Hei,
Olemme vaihtamassa sisäkattojamme. Olemme purkaneet vanhat katot, jotka koostuivat kireästä kankaasta, ja asentaneet huntonit-kattopaneeleita. Nyt pohdimme, laitammeko viiden sentin eristyksen koolausten väliin. Eristys tulee silloin nykyisen höyrynsulkukerroksen alle. Tällä hetkellä kattotuolien väliin on asennettu modulaariset eristyskasetit, joita on vaikea poistaa, jos haluaisi siirtää höyrynsulun uuden eristyksen alle.
Voiko tulla ongelmia, jos laitetaan viiden sentin eristystä nykyisen höyrynsulun alle? Onko vaivan arvoista laittaa lisäeristystä?
Talo on yksikerroksinen puutalo vuodelta 1974, jossa on tasainen katto. Se on melko huonosti eristetty.
Anna