hei

Huomasin juuri, että lattialistat ovat vinossa.
Kun kävelee yhdessä kohdassa parkettilattialla, se tuntuu epätasaiselta jotenkin.
Ostin tämän asunnon muutama kuukausi sitten.

• Sne lattialista, vinossa kohti seinää.
  • Sne listan kiinnitettynä lattiaan ja seinään, epätasainen kulma.
  • Epätasainen valkoinen seinä ja puinen lattialista, joka näyttää olevan vino.
  • Lattialista ja parkettilattia rakoilevat, lista vinossa.
Onko se kysymys, jota pohdit, vai oliko se vain toteamus?

H Holmspel sanoi:
Onko tämä kysymys, jota pohdit, vai oliko se vain toteamus?
Lucas miettii ehkä, onko kyseessä "piilevä virhe"?

• Tykkään
Nils82
  • Laddar…
Ehkäpä niin, mutta siinä tapauksessa on hyvä kysyä myös siitä. Hän voi aivan yhtä hyvin pohtia, pitäisikö lattia vaihtaa ja onko jotain muuta huomioitavaa. Tai uudet listat. Tai jotain muuta.

Se ei ole mikään piilovirhe ainakaan, koska sen voi helposti havaita.

H Holmspel sanoi:
Ehkä niin, mutta silloin on hyvä kysyä sitä myös. Hän voi yhtä hyvin miettiä, onko lattia vaihdettava ja onko jotakin, mitä hänen pitäisi ajatella. Tai uudet listat. Tai jotakin muuta.

Se ei ole mikään piilotettu virhe ainakaan, koska sen voi helposti havaita.
Mietin mitä minun pitäisi tehdä.
Pitäisikö minun ottaa yhteyttä yhdistykseen vai myyjään?
Onko se vika, jonka vanhat omistajat voivat olla tienneet?

Joko jätät sen sellaiseksi kuin on tai korjaat sen itse.

Tarkoitatko, että se ei näyttänyt siltä, kun kävit läpi huoneiston? Onko joku käynyt vääntämässä lattialistat sinulle, sen jälkeen kun kirjoitit sopimuksen?

Mikä on ongelma? Että ulkokulma rakoilee jiirissä? Vai että sokkelin alla on rako?

Näyttäähän se melko normaalilta, kun joku harrastenikkari on asentanut lattian itse ja sahannut jalkalistat 99 kruunun sahalla. Pikatyö myyntiä varten. Mitä ruuveja he ovat käyttäneet, metalliruuveja?

• Tykkään
Stefan N
  • Laddar…
Sinulla on kaksi vaihtoehtoa, hyväksyä tilanne tai vaihtaa jalkalistat. Yhdistys ei ole vastuussa pintamateriaaleista ja ”virhe” näkyy selvästi tarkassa tarkastuksessa, joten myyjällä ei myöskään ole velvollisuuksia.

Yleisesti ottaen uskon, että suurin osa osakehuoneiston ostajista on tehnyt aivan liian huonon tarkastuksen siitä asunnosta, josta he ovat maksaneet miljoonia. Käsi sydämellä, kuinka moni meistä huuhteli vettä kaikista hanoista, avasi kaikki vaatekaapit, veti ulos keittiölaatikot, avasi jääkaapin, nosti mattoja, katsoi taulujen taakse tai siirsi kasveja ikkunalaudalla? Eihän sitä osta lipastoa Tori.fi:stä vetämättä laatikoita ulos, mutta huippukalliin asunnon taas kyllä.

• Tykkään
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.