2 934 lukukertaa ·
3 vastausta
3k lukukertaa
3 vastausta
Eristää ullakko peltikatolla
Hei,
Olen juuri ostanut talon, jossa on saumakatto. Aion purkaa nykyisen yläkerran ja eristää sen uudelleen.
Nykyisessä talossani on listakate (pahvi), joka näyttää ulkoapäin tältä:
Koska uudessa talossa on peltikate ja masoniitti heti pellin alla, en ole varma, miltä rakenne tulisi näyttää, jos repisin sen pellille asti ja rakentaisin uudelleen.
Näin, vai?
Olen juuri ostanut talon, jossa on saumakatto. Aion purkaa nykyisen yläkerran ja eristää sen uudelleen.
Nykyisessä talossani on listakate (pahvi), joka näyttää ulkoapäin tältä:
- Pahvi, raakapontti, 35mm tuuletusrako, masoniitti, eristys, höyrynsulku, kipsi
Koska uudessa talossa on peltikate ja masoniitti heti pellin alla, en ole varma, miltä rakenne tulisi näyttää, jos repisin sen pellille asti ja rakentaisin uudelleen.
Näin, vai?
- Pelti, masoniitti, tuuletusrako, masoniitti, eristys, höyrynsulku, kipsi?
Onko kenelläkään mitään fiksua sanottavaa? 
Se, mikä minua todella huolestuttaa, on se, pitäisikö olla ilmaväli molemmilla puolilla haltexia, eli pellin ja haltexin välissä, sekä haltexin ja eristeen välissä.
Pelli -> ilma -> haltex -> ilma -> eriste
tai
Pelli -> haltex -> ilma -> eriste
Se, mikä minua todella huolestuttaa, on se, pitäisikö olla ilmaväli molemmilla puolilla haltexia, eli pellin ja haltexin välissä, sekä haltexin ja eristeen välissä.
Pelli -> ilma -> haltex -> ilma -> eriste
tai
Pelli -> haltex -> ilma -> eriste
No. Sisäkatto on tehty levystä (masonit). Oletan, että sinne on asetettu lattoja saumapellin ja masonitin väliin. (Aion ryömiä ylös ja katsoa tarkemmin huomenna illalla)
Juuri se, että sisäkatto ei ole raakalautaa (mikä katsastusmiehestä tuntui täysin luonnolliselta), saa minut epävarmaksi siitä, mikä on oikea menettelytapa ja mitä minun pitäisi yrittää saavuttaa nyt, kun remontoin yläkertaa ja aion eristää katon uudelleen.
Juuri se, että sisäkatto ei ole raakalautaa (mikä katsastusmiehestä tuntui täysin luonnolliselta), saa minut epävarmaksi siitä, mikä on oikea menettelytapa ja mitä minun pitäisi yrittää saavuttaa nyt, kun remontoin yläkertaa ja aion eristää katon uudelleen.
Klikkaa tästä vastataksesi