11 116 lukukertaa ·
23 vastausta
11k lukukertaa
23 vastausta
Eterniittilevy/Asbesti
Hei, olen purkamassa asuntoa ja löysin levyn seinän päästä, joka ulkoni ja luulin sen olevan levy, jonka he olivat lisänneet.
Nyt kun olen irrottanut siitä palan, huomasin, että sen takana oli putkia ja huolestuin vähän siitä, että se saattaa olla asbesti.
Kysyin asunto-osakeyhtiöltä, oliko heillä tietoa asbestista asunnoissa rakennuksessa ennen kuin aloitimme purkamisen, koska rakennus on rakennettu 50/60-luvulla, ja he vastasivat, etteivät olleet kuulleet mitään niiltä, jotka olivat remontoineet.
Onko joku, joka on vähän enemmän tietoinen, ja joka voisi vastata, ovatko alla olevat kuvat asbestia tai ei?
Nyt kun olen irrottanut siitä palan, huomasin, että sen takana oli putkia ja huolestuin vähän siitä, että se saattaa olla asbesti.
Kysyin asunto-osakeyhtiöltä, oliko heillä tietoa asbestista asunnoissa rakennuksessa ennen kuin aloitimme purkamisen, koska rakennus on rakennettu 50/60-luvulla, ja he vastasivat, etteivät olleet kuulleet mitään niiltä, jotka olivat remontoineet.
Onko joku, joka on vähän enemmän tietoinen, ja joka voisi vastata, ovatko alla olevat kuvat asbestia tai ei?
Sehän oli vähemmän kiva kuulla, pitäisikö palkata siivousfirma vai yrittääkö itse purkaa ne mahdollisimman ehjinä paloina ja lajitella oikein? On samanlainen levy seinän toisella puolella ja mahdollisesti kaksi lisää toisella seinällä olohuoneessa.
Paloneristys putkikanavassa.
Miksi koskisit siihen ??
Todennäköisesti useammalla asunnolla on sama levy kanavan päällä, ehkä kaikilla ??
Levy on vaaraton siellä missä se oli. Kostuta se vedellä, pakkaa muoviin, vie jäteasemalle.
Miksi koskisit siihen ??
Todennäköisesti useammalla asunnolla on sama levy kanavan päällä, ehkä kaikilla ??
Levy on vaaraton siellä missä se oli. Kostuta se vedellä, pakkaa muoviin, vie jäteasemalle.
Isakare sanoi:
Siellä oli tapetti päällä, jonka halusimme poistaa, ja seinä pisti esiin sieltä, halusimme tasoittaa sen, kun se oli ruma. Emme tienneet, mitä siellä oli takana, eikä brf osannut sanoa, joten meidän oli yksinkertaisesti tarkistettava se.Isakare sanoi:
Jäsen
· Korpilombolo
· 3 725 viestiä
Kipsi on kyllä sopiva, mutta miksi sinun pitäisi koskea siihen ylipäätään?
Kuten sanottu, en tiennyt mitä se oli takana enkä saanut siihen vastausta asunto-osakeyhtiöltä. Se oli ulospäin työntyvä muoto, joka näkyi seinässä ja se kuulosti ontolta, joten halusimme nähdä mitä oli takana. Jos olisimme tienneet, että siellä oli eternit-levyjä ja että putket kulkevat siellä, emme olisi koskeneet siihen ollenkaan.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 10 270 viestiä
Hankalaa on se, että olet luultavasti rikkonut palo-osaston. Kerrostaloissa en hämmästyisi, jos vaaditaan IE120.
Eikö ole mahdollista laittaa kaikkea takaisin ja kipsata seinä?
Eikö ole mahdollista laittaa kaikkea takaisin ja kipsata seinä?
Juuri sitä en voi laittaa takaisin, koska se meni rikki. Mutta samanlainen levy (ehjä) on toisella puolella seinää. Ja vielä kaksi samanlaista kummallakin puolella toista seinää. Miten tasoittaisit seinät?
Mikä on IE120? En löydä siitä mitään tietoa netistä.
Mikä on IE120? En löydä siitä mitään tietoa netistä.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 10 270 viestiä
Korrekt, EI pitää olla.
Et voi ottaa mitään muista skivoista. On oltava skivor kaikilla neljällä puolella, jotta brandcell on toimiva.
Et voi ottaa mitään muista skivoista. On oltava skivor kaikilla neljällä puolella, jotta brandcell on toimiva.



