Robert 75 sanoi:
Olin itse ajatellut ensin ruuvaamista juuri siksi, että voisi muuttaa jotain, jos tehtäisiin väärin ja lisäksi ruuveja on helppo saada. Kun halusin niin kapean ilmarakon kuin mahdollista seinän ja teräsprofiilin väliin, huomasin melko nopeasti, että en koskaan voisi ruuvata sisäpuolelta. Lisäksi tämä oli menetelmä, jota rakennustarvikekauppias ehdotti. Mutta minulle oli vain yksi vaihtoehto saada se kiinnittymään, tongilla.
Lopputuloksena oli, että homma eteni todella nopeasti, istuu hyvin ja lisäksi naurettavan helppoa sen sijaan, että pitäisi kaikkea paikallaan ja samalla yrittäisi saada ruuvin poraamaan ja vetämään teräsprofiiliin.

Jos olet tarkka alusta alkaen, valitse niittitangot, niin ehdit molemmat... ;)
Sain neuvon ruuvata 'ulkopuolelta', ero paksuudessa, jossa ruuvinpäät sijaitsevat, olisi niin pieni, ettei sitä huomaisi levytettäessä.
Toimiiko se käytännössä, en tiedä. :) Mutta tongit vaikuttavat selvästi ostamisen arvoisilta.
Saapa nähdä, jos siitä tulee projektiketju, kun se käynnistyy.

FredrikR sanoi:
Sain neuvon ruuvata "ulkopuolelta", ero ruuvien pään paksuudessa olisi niin pieni, että sitä ei huomaisi, kun leikkaa.
En tiedä, toimiiko se käytännössä. :) Mutta pihdit näyttävät ehdottomasti ostamisen arvoisilta.
Katsotaan, jos tästä ei voisi tulla projektiketju, kun se alkaa.
Kyllä, pitää ruuvata "ulkopuolelta". Tarkoitan, etten pääsisi käsiksi laittaa ruuvia "ulkopuolelle" kiskon sisäpuolelta, koska minulla on vain 25–30 mm lecamuriin. Kyllähän se olisi voinut onnistuakin ruuvata "ulkopuolelta" kiskon ulkopuolelle ja "sisäpuolelta" kiskon sisäpuolella (lecamuriin päin). Selvä...? ;)
Tästä syystä kokeilu pihdeillä, joka onnistui hyvin.

Kun rakennat "tavallisen" väliseinän, tämä ei ole ongelma, koska pääsee ruuvaamaan "ulkopuolelta" kiskon molemmille puolille.

Robert 75 sanoi:
Kyllä, tietenkin pitäisi ruuvata "ulkopuolelta". Tarkoitin, että en pääsisi kiinnittämään ruuvia "ulkopuolelta" kiskon sisäpuolelle, koska minulla on vain 25-30 mm lecamurenin. Kyllä olisi voinut ruuvata "ulkopuolelta" kiskon ulkopuolelle ja "sisältä" kiskon sisäpuolelle (lecamurenin vastapäätä). Selkeää...? ;) Siksi kokeilu pihdeillä, mikä toimi hyvin.

Kun rakentaa "tavallisen" sisäseinän, tämä ei ole ongelma, koska pääsee ruuvaamaan "ulkopuolelta" kiskon molemmilta puolilta.
Tarkoitin/neuvo oli päinvastoin, että ruuvaa sisältä/mistä pääsee käsiksi. :) Rakennan niin vähän, että levyt eivät juurikaan vaikuttaisi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.