Mutta todennäköisyys on niin pieni, että sinun pitäisi etsiä tapausta koko ihmiskunnan joukosta, joka on koskaan elänyt maan päällä ja tulee elämään täällä, kunnes aurinko romahtaa. Joten eterniitin jauhamista puutarhan kompostimyllyssä tulisi välttää, vaikka siitä ei sairastuisikaan.
1177:S Stuff sanoi:
”Etsiytyvät keuhkorakkuloihin”
Asbestikuidut voivat olla niin ohuita kuin mikrometrin halkaisijaltaan. Se on miljoonasosa metristä tai 0,001 millimetriä. Siksi ne etsiytyvät helposti keuhkoihin, tunkeutuvat hienoimpiin haaroihin ja voivat lopulta päätyä keuhkorakkuloihin. On olemassa erilaisia asbestikuitutyyppejä. Terveysriski määräytyy kuitujen tai hiukkasten koon mukaan ja sen mukaan, miten keho pystyy käsittelemään kuituja. Mitä pienemmät kuidut, sitä vaarallisemmat.”
Henkilökohtaisesti minulla on vaikeuksia nähdä niin pieniä asioita, siis mitä näkymättömämpi pöly on, sitä vaarallisempaa se on.
Sitä voi kysyä. "Saita" hän myös oli.M Mats_R sanoi:
Ne olivat kaksi väitettä, joita ts. on levittänyt ja jotka vakuuttivat minut siitä, että keski-ikäinen hän oli nuori hän.
Viimeksi muokattu: