1 302 lukukertaa ·
3 vastausta
1k lukukertaa
3 vastausta
Epäyhtenäinen kellarikatto
Olen kunnostamassa taloni kellaria uudella "kosteusvarmalla" rakenteella. Talo on rakennettu vuonna 1966. Olen purkanut suurimman osan puurakenteista, myös kellarin katosta, jotta voin vaihtaa eristyksen lattialamellissa (joka oli aiemmin puulastua). Olen kuitenkin jättänyt muutamia vanhoja harvoja lautoja kattoon kiinnittääkseni uuden sisäkaton.
Olen asentanut uuden, vaakasuoran aluslattian, ja nyt kun minulla on jotain mihin mitata, huomaan, että huoneen sisäkorkeus vaihtelee huomattavasti... Ero on pahimmillaan 1 cm metrin matkalla. Syy on, että lattialamellin tukirakenteilla ei ole vaakasuoraa alapintaa, ne on lisäksi asennettu sekaisin CC:llä (kaikki 45 ja 60 välillä) eivätkä edes ole rinnakkaisia.
Jos nyt asennan sisäkaton (foliopäällysteiset lastulevyt 12x620x1200), olen tietysti huolissani siitä, että näkyykö sisäkorkeuden vaihtelu 2,04:stä 2,03:een ja takaisin 2,04:ään huoneen keskellä 2 metrin matkalla.
Minulla on siis kaksi kysymystä - näkyykö tällainen ero, ja jos näkyy, mitä ihmettä asialle voi tehdä?
/Viktor
Olen asentanut uuden, vaakasuoran aluslattian, ja nyt kun minulla on jotain mihin mitata, huomaan, että huoneen sisäkorkeus vaihtelee huomattavasti... Ero on pahimmillaan 1 cm metrin matkalla. Syy on, että lattialamellin tukirakenteilla ei ole vaakasuoraa alapintaa, ne on lisäksi asennettu sekaisin CC:llä (kaikki 45 ja 60 välillä) eivätkä edes ole rinnakkaisia.
Jos nyt asennan sisäkaton (foliopäällysteiset lastulevyt 12x620x1200), olen tietysti huolissani siitä, että näkyykö sisäkorkeuden vaihtelu 2,04:stä 2,03:een ja takaisin 2,04:ään huoneen keskellä 2 metrin matkalla.
Minulla on siis kaksi kysymystä - näkyykö tällainen ero, ja jos näkyy, mitä ihmettä asialle voi tehdä?
/Viktor
En usko, että se näkyy. Ja jos se näkyykin, on se liian vähän, jotta asialle kannattaisi tehdä mitään. Kokemukseni mukaan vain remonttihullut kuten minä itse näkevät virheitä katossa
tavalliset vierailijat kodissamme pitävät kaikkea todella tyylikkäänä
Joten kellarin katto kelpaa varmasti sellaisenaan pinnoitetuilla lastulevyillä, jos se vain eroaa 10 mm sieltä täältä.
Sitten ryhdyn toimeen ja asennan ne niin kuin ajattelin!
Olen myös sitä (välillä vähän tyhmää) koulukuntaa "tee täydellisesti kun kerran tekee", mutta tähän mennessä kukaan muu ihminen kuin minä ei ole nähnyt niitä paikkoja, joissa olen oikaissut. Paitsi isä, mutta hän on arkkitehti ja on suunnitellut omakotitaloja 40 vuotta, joten hänen tarkka silmänsä ei lasketa.
Olen myös sitä (välillä vähän tyhmää) koulukuntaa "tee täydellisesti kun kerran tekee", mutta tähän mennessä kukaan muu ihminen kuin minä ei ole nähnyt niitä paikkoja, joissa olen oikaissut. Paitsi isä, mutta hän on arkkitehti ja on suunnitellut omakotitaloja 40 vuotta, joten hänen tarkka silmänsä ei lasketa.
Ei, muut hullut eivät huomaa, sinä ja minä näkisimme sellaiset asiat toistemme taloissa, mutta kaikki ne muut eivät huomaa mitään lainkaanviktordt sanoi:Sitten vain laitan ne ylös kuten ajattelin!
Olen myös sitä (joskus vähän tyhmää) koulukuntaa "tehdä täydellisesti kun kerran tekee", mutta toistaiseksi kukaan muu ihminen kuin minä ei ole nähnyt niitä paikkoja, joissa olen oikonut. Paitsi isä, mutta hän on arkkitehti ja on suunnitellut omakotitaloja 40 vuotta, joten hänen yksityiskohtainen katseensa ei lasketa.![]()
Klikkaa tästä vastataksesi