LiMa sanoi:
Kaiken kaikkiaan uskon, että ehdottomasti paras tapa on välttää timanttihiontaa, jotta saavutetaan kiiltävä pinta hionnan avulla, jota ei tarvitse ylläpitää. Mutta, kuinka paljon etsin, en silti löytänyt mitään paitsi suuria lattiahiontakoneita, ja se tulee sekä kalliiksi että hankalaksi.

LiMa
Makita on olemassa, se saattaisi toimia:

http://katalog.essve.se/webspeed/ka...t_bid=V70&dokid=wc63672&katnr=2&katsektnr=324

Mutta ehkä sillä tulee liian karkea viimeistely?
Lainaus "Muottien, epätasaisuuksien ja reunojen tehokkaaseen hiontaan".

hydrolift sanoi:
Siellähän on yksi Makita, joka saattaisi toimia:

[linkki]

Mutta ehkäpä sillä tulee liian karkea viimeistely?
Sitaatti "Tehokkaaseen purskeiden, epätasaisuuksien ja reunojen hiontaan".
Voi ehdottomasti olla kokeilemisen arvoinen!

Teettekö jotain reunojen pyöristämiseksi? Joko valumuotissa tai jälkikäsittelyssä? Arvaan, että siitä tulee herkempi, mitä terävämpi reuna on. Vai mitä?

Fjordlund, vedä silikoninauha muottiin niin saat kevyesti pyöristetyn reunan.

Apprentice sanoi:
Fjordlund, vedä silikoninauha muottiin, niin saat kevyesti pyöristetyn reunan.
Tein pienen viisteen muovilastalla, jotta en saanut liikaa pyöristystä. Sitten hiotaan reunaa, ensin hyvin varovasti ja kun se on "vakautunut", voi hioa kovemmin.

Mistä löytää tämän vesi lasi materiaalin?

Olen muuten selvittänyt, missä oikea såpa myydään (se, joka mainitaan Finjan esitteessä), www.essemess.se

Pintani on nyt liian karkea, joten aion luultavasti tehdä sen uudelleen, vaikuttaa siltä, että timanttipaperi + vesi lasi on se, mitä tarvitaan saadakseni tavoittelemani kiiltävän pinnan.

wireless2000 sanoi:
Mistä löytää tämä vattenglas materiaali?

Olen muuten selvittänyt, mistä oikea saippua myydään (se, joka mainitaan Finjan esitteessä), www.essemess.se

Pintani nykyinen skiva on liian karkea, joten tulen todennäköisesti tekemään sen uudelleen, vaikuttaa siltä, että timanttipaperi + vattenglas on se, mitä tarvitaan saadakseni kiiltävä pinta, jota etsin.
Voit ostaa vattenglas maalikaupasta!

Nyt ostettu vattenglas (kiitos anaitis). Miten käyttää? Ei lue mitään ja kaupan mies ei tiennyt mitään.

wireless2000 sanoi:
Nyt ostettu vattenglas (kiitos anaitis). Miten käyttää? Ei mitään ohjeita ja kaupan myyjällä ei ollut aavistustakaan
Sivellin, telo tai (jos se on vaakasuora pinta) yksinkertaisesti kaada päälle ja levitä ikkuna lastalla.

ongelma...
Teen kolme levyä.. Tehnyt kaksi niistä, ön ja passbit.
Nyt tein sen reiällä ho jne.
Raudoitettuna ja kaikki se, mutta se halkesi ohuista kohdista hon ympärillä kun yritimme nostaa sen...
Vinkkejä?

alexwidell sanoi:
ongelma...
Teen kolme levyä.. Olen tehnyt kaksi niistä, saaren ja yhden palan.
Nyt tein sen, jossa on reikiä hanalle jne.
Vahvistettu ja kaikki se, kuitenkin se halkeili ohuilta alueilta hanan ympärillä, kun yritimme nostaa sen ylös...
Vinkkejä?
Ensinnäkin, muotin täytyy olla suoraan täysin tasaisella alustalla, minä valoin kellarikerroksen lattialla. Kun sitten aiot siirtää sen, tee se pystyasennossa, paina levyä muotissa esimerkiksi puristimilla tai vastaavilla. Kun kyseessä on näin heikkoja/kapeita osia, ne ovat erittäin herkkiä sivuttaisliikkeille. Joten tue se ennen siirtoa...

Onnea matkaan!

/LiMa

alexwidell sanoi:
problem...
Teen kolme levyä.. Kaksi niistä on tehty, saari ja sovitepala.
Nyt tein sen, jossa on reikä hanan ym. varten.
Raudoitettu ja kaikki se, mutta se murtui ohuissa kohdissa hanan ympärillä, kun yritimme nostaa sen...
Vinkkejä?
Uskon myös, että syy on se, että levy joustaa liikaa.
Voisin kuvitella kaksi tapaa vahvistaa paikallisesti hanan kohdalta:

1 Lisää hieman enemmän raudoitusta paikallisesti, vinosti kulmissa. Bistål pitäisi toimia, muuten vahvaa rautalankaa.

2 Tee ylimääräinen vahvistus valun jälkeen ennen muotin poistoa. Kuten paksunnoksia
kohdan ympärillä, ei niin lähellä, että se häiritsee hanan kiinnitystä. Voidaan tehdä betonilla tai jollain muulla.
Näitä vahvistuksia voidaan itse asiassa valaa erikseen ja sitten liimata ne paikoilleen epoksiliimalla.
Jälkimmäistä menetelmää on käytetty kiinnittämään spanterit betoniveneisiin!

Viimeksi muokattu:
Katso myös, kuinka Finja on vahvistanut täällä:

• Finjan altaaseen liittyvä rakennusprojekti, jossa näkyy armerointi, tukirakenteet ja altaat ylhäältä päin.
Hei,
Minulla oli eilen vähän neuvontaa ja päätimme kokeilla öljyämistä ennen kuin teen uuden,
Sanottu ja tehty, halkeamat ovat niin "hyvin kuin poissa"...
Täytyy elää pienten varjojen kanssa, mutta eikö se olekin betonin viehätys? Muuten olisin voinut ostaa kompaktilaminaattia :D

ho.jpg

Viimeksi muokattu:
Näyttää hyvältä! Mielestäni seinä on hieman laikukas, mutta ehkä sen pitääkin olla sellainen?!?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.