Haluan eristää lattian lasikuistilta. Tänään siinä on vain kivilevyt.

Ajattelin laittaa puupalkiston styroksilla "osioihin". Se tuntuu edullisimmalta vaihtoehdolta.

Mutta miten tarkalleen ottaen olisit tehnyt?
 
  • Uterum med stenplattor, puupenkki ja matto lattiassa. Ikkunoista näkyy vihreä maisema ulkona.
  • Uterum med stengolv, blommiga soffkuddar på träsoffa, öppen dörr till rött trähus, fönster och dammsugare, ljusa tegelväggar.
Mitä löytyy laattojen alla?
 
Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Mitä laattojen alla on?
Hiekka/sora
 
Mitä haluaisit lattiaan sitten? Ehkä riittää styroksi plus pintakerros/lattia?
 
Olen ajatellut kokolattiamattoa tai vaihtoehtoisesti parkettilattiaa.

Luulen, että lattia tulisi olemaan todella epätasainen, jos asentaisin lattian suoraan styroksin päälle valitettavasti.
 
Bump
 
Kohtaan saman dilemman, laattoja hiekalla ja harkitsen styroksin käyttöä lattiaeristyksenä.
Olen utelias, miten kävi??
 
Hei! Olen itse asiassa tällä hetkellä tekemässä lattiaa!

Laitoin painekyllästetyt palkit suoraan laattojen päälle. Käytin kiiloja ja palikoita tarvittaessa.
Sitten laitoin eristeen palkkien väliin. -sellainen eristys, jota käytetään maassa.

Sitten ruuvasin terassilaudat.
 
  • Golvinspällning, jossa näkyy painekyllästettyjä runkopalkkeja asetettuna lattiakiville, ympärillä työkaluja ja ruuvilaatikko.
  • Rakennusprojekti: lattia eristetty maanrakennuseristeellä ja asennettu kestopuurimat sekä kiilat ja klossit korottamiseen.
  • Huoneen lattian rakennusprojekti, jossa on asennettu painekyllästetyt kannattimet ja eristyslevyt; lattialaudat ja saha näkyvissä.
  • Tykkään
Rickard.lj
  • Laddar…
Olen myös eristänyt sisäseinät ja naulannut raakalautaa (päätyspont).

Samalla vedin uudet putket pistorasioille ennen kuin naulasin pontin.
 
  • Sisätila, jossa seinät on osittain eristetty ja peitetty raakapontilla. Ikkunasta näkyy vihreä piha. Lattialla on tikkaat ja muita rakentamisvälineitä.
Painettu en olisi laittanut, turhaa. Mitä tapahtuu, jos ne kastuvat ja alkavat haista?
 
En ollut täysin varma, että impat oli tarpeellinen, ajattelin laittaa tavallisia reglar. Mutta juuri ennen kuin aloitin rakentamisen, tuli rankkasateet loppukesällä ja kun näin, kuinka kosteaksi laatat muuttuivat, päätin käyttää impat.

En ole koskaan kuullut, että puutavara alkaa haista?

Onneksi minulla on kunnollinen ilmanvaihto sitten 🫡
 
Mistä kosteus tulee? Onko talon ympärillä hyvä kuivatus?
 
Kosteus tulee maasta laattojen alta. Kuitenkin olihan se monsuunisade, joka tuli aikana, jolloin huomasin, että laatat kostuivat.

No, en usko, että salaojitus mukavuusalueen ympärillä on optimaalinen. Se on vain betonirunko koko huoneen ympärillä, jolle luultavasti on rakennettu seinät. Sitten täytetty hiekalla reunuksen sisäpuolella. Se ei alun perin ollut rakennettu lattiaa varten.

Siksi luovuin nopeasti ajatuksesta parketista/kokolattiamatosta.
 
Mutta silloinhan eristys kastuu tulevaisuudessa, jos nyt laatat kastuivat viime kesänä.
 
  • Tykkään
surris
  • Laddar…
Jos on pienintäkään riskiä, että lattia kastuu alhaalta päin, ei pitäisi käyttää painekyllästettyä puutavaraa palkistossa. Tämä on tunnettu ongelma 80-luvun taloissa, kun käytettiin eristämätöntä laattaa maata vasten, joka painekyllästettyjen puiden kanssa kastuu, homehtuu ja aiheuttaa myrkyllisen ja vahvan hajun. Muutaman tunnin kuluttua tulee päänsärky.
 
  • Tykkään
postkontrollen
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.