Hei!
Olen asentamassa alumiiniliukuovea 3x2m kokoiseen tilaan. Koko homma oli paljon vaikeampaa kuin ensin luulin, ja nyt tarvitsen todella apua :-[
Koko terassihuone näyttää tältä:
Jos katsoo aivan ylhäältä, mihin liukuovi tulee, huomaa ensimmäisen ongelmani, mitat eivät lainkaan sovi yhteen. Aluksi se oli sekä liian korkea että liian kapea. Olen siis sahannut leveyden, mutta nyt en tiedä, miten täyttää ylhäällä jäävä tila. Olen jättänyt pienet ulokkeet sinne antamaan enemmän tukea yläpuolella olevalle palkille. Onko kellään ideaa, mitä voisi tehdä?
Ongelma nr2 on, että en ole varma, miten karmin sivuosat tulisi asentaa. Sivukappaleissa on tiivisteet toisella puolella, ja kysymys on, pitäisikö tiivisteen olla ulospäin tai sisäänpäin huoneeseen. Sekä pitäisikö se asettaa pohjaprofiiliin kuten olen tehnyt tässä kuvassa.
Ongelma nr3: miten pitäisi kiinnittää alaosa, voinko vain asettaa sen tiilille ja ruuvata kiinni ja sitten ehkä tiivistää jollain? Millä minun pitäisi tiivistää? Vai pitäisikö laittaa lankku ja kiinnittää alaosa lankkuun. Tai ehkä valaa sokkeli tiilien päälle saadakseni sen tasaiseksi?
Näin lattia näyttää:
Arvostan jokaista vinkkiä, jonka voin saada. Kiitos etukäteen!
--Zulan