Hei. Aion paneloida taloni uudelleen. Samalla asennan 45 mm eristettä alle. Ongelma, joka minulla on, on että eriste paisuu 45 mm:stä melkein 75 mm:iin, mikä aiheuttaa ongelmia kiinnittää tuulensuojapaperia siten, että saan riittävän ilmarako z-paneelin taakse. Länsiseinälle olen laittanut pieniä neliön muotoisia paloja solumuovia pitämään paperin erossa paneelista, ja se näyttää toimivan tyydyttävästi. Mutta pohjoisseinälle ajattelin laittaa vaakasuoraa rimaa pitämään eristeen paikoillaan ennen tuulensuojapaperin kiinnittämistä... Voisiko tämä aiheuttaa jonkin ongelman? Minulla on vaakasuorassa 45 k/k runkorakenne ja paperi, jossa on vaakasuorassa 10 mm kiinnitysrimat... En haluaisi käyttää paksumpia rimoja, koska kattolippa kärsisi... Joten yksinkertaisesti haluaisin tietää, voiko kiinnittää rimoja pitämään eristeen tuulensuojapaperin alla? Yritän saada kuvan siitä tilanteesta... Terveisin, Mats
 
Tyhmä kysymys ehkä.. Mutta et kai unohtanut jakaa sitä? Siinähän on tavallaan kaksi kerrosta eristettä, jotka pitää vetää erilleen.

Ehkä ilmaisen itseäni epäselvästi. Mutta näin lukee Byggmaxin sivustolla 45-isonista: Oikean koon saamiseksi rulla jaetaan yksinkertaisesti valmiiksi leikattuina ja näin saadaan kaksi "seinäeristerullaa" per pakkaus.

Harvoin eristys on PAKSUMPI kuin mistä olet maksanut. Pikemminkin voi käydä niin, että saa eristettä, joka ei aivan täytä sitä, mitä oli ajatellut. ;)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.