nino nino sanoi:
Anta sinä tarkoitit minua ja kaikki vihreä roina portaikossa? :D
Joo, sekä että oikeastaan, vihreä lima varmasti katoaa mutta ehkä myös vanha maali/epoksi, joka muuten pitäisi hioa/harjata pois. Sormia kutittaa pelkästään kuvien näkeminen :D

• Tykkään
ofrivillige_hantverkaren ja 1 muu
  • Laddar…
Sitä pitää kokeilla, voisi puhaltaa pois osan roskasta alaosasta, joka on myös rikki, niin sen korjaaminen helpottuu.
Täytyy tilata A46 ja ottaa se viikonloppuna v26, mutta silloinhan tietää millainen sää on, jos aikoo työskennellä ulkona....

• Tykkään
  • Laddar…
nino nino sanoi:
Minulla on toinen ongelma, ja se on se, että raudoitus on ruostunut ja haljennut alapuolelta...
Ajattelin ensin.. mutta sitten onhan niin, että raudoitus itsessään, tietääkseni, on tavallista käsittelemätöntä rautaa - eli se ruostuu (mikä on outoa). Ei voi käyttää hammerite-tyyppistä juttua palaseen ;) Vain harjata ja tasoittaa!

Ihania ehdotuksia ketjussa tähän mennessä! On aika alkaa perehtyä betoniin, A46, primereihin ja pintakäsittelyyn. Jotain, joka kannattaa hoitaa maalaisjärjellä joka tapauksessa.

Seuraan tätä iloisesti, sillä minun täytyy itsekin katsoa meidän portaita, jotka häiritsevät minua suunnattomasti. Näyttää kamalalta suurine halkeamineen.

• Tykkään
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
O Oxymoron sanoi:
Seuraan tätä iloisesti, sillä minun täytyy itsekin tarkistaa portaamme, mikä ärsyttää minua jossain määrin. Näyttää kauhealta suurilla halkeamilla.
Tervetuloa! Ensiksi minun täytyy siivota kamala kukkapenkki ja tietysti ostaa materiaalit portaille - aloitus pian ;)

Otan kuvia matkan varrella ja mainitsen pohdinnat ja ongelmat, jotka haluan ratkaista.

Kiviseinää, jossa rappauksen kuluminen näkyy, viereinen vihreä nurmikko ja kasveja, musta platonmatto osittain seinällä.
Betoniportaat korkeapainepesun jälkeen, joiden pinta on kulunut ja vaatii korjaamista; rautakaiteet molemmilla puolilla.
Korkeapainepesun jälkeen

Rakennuksen seinä, jossa näkyy osittain läpimurtunut rappaus ja suljettava ikkuna, Platon-matta alhaalla nurmikon yläpuolella.
Täytyy poistaa vähintään 50% ja ehkä 70% kaikesta tältä puolelta ja puhdistaa se uudelleen, ikkuna täytyy myös muurata umpeen.
Platonmattan täytyy leikata oikeaan korkeuteen maata vasten ensin

• Tykkään
  • Laddar…
Mitä rappauslaastia pitäisi käyttää?
Ystäväni sanoi, että hän käytti Murbruk B kaikkeen, hän on alalla joten luulen että hänellä on jonkin verran tietoa ainakin

Pohdin, pitäisikö sen olla kovempaa laastia kun on kyseessä sokkeli?
Ehkä vähän ekstra sementtiä? Minulla ei ole aavistustakaan :D

nino nino sanoi:
Sementtilaasti B kaikkeen, hän on alalla
Kiva että projekti alkoi! Jäin kiinni puutarhaan ja aion korjata katon seuraavaksi. Portaiden kanssa kestää vähän. Muistan, että sinulla oli tiedossa paljon materiaaleja. Jos sinulla on tuttu alalla, tekisin kuten hän ehdottaa helpoimmin.

Käytin Puts murbruk C. Tehtiin lisäksi kesällä 2018! Lämmin :-) on kestänyt hyvin toistaiseksi.

• Tykkään
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
G Ganescha sanoi:
Käytin Puts-mörtel C:tä. Lisäksi tehty kesällä 2018! Lämmin :) on selvinnyt hyvin tähän asti.
Olen saanut käsityksen, että kun kyseessä on ulkotila ja sokkeli, pitäisi käyttää kovaa laastia, jotta se kestäisi paremmin vaurioita jne., en tiedä olenko kuullut sen joltakulta vai olenko keksinyt sen itse :)

Luulen, että käytän B-laastia, maksoi 50:-/säkki Byggmaxissa

Ei se nyt ihan vielä ole alkanut, mutta olen ainakin alkanut miettiä :)

Aion vaihtaa ikkunan pienempään, näkyy viimeisessä kuvassa, jonka latasin, ja muurata toisen umpeen, joten luulen, että siihen menee vähintään yksi viikonloppu, mutta mistä sitä aikaa oikein löytää :thinking:

• Tykkään
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
B-käyttö betonilla on oikea ja on tärkeää, että perusmaalaus tehdään huolellisesti punapohjamaalilla/perustusmassa a.
Mutta sinun tapauksessasi on jäljellä maalia, mikä tekee siitä paljon vaikeampaa korjata itse, ja tiedätkö, onko se muovimaalia vai ei?
Maalilla on epätasainen kuivumisaika, huono tarttuvuus ja liukkaus, joten sinun täytyy olla kärsivällinen sekä pohjustettaessa että hangattaessa.
Minä olisin sen sijaan käyttänyt ef therm -tuotetta muoviverkolla ja sitten viimeistellyt samalla. Kalliimpi massa, mutta helpompi sinulle saada se pysymään ja näyttämään siistiltä, koska seinä on jo suora ja tätä massaa levitetään terällä, ja verkko kiinnitetään lastalla.
Jos aiot korjata myös portaiden yläpinnan, käytössä ovat vain betonituotteet, koska se on kulutuspinta.
Sto gm1 tai Sika 723 ovat hyviä betonituotteita, jotka ovat avoimia; jos haluat vedensuojauksen, Sika k1 on saatavilla.

• Tykkään
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
Kaksi eri kirjoittajaa, langan aloittajan portaikon olin korjannut sto gm1/Sika 723:lla, sitten filtannut koko kahdesti samalla, niin siitä tulee kuin uusi porras.

• Tykkään
  • Laddar…
L Lerstenstegel sanoi:
B-käyttö betoniin on oikea ja on tärkeää, että pohjustat kunnolla ennen punagrundilla/pohjustuslaastilla a. Mutta sinun tapauksessasi sinulla on väriä jäljellä, mikä tekee siitä paljon vaikeampaa korjata itse, ja tiedätkö, onko se muoviväriä vai ei? Väri aiheuttaa epätasaista kuivumisaikaa, huonoa tarttuvuutta ja liukumista, joten sinun on oltava kärsivällinen, kun pohjustat ja pestä. Olen sen sijaan käyttänyt ef thermiä muoviverkolla ja sitten suodattanut uudestaan samalla. Kalliimpaa laastia, mutta helpompaa sinulle saada se pysymään ja näyttämään siistiltä, koska seinä on jo suora, ja tätä laastia levitetään teräslastalla ja verkko kiinnitetään tasoitteella. Jos olet korjaamassa myös portaiden ylätasoa, ainoastaan betonituotteet ovat sopivia, koska se on kulutusalue. Sto gm1 tai sika 723 ovat hyviä betonituotteita, jotka ovat avoimia, jos haluat vettä hylkivän ominaisuuden, käytä Sika k1
Joo, kaksi eri kirjoittajaa :) Mutta minulla on edelleen väriä jäljellä. Aion hakata suurimman osan alas, loput aion poistaa joustavalla tai kaapimalla. Yläpuoli pitää myös kunnostaa, mieluiten ennen talvea, aion käyttää Ardex A46:ta ja E100-lisäainetta korjatakseni kaikki pienemmät vauriot, sitten tulee STO ja nimi, jonka olen unohtanut nyt, mutta luulen kirjoittaneeni sen ketjuun, voidaan sävyttää mihin tahansa väriin ja saada mukana liukueste.

• Tykkään
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
L Lerstenstegel sanoi:
olin tehnyt sto gm1/Sika 723:llä
nino nino sanoi:
Ardex A46 ja E100 lisäaine korjata kaikki pienemmät vauriot, sitten tulee STO
Olen täällä - mutta en ole aloittanut portaita vielä. Mutta pian. Kiitos vinkeistä toistaiseksi!!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.