Olen oikeastaan vain käyttänyt ByggMaxin eristeitä ja puutavaraa. Puutavara (erityisesti kyllästetty) on monissa tapauksissa ollut parempaa kuin mitä olen ostanut paikalliselta sahalta. Se ei ainakaan ole ollut huonompaa.

Ainoa negatiivinen asia eristeistä on, että ne haisevat kalalle, jos ne kastuvat. :-)

H
On syytä huomata, että styrman1 ei tuo esille mitään negatiivista liittyen byggmaxin puutavaraan. Aina jotain positiivista!

Täytyy sanoa, että mielestäni Ursa on erittäin helppo leikata, en ole huomannut mitään muuta. Ehkä he ovat parantaneet viime aikoina ??

Sitten en puhu Byggmaxin "budjetti"-vaihtoehdosta. En ole koskaan koskenut siihen....

/ Patrik

Minä en ajatellut kommentoida tässä ketjussa enää...
En aja mitään vihamielistä kampanjaa Byggmaxia vastaan, ja väitteeni ovat, kuten olen aiemmin toisissa ketjuissa kirjoittanut, kuulopuheita, mutta toisissa tapauksissa hyvin perusteltuja faktoilla, vaikka en jaakaan lähteitäni.
Itse asioin joskus Byggmaxissa, mutta en osta huonolaatuisia tuotteita.
Olen ostanut painekyllästettyä puuta, kun tavallisella toimittajallani ei ole ollut oikeita pituuksia.
Ostin myös viemäriputkia eräänä sunnuntaina, kun tavallinen toimittajani oli kiinni. Minun piti kuitenkin itse mitata ne juniorille, joka oli töissä, koska hänellä ei ollut aavistustakaan siitä, mikä 100 mm viemäriputki oli.
Mitä tulee kritiikkiini Byggmaxia kohtaan, esitän esimerkin, jossa Byggmax tietoisesti hankkii heikkolaatuista tuotetta:
He ostavat kattomuovinsa Glasfiberilta ja Plastilta. (ainakin aiemmin)
He tilasivat erityisen halpaa muovia voidakseen myydä halvalla.
Toimittaja kehitti sellaisen, jota valmistetaan kibbutzissa Israelissa, mutta kieltäytyi sijoittamasta nimeään tuotteeseen, koska halusivat pysyä erossa niin huonosta laadusta.
Samassa yhteydessä Byggmaxia varoitettiin säilyttämästä sitä ulkona, koska se ei kestä UV-säteilyä.
Lähde: eräs tuttavani, joka työskentelee glasfiberilla ja plastilla. En ajattele tuoda häntä enempää esiin hänen suojelemisekseen.
Mitä tulee eristämiseen, asioin Faringe sågissa Vällingbyssä ja sain siellä erittäin hyvää tietoa siitä, mikä erotti heidän laatunsa Byggmaxin tuotteista. Se oli kauan sitten, joten en muista yksityiskohtia, mutta heillä oli kokonaisia sivuja mainoksista "roisto Maxista", jotka myöhemmin ilmoitettiin poliisille minun Faringe såg kontaktini mukaan.
Asioi vain Byggmaxissa, mutta vertaa hintoja oikein.
Muutamia esimerkkejä:
Solumuovi perustuksen alla tulisi olla S100 laatua, Byggmax myi aiemmin S80, nyt en tiedä mitä he myyvät.
Raudoitusmatot ovat standardina 150x150 ruutuja. Byggmaxilla oli ennen 200x200 ruutuja.
Puun suhteen en ole valittanut, mutta siinä on tärkeää valita, koska se ei ole kovin hyvässä järjestyksessä paikoissa, joten jos palat olivat hyviä tullessaan, ne voivat hyvin vääntyä asiakkaiden uudelleenjärjestelyn seurauksena.
Mitä minulla on Byggmaxia vastaan, on se, että he myyvät usein alempilaatuisia tuotteita mutta markkinoivat niitä samana laatuna kuin muut myyvät.
Asioi missä haluat, mutta ole kriittinen ja vertaa.
Uskon edelleen: kaikki halpa ei ole automaattisesti yhtä hyvää.

Täydennys:
Lausuntoja suoraan ilmaan?
Voihan osa vaikuttaa siltä, mutta onhan kenelle tahansa helppoa tarkistaa omin silmin?
Esimerkiksi:
S80-laatu on huonompi kuin S100, mutta jos ei tiedä mitään rakennusmateriaaleista, saattaa kuvitella, että ne ovat samoja?
Sama pätee vahvikkeeseen.
Kuten lattialeijat: en muista, mikä lehti se oli, mutta kun olin laittamassa lattialeijani, luin artikkelin testistä, jossa Byggmaxin levyt eivät täyttäneet vaatimuksia.
Jokainen voi uskoa minua tai olla uskomatta.

Snailman
styrman1 sanoi:
pitäisi olla S100 laatua, Byggmax myi aiemmin S80:a, en tiedä mitä he myyvät nykyään. Vahvistusmatot ovat standardikokoisia 150x150 silmukoilla. Byggmaxilla oli aiemmin 200x200 silmukoita.
quote]

tarkistin Beijerin valikoiman: [linkki]

oletan että tämä on samankaltainen kuin Byggmax Armeringsnät 5200 5 mm helnät 5.0x2.35m he perivät 417 kr/kpl siitä, jonka uskon olevan 150 mm silmukoilla, he perivät 555 kr/kpl siitä

Byggmax perii Art.nr 20905 - 4,85x2,25m, 5/200mm 249 kr mutta se on 15cm lyhyempi ja 10cm kapeampi

Voisi ajatella, että Byggmax on huonompi, mutta ei läheskään niin paljon huonompi kuin hinta antaa ymmärtää (eli etu Byggmaxille)

koska Beijer myy sekä 150 mm että 200 mm silmukoita, ei se vaikuta tukevan väitettäsi, että 150 mm on standardi.

mutta vaikuttaa siltä, että 200 mm on yksinkertaisemmille levyille, ei sovellu talon perustuksiin tai autotallin lattioihin, mikä rajoittaa käyttöä melkoisesti...

Kokemukseni mukaan, jos vertaa täsmälleen samaa tuotetta Byggmaxilla, se on halvempi Byggmaxilla (eli pienemmät katteet Byggmaxilla), mutta valitettavasti he ovat sijoittuneet hieman liian alhaiselle tasolle, kun saatavilla on useita eri laatuja, kuten skumplast-tapauksen kanssa myös...

H
Siinä on varmasti paljon totuutta Styrmansin väitteissä liittyen Byggmax artikkeleihin. Joskus saa sen, mistä maksaa, mutta ei aina…
Olen tehnyt hintavertailuja samanlaisista tuotteista. Vrt. Beijer/K-Rauta/Byggmax. Byggmaxilla on aina ollut alhaisin hinta. Eristekeskustelussa (tyyppi Ursa versus kalliimmat vaihtoehdot) EU-standardi pätee, vaikka esimerkiksi Parocin kanssa on mukavampi työskennellä, on Ursa verrattavissa eristyskyvyltään. Jos joku epäilee, voitte kuten minä, ottaa yhteyttä valmistajiin ja keskustella eristysarvoista :-)

styrman1 sanoi:
Komplettering:
Uttalanden rakt ut i luften?
Visst kan väl en del framstå som det men det är ju enkelt för vem som helst att kolla med egna ögon?
Som exempel:
S80 kvalitet är sämre än S100 men vet man inget om byggmaterial så kanske man tror det är samma?
Samma med armeringen.
Som golvspånen: jag kommer inte ihåg vilken tidning det var men det var när jag skulle lägga mina golvspån som jag läste på och hittade en artikel om ett test där byggmax skivor inte höll måttet.
Det står var och en fritt att tro på mig eller inte.
Syftar du på mitt inlägg?

Visst, det man kan se kan man ju även jämföra. Men om du påstår att ByggMax räknar isolervärden på något annat sätt än alla andra så blir det ju svårare för oss att avgöra om det du skriver är sant eller inte. Och om dessa uppgifter enbart baseras på någonting du hört från en konkurent till ByggMax kan man ju faktiskt även ifrågasätta källan. Eller vad tycker du själv? Om ByggMax sade samma sak om din leverantör, skulle du tro dem rakt av?

styrman1 sanoi:
Ok.
När jag kollade så hade de isolering ftån tjeckien eller något Öststatsland
DÅ var det en annan mätnorm som användes.
En ole koskaan nähnyt muuta eristystä Byggmaxilla kuin URSA:n, joka tulee Espanjasta, joten ei mitään "Itämaata". Mitä tulee eristykseen "jostain Itämaasta", niin sekä Isover (Ranska) että Rockwool (Tanska) valmistetaan mm. Puolassa, mistä ostan rakennusmateriaaleja silloin tällöin. Pitääkö mielestäsi Ruotsissa myytävien Rockwool-tuotteiden laatu jollain tavalla erilaista kuin muissa 28 maassa, joissa Rockwoolia myydään?

Toinen mittanormi? Jaha, siitä haluaisin mielelläni tietää enemmän.

styrman1 sanoi:
NU har jag faktiskt ingen aning men Byggmax har ju som policy att köpa det billigaste som finns och sälja det billigt.
Ei kiirettä, voit aina selvittää faktat ja palata asiaan.

Nyt pidämme tämän ketjun siihen ERistykseen, josta sen pitäisi käsitellä
/Mats
Moderaattori

Olen käyttänyt Byggmax's John Manville -eristettä 2x45 lisäeristyksessä.

Kun vertaa Isover 36 -levyyn, jonka ostin viimeksi, Isover tuntuu paljon tukevammalta työskennellä. John Manville on löysä ja vaikea leikata suoraan. Lisäksi se pullottaa spikreglareiden välissä ja koskettaa melkein paneeliin. Joudun laittamaan ylimääräisen spikregel vain saadakseni tuulensuojakankaan niin, ettei se kosketa paneelia ja että saan täyden tuuletuksen. Isover-levy ei pullota samalla tavalla.

Lisäksi näyttää siltä, että Byggmax vaihtelee Knauf-insulationin ja John Manvillen välillä. Ilman että olisin testannut, arvelisin, että Knauf vastaa Isover-standardia. Joten voi varmasti vaihtua sen mukaan, mitä eristettä Byggmax käyttää tilapäisesti.

Sen sijaan ei liene syytä epäillä, että eristysarvot olisivat virheellisiä??

Tiedän ainakin varmuudella, että BM-eristys voi olla epätasaisempaa laatua, koska olen joutunut tilanteeseen, jossa heidän 120mm rulla oli paikoin niin ohut, että siitä pystyi näkemään läpi, mikä tuskin antaa oikeaa arvoa, jos mitataan siitä kohtaa??
Toisaalta voisi ehkä kompensoida tämän valitsemalla pari kokoa suuremman saman hintaan kuin kalliimmat merkit?

Ostin heidän rullassa olevan eristyksensä 45 mm ja mielestäni sillä oli hyvin vähän omaa tahtoa. Kun sitä painoi, siitä tuli litteä kuin pannukakku, mutta puolestaan levyihin olin todella tyytyväinen. Mutta onhan siinä vähän hintaeroa myös.

En ole suuri fani Byggmaxista tai el cheapysta. Mutta jotkut tavarat ovat ihan ok.
OSB-levyt ovat samaa lajia kuin Beijer jne. ovat hieman halvempia Byggmaxilla, joten miksi ei?
Mutta eristys on kyllä heidän huonointa tavaraansa. Ursa-eriste on täyttä roskaa, tuskin pysyy kasassa ja epätasainen paksuus, vaikea leikata... siitä tulee vain vihaiseksi työskennellessä.
Käytän Roxullia sen sijaan, muutama sentti kalliimpi, mutta paljon hauskempi työskennellä.
Nyt Byggmax korvaa vähitellen Ursa-merkin jollain toisella merkillä, mutta todennäköisesti sama tehdas ja eri merkki?!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.