Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, siksi liitän kuvan siitä, miltä portaamme näyttävät. Nyt on aika asentaa lista siihen, missä portaat kohtaavat seinän, ja olen miettinyt tätä jonkin aikaa.

Ongelma on, että oikealla puolella väli seinän ja portaiden välillä on leveimmillään noin 32 mm, kun taas vasemmalla ja suoraan edessä se on vain muutama mm.

Olin tyytynyt 25 mm neljännespyöristykseen, mutta se ei onnistu, koska oikealla puolella on liian leveä, eikä erilaisten listojen käyttäminen tunnu ajankohtaiselta.

Olen harkinnut yhdistää tavallinen jalkalista, joka on 35 mm leveä (oikeastaan korkea), ja asentaa siihen pienemmän neljännespyöristyksen. Mutta siitä voi tulla hieman tarpeettoman monimutkainen ratkaisu. Joten nyt harkitsen 35 mm neljännespyöristystä. Haittapuoli on, että se on vaikeampi taivuttaa (portaathan eivät ole suorat), ja minun on höyryttävä se, miten tahansa teenkin.

Kysymys kuuluu: Onko olemassa jokin fiksu ratkaisu, jonka olen unohtanut?

• Kierreportaat, joissa valkoinen seinä ja puinen kaide. Huomio kiinnittyy seinän ja portaiden väliseen eroon, joka vaihtelee eri puolilla.
Voisit aina ottaa käsittelemättömän listan ja asettaa sen levylle, ja sitten laittaa neljännespyöreä lista saadaksesi mukavan siirtymän seinään. Tällä tavalla poistat ongelman eri etäisyyksien kanssa portaiden ja seinän välillä. :)

Minulla oli lista portaiden ja seinän välissä kerran aikaisemmin. Asetin sen paikalleen, kun olin remontoinut kotona, tapetoinut, hionut tammiporrastani ja öljynnyt sen. Ajattelin, että olisi hienoa saada lista, joka peittää raon. Mutta se lähti pois melko nopeasti, koska portaat joustavat hieman, kun niitä kävelee, ja lista natisi paljon seinää vasten.

Freilor; Jos ymmärrän sinut oikein, niin juuri sitä olen ajatellut. Mutta luulen, että se on liikaa työtä - silloin minulla on yhtäkkiä kaksi elementtiä, jotka pitää taivuttaa portaan kaarien mukaan. Jos katsoo kuvan oikeaa yläkulmaa, niin näkee, että tarvitaan aika vahvoja voimia, jotta lista pysyy paikallaan.

Verktygsgurun; Olen ajatellut sitäkin, ja tulen kiinnittämään sen vain yhteen elementtiin - seinään tai portaan. Puu on elävää, joten vältetään epäilyttäviä jännityksiä, jotka vaihtelevat vuodenaikojen mukaan.

Hmm... Ehkä pitäisi unohtaa Kvartsstav ja käyttää vain tasolistaa...?

andreascarlsson sanoi:
Freilor; Jos ymmärsin sinua oikein, niin juuri sitä ajattelin. Mutta luulen, että siitä tulee liikaa työtä - sitten minulla on yhtäkkiä kaksi elementtiä, jotka pitää taivuttaa portaan käyrien mukaan. Jos katsoo kuvan oikean yläkulman, huomaa, että tarvitaan melko vahvoja voimia pitämään lista paikoillaan.

Verktygsgurun; Olen ajatellut sitä myös, ja aion kiinnittää sen vain yhteen elementtiin - joko seinään tai portaisiin. Puu on elävä materiaali, joten vältämme outoja jännityksiä, jotka vaihtelevat vuodenajan mukaan.

Hmm... Pitäisikö unohtaa Kvartsstav ja käyttää vain tasaista listaa...?
Minun oli kiinnitetty vain portaisiin. Jätä pari mm rakoa seinää kohti on minun neuvoni.

Katsos, luen kyllä kuin harava :D Sitten mielestäni sinun pitäisi tehdä kuten VG sanoo, vain yksi läpsähdys mutta pieni rako estämään kitinämurinaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.