376 589 lukukertaa ·
138 vastausta
377k lukukertaa
138 vastausta
Betonitasopinnan valu - kuvia, kysymyksiä..
Seinä saa laatoituksen sinulla 
Mutta levy näyttää hieman laikukkaalta, sillä betoni imee öljyä eri nopeudella näyttää siltä, mutta nyt sillä on tasainen ja hieno väri noin 2-3 päivän jälkeen!
Mutta levy näyttää hieman laikukkaalta, sillä betoni imee öljyä eri nopeudella näyttää siltä, mutta nyt sillä on tasainen ja hieno väri noin 2-3 päivän jälkeen!
Hei,
Minulla on luultavasti pieni ärsyttävä ongelma, luulen,
Se on kuin puolivalkoinen kerros levyjen päällä, enemmän tai vähemmän tietyissä paikoissa,
Kun vesihiotaan, siitä tulee hieman maitomaista...
Kun levyt ovat märkiä, sitä ei näy ollenkaan.
Tietääkö joku kätevää tapaa saada tämä pois? häviää vähitellen hiottaessa.
Minulla on luultavasti pieni ärsyttävä ongelma, luulen,
Se on kuin puolivalkoinen kerros levyjen päällä, enemmän tai vähemmän tietyissä paikoissa,
Kun vesihiotaan, siitä tulee hieman maitomaista...
Tietääkö joku kätevää tapaa saada tämä pois? häviää vähitellen hiottaessa.
Ainoa tapa päästä siitä eroon on hioa.alexwidell sanoi:Terve, Minulla on varmaan pieni ärsyttävä ongelma, Luulen,
levyjen päällä on sellainen puolivalkoinen kerros enemmän tai vähemmän tietyissä kohdissa,
Kun märkähiotaan, se muuttuu hieman maitomaiseksi...
Tietääkö kukaan kätevää tapaa päästä siitä eroon? se häviää vähitellen, kun hiotaan.
Te, jotka käytätte parafiiniöljyä, saatteko mielestänne tarpeeksi likaa hylkivän pinnan?
Parafiiniöljy ei nimittäin -koskaan- kuivu, toisin kuin öljyt, jotka sisältävät kuivuvia/kovettuvia öljyjä/hartseja.
Olen vain utelias tuloksistanne, puulle parafiiniöljy sopii paremmin leikkuulautoihin ja vastaaviin.
Koska se ei kuivu, on se yleisesti ottaen puoliksi mahdoton kiillottaa.
Parafiiniöljy ei nimittäin -koskaan- kuivu, toisin kuin öljyt, jotka sisältävät kuivuvia/kovettuvia öljyjä/hartseja.
Olen vain utelias tuloksistanne, puulle parafiiniöljy sopii paremmin leikkuulautoihin ja vastaaviin.
Koska se ei kuivu, on se yleisesti ottaen puoliksi mahdoton kiillottaa.
Se näyttää muuttuvan melkein valkoisemmaksi, kun hion?
Mikä on se valkoinen, joka ikään kuin katoaa hiottaessa, mutta näyttää tulevan takaisin?
Mikä on se valkoinen, joka ikään kuin katoaa hiottaessa, mutta näyttää tulevan takaisin?
Minulla on betoninen tiskipöytä, jota en ole itse valmistanut, vaan se oli asunnossa, kun muutin sisään. Valitettavasti se on saanut pari tahraa ollessaan omistuksessani, koska vesi on jäänyt makaamaan. Miten saan nämä tahrat pois? Olen öljynnyt rapsiöljyllä, mutta vaikuttaa siltä, että vattenglas on paras lr?
kiitos monista hyvistä kirjoituksista!
kiitos monista hyvistä kirjoituksista!
En ole koskaan työskennellyt tärinättömän/itsekompakteeruvan betonin kanssa ja ihmettelen, onko lopputulos yhtä hyvä kuin hyvin värisevän "tavallisen" betonin kanssa? Joitain haittoja (paitsi että se on kalliimpi, oletan)?jomany sanoi:
Googlailin vähän ja löysin vain itsekompakteeruvaa pumppobetonia. Tuntuu vähän liioittelulta, jos aiot valaa pöytälevyn
Minulla ei oikeastaan ole aavistustakaan. Laitoin ylös muutamia seiniä ja muuta jox:ia muutamille betongareille ja he kertoivat, että on olemassa tärinävapaa betoni sovelluksiin, joissa jostain syystä ei voi vibrata. Ymmärtääkseni sen ei pitäisi olla ainakaan huonompi kuin tavallinen betoni. Mutta voiko siitä valaa pöytätasoja??? Devettefan!
///j
///j
Skb on varmasti hyvä valinta valaa työtasoa, mutta valitettavasti en ole koskaan nähnyt sitä pussimuodossa, ja kun tilaamme sitä töissä (pumppuautolla), se on melko kallista per m3, ja koska tarvitset vain muutaman litran, siitä tulisi kallis ratkaisu. Tavallinen hienobetonikin toimii hyvin, mutta käytä mielellään sileää levyä muotissa, jotta se tasoittuu paremmin.
Nyt kysymykseeni: en ole koskaan käyttänyt vesiakulaseosta aiemmin, mutta olen nyt valanut työtasot, joten kuinka kauan pitäisi odottaa ennen kuin lisään vesiakulaseoksen?
t.erv.
Nyt kysymykseeni: en ole koskaan käyttänyt vesiakulaseosta aiemmin, mutta olen nyt valanut työtasot, joten kuinka kauan pitäisi odottaa ennen kuin lisään vesiakulaseoksen?
t.erv.
Viimeksi muokattu:
Mitä tulee vesilasiin, vastaukseni on: vältä sitä, jos sinulla ei ole kokemusta. Minulle se muuttui pelkäksi valkoiseksi tahmeaksi sotkuksi, jonka minun on nyt hiottava pois jollakin tavalla. Epäselvää, mikä meni pieleen, mutta ei se hyvä ole.
Tietäen, että tämä on vanha viesti, mutta koska kukaan muu ei ole vastannut tähän, teen sen. Tietenkin betoni jatkaa kovettumista, vaikka sitä käsiteltäisiin. Betoni kovettuu, vaikka se kaadettaisiin muovipussiin ja solmittaisiin.jawen sanoi:Sitten mitä tulee betoniin ja öljyyn, betoni kovettuu erittäin pitkän ajan, noin 50 vuotta on normaalia, vaikka säkissä mainittu lujuus saavutetaan 28 päivän kuluttua 20 asteessa ja normaalissa ilmanvaihdossa. Jos betonia käsitellään öljyillä ennen 28 päivää, lujuutta ei saavuteta ja halutaanhan vahva levy?.
Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö olisi muita syitä odottaa käsittelyn kanssa. Ehkä on hyvä, että betonin kosteusprosentti laskee ennen käsittelyä, esimerkiksi.
Löysin juuri tämän mielenkiintoisen ketjun.
Tuli mieleen yksi asia, jota voisi kokeilla, jos haluaa kiiltävän ja hienon pinnan valettuun työtasoon ilman, että tarvitsee yhtään hioa. Olen valanut pienempiä asioita lasiruudulle ja silloin saa erittäin sileän ja kiiltävän pinnan. Sen pitäisi toimia myös työtasoille, kunhan on riittävän suuri lasiruutu. Erona on kuitenkin, että ei saa esiin mitään rakeista kuviota, joka syntyy hiomalla. Sen sijaan voi värjätä betonin haluttuun sävyyn. Tärkeää on vain vibrata pois kuplat, ne näkyvät hyvin kiiltävää pintaa vasten. Henkilökohtaisesti mielestäni pienet kuplat eivät haittaa, ne voivat päinvastoin rikkoa muutoin jäykkää pintaa.
Lasin irrottaminen voi olla vain ärsyttävää, kun valetaan lasia vasten muodostuu tyhjiö, joka täytyy saada vapautumaan varovasti työntämällä lastaa betonin ja lasin väliin. Älä muuten käytä muottiöljyä lasilla, sen pitää olla täysin puhdas, pieninkin rasvatahra tai lika näkyy muuten.
Tuli mieleen yksi asia, jota voisi kokeilla, jos haluaa kiiltävän ja hienon pinnan valettuun työtasoon ilman, että tarvitsee yhtään hioa. Olen valanut pienempiä asioita lasiruudulle ja silloin saa erittäin sileän ja kiiltävän pinnan. Sen pitäisi toimia myös työtasoille, kunhan on riittävän suuri lasiruutu. Erona on kuitenkin, että ei saa esiin mitään rakeista kuviota, joka syntyy hiomalla. Sen sijaan voi värjätä betonin haluttuun sävyyn. Tärkeää on vain vibrata pois kuplat, ne näkyvät hyvin kiiltävää pintaa vasten. Henkilökohtaisesti mielestäni pienet kuplat eivät haittaa, ne voivat päinvastoin rikkoa muutoin jäykkää pintaa.
Lasin irrottaminen voi olla vain ärsyttävää, kun valetaan lasia vasten muodostuu tyhjiö, joka täytyy saada vapautumaan varovasti työntämällä lastaa betonin ja lasin väliin. Älä muuten käytä muottiöljyä lasilla, sen pitää olla täysin puhdas, pieninkin rasvatahra tai lika näkyy muuten.
YouTubessa on tietenkin paljon hyödyllisiä vinkkejä tähänkin. Hae "Fu-Tung Cheng" niin saat ideoita sekä muotoilusta että käytännöllisiä vinkkejä materiaaleista. Esim. käyttää melamiinilevyjä, styroporia (frigolit), jäykkiä muovinauhoja ja kaksipuolista mattoteippiä muottien tekemiseen ilman ainuttakaan ruuvia. Täytyy testata, kun tilaisuus tulee.