22 625 lukukertaa ·
86 vastausta
23k lukukertaa
86 vastausta
Viemäri kantavan välipohjan läpi?
Lity sanoi:
Tässä on kuva nykyisestä tilanteesta kylpyhuoneessa. Siellä näette myös kuinka he olivat tehneet kehikon suihkun kaivon ympärille.
Vielä yksi kysymys. Mietin, onko ok, että he ovat sahanneet vesiputkia varten, kuten he ovat tehneet vaakasuoraan sääntöön, joka kulkee lattian suuntaisesti ja johon seinien kehikot lepäävät?
Sääntö, joka on vessan vesiputken vieressä, näyttää myös olevan hieman kyseenalainen (mutta se on varmasti näyttänyt siltä jo ennen kuin he alkoivat työskennellä).
heidän täytyy tehdä paremmat kehikot lattia kaivon ympärille ja heidän täytyy vahvistaa lattiarakenteen reikiä, joihin he ovat tehneet reikiä. Sitten ei tule nostaa putkia lattialta lavuaariin. Sitä tekevät vain amatöörit. Sen pitää olla siistiä. Se, mitä he ovat sahanneet vesiputkea varten seinässä, on ok. Niin kauan kuin he ovat laittaneet ylimääräisiä ruuveja niihin, jotka ovat jäljellä. Terveisin kirvesmies.Lity sanoi:
Tässä on kuva nykyisestä tilanteesta kylpyhuoneessa. Siellä näette myös kuinka he olivat tehneet kehikon suihkun kaivon ympärille.
Vielä yksi kysymys. Mietin, onko ok, että he ovat sahanneet vesiputkia varten, kuten he ovat tehneet vaakasuoraan sääntöön, joka kulkee lattian suuntaisesti ja johon seinien kehikot lepäävät?
Sääntö, joka on vessan vesiputken vieressä, näyttää myös olevan hieman kyseenalainen (mutta se on varmasti näyttänyt siltä jo ennen kuin he alkoivat työskennellä).
Tarkoitatko viemäriputkea? En minäkään ole nähnyt sitä usein menevän lattian kautta uusissa kylpyhuoneissa, mutta oletan, että se on silti ok tehdä niin? On näyttänyt samalta myös niissä uusissa vuokra-asunnoissa, joissa olen asunut.P Pflugmacher sanoi:heidän täytyy vahvistaa paremmin lattian viemärikaivon ympärillä ja vahvistaa ne reiät, jotka he ovat tehneet lattian palkkiin. Ei pitäisi viedä putkia lattiasta altaaseen. Se on amatöörimaista. Sen pitää näyttää siistiltä. Se, mitä he ovat leikanneet vesiputkea varten seinään, on ok, kunhan he ovat laittaneet ylimääräisiä ruuveja niihin, jotka ovat jäljellä. Terveisin puuseppä.
Ehkä siksi pari vanhaa klinkkerilaattaa oli halkeillut meilläS SCS0709 sanoi:Nyt olet saanut jo paljon hyviä vastauksia rei'ityksestä ja siitä, että se täytyy tehdä uudelleen, meillä oli sama ongelma, kun kylpyhuoneemme remontoitiin vuonna 2018, suuret leikkaukset palkissa. 2 vuotta sen jälkeen huomasin, että yksi klinkkerilaatta ritisi, kun kävelimme sen päällä. Pitkän ajan jälkeen kävi ilmi, että vedeneristys oli irronnut tasoitteesta. Luultavasti alaspäin suuntavat liikkeet palkistossa, kun se oli heikentynyt niin paljon leikkausten vuoksi.
Koko kylpyhuone purettiin ja tehtiin uudelleen aiemmin tänä vuonna, ja palkisto vahvistettiin kunnolla. Silloin käytettiin 15 mm vaneria, joka ruuvattiin ja liimattiin aivan kuten yllä mainitussa vastauksessa sanotaan.
Joten pysykää tiukkoina, ottakaa mukaan tarkastaja, joka tekee kylpyhuoneesta kolmen vaiheen tarkastuksen (rakenne, vedeneristys ja lopputarkastus), jolloin voitte olla varmoja, että se on rakennettu kaikkien sääntöjen mukaisesti.
Mutta kuinka harmillista teille! Jouduitteko maksamaan toisesta remontista?
Huomasin, että unohdin kirjoittaa viemäriputkesta. Sen pitäisi mennä seinän läpi. Kaapin takana, johon pesuallas on kiinnitetty. Putkia ei enää koskaan anneta kulkea lattian läpi. Ei niiden kanssa, joiden kanssa teen töitä.Lity sanoi:
Ei, teimme kylpyhuoneen Badrumsvärldenin kautta Bauhausissa, joten he vastasivat kaikesta, koska he antavat takuun. Uusi firma, jonka he palkkasivat, löysi joitain muita melko vakavia virheitä, kun he purkivat, joten loppujen lopuksi oli helpottavaa tehdä se uudestaan.mrsnhp sanoi:
Se saattoi olla syy siihen, miksi pari vanhoista klinkkerilaatoista oli meillä haljennutSe oli sahattu auki juuri kuten TS:n tapauksessa viimeisimmässä remontissa 70-luvulla. Nyt on joka tapauksessa vahvistettu samalla tavalla vanerilla molemmilta puolilta.
Mutta miten ikävää teille! Pitiikö teidän maksaa toinen remontti?
Tämä on myös bauhausin kautta. Saanko kysyä, mikä kaupunki?S SCS0709 sanoi:
palkin vahvuus on suoraan yhteydessä korkeuteen. Palkki (sääntö) ei käytännössä ole enää vahva, ainakin merkittävästi heikentynyt. Vahvistaminen on itsestään selvää, sitten lattia vakauttaa rakenteen. Joten yksinkertaisin keinoin ammattilainen voi ratkaista tämän.Lity sanoi:
Kiitos ☺️ Ja minä "riitelen" mieluummin nyt kuin olen tyytymätön tulokseen. Ja kyllä, ne ovat niin pieniä summia kaiken kaikkiaan, että se voi olla sen arvoista. Meidän täytyy sanoa eristyksestä seinissä myös. Se poistettiin, mutta ei asetettu takaisin (nyt kun seinät ovat joka tapauksessa purettu). Jos meidän täytyy maksaa siitä ylimääräistä, se on sen arvoista. Olisi niin tylsää, jos kylpyhuoneesta kaikuisi koko talossa.
Olen amatööripuuseppä enkä tekisi noin.
Kiitos! Jatkan argumentointia heidän kanssaan maanantaina, ja nyt tuntuu paljon paremmalta kun teitä on useampi, jotka ovat samaa mieltä siitä, että ne pitäisi vahvistaa. Huomenna istun alas ja kiteytän kaikki kohdat, ja varmistamme, etteivät he peitä seiniä ja lattioita ennen kuin olemme tarkistaneet, että he ovat korjanneet kaiken.O oldtimersmc sanoi:palkin lujuus on suoraan yhteydessä korkeuteen. Sellipalkki (regelissä ei ole periaatteessa enää voimaa jäljellä, ainakaan se on huomattavasti heikentynyt. Vahvistaminen on tietenkin itsestään selvää, ja sitten lattian kerros vakauttaa rakenteen. Joten yksinkertaisin keinoin ammattihenkilö ratkaisee tämän. Olen amatööripuuseppä enkä tekisi noin.
Kyllä palkit eivät ole siellä siksi, että talon rakentajilla olisi ollut ylimääräisiä, ne näyttävät melko vankilta ja sillä on myös syynsä. EN ole vaikuttunut "Ammattilaisista" kun minä "Doktoroin" jotain tehdessäni. Vaihdan moottoria 2015XC70:ssä, jonka vastoin periaatteitani jätin Volvon huoltoon jakohihnan vaihtoa varten... 7000 kilometrin jälkeen moottori hajosi, koska mekaanikko EI asentanut kampiakselin hihnapyörän mutteria uudelleen... Tämä maksaa minulle noin 40 000 kr ja pirusti tunteja.Lity sanoi:
Kiitos! Jatkan keskustelua heidän kanssaan maanantaina, ja tuntuu paljon paremmalta, että teitä on useampia, jotka ovat samaa mieltä siitä, että niitä pitäisi vahvistaa. Istun huomenna alas ja tiivistän kaikki kohdat, ja varmistamme, että he eivät peitä seiniä ja lattioita ennen kuin olemme voineet tarkistaa, että kaikki on korjattu.
Ei mutta totta kai...O oldtimersmc sanoi:Ja reglarna sitter inte där för att de som byggde huset hade några över, de ser ganska rejäla ut och även det har en anledning.
Är INTE iponerad av "Proffs" "Doctorerar" när jag skall göra ngt
Håller på med att byta en motor i en 2015XC70 som jag emot mina principer lämnade in till volvo för kamremsbyte...
7000 mil senare så rasade motorn då meken INTE återmonterade muttern till remskivan på vevaxeln...
Kostar mig ca 40 000kr och en djävla massa timmar.
Ei mutta hyvänen aika... Mutta eivätkö he kattaneet kustannuksia, jos se oli heidän virheensä? Ei, automekaanikot ja käsityöläiset ovat alhaalla niiden ammattiryhmien listalla, joihin minulla on luottamusta.
He sanoivat, että se ei olisi voinut tapahtua muulla tavalla, mutta on vaikeaa vaatia oikeuksiaan niin pitkän ajan jälkeen...
Siksi on tärkeää, että olette mukana dokumentoimassa nyt ja näytätte, että olette vastustaneet kirjallisesti, muuten sana voi olla sanaa vastaan ym.
Voi hitsi, eikä ole kivaa, mutta kun maksat, sen pitäisi olla ammattimaisesti tehty!
Siksi on tärkeää, että olette mukana dokumentoimassa nyt ja näytätte, että olette vastustaneet kirjallisesti, muuten sana voi olla sanaa vastaan ym.
Voi hitsi, eikä ole kivaa, mutta kun maksat, sen pitäisi olla ammattimaisesti tehty!