Kyllä, tämä viesti voisi yhtä hyvin sopia pesutupaan tai kylpyhuoneeseen, mutta luulen, että sillä on enemmän tekemistä rakennustekniikan kanssa.
Olen miettinyt, kuinka sisustan kellarikerroksen (osittain maan alla) ja olen sen vuoksi, mitä pidän yksinkertaisena, päätynyt rakentamaan asennuskerroksen (45 tai 70 mm) lecapalikoiden sisäpuolelle pelti-runkoisilla seinillä pitämään orgaanisen materiaalin poissa. Kuitenkin, kun tulee levypinnoitus, on suositeltavaa käyttää jonkinlaista puukuitulevyä vesieristelevyn takana ja oletan, että jonkinlainen tuuletus yläosassa voisi olla sopivaa, jotta mahdollinen kosteus ei imeydy puukuitulevyyn. Kellariseinä koostuu 300 mm lecapalikoista, joissa on 2x100 mm isodrän ulkopuolella, joten se on hyvin salaojitettu.
Olen myös miettinyt lecapalikoiden rappaamista ja laattojen laittoa, mutta asennuskerroksen kanssa se olisi minulle helppoa, koska sähkö-, vesi- ja lämmitysjärjestelmät voidaan asentaa piiloon ilman urien tekemistä.
Joten mitä mieltä olette, onko jotain, mikä puhuu voimakkaasti tätä ratkaisua vastaan tai onko tämä turhaa työtä?
Hei ...
Minusta se kuulostaa täydelliseltä, jolloin pääset eroon kaikista vedoista ja saat sileän ja hienon seinäpinnan, jonka kanssa voit työskennellä myöhemmin.
Mutta älä tee piilotettuja putkiliitoksia seinään ...
Eti...
Sinullahan on hyvin salaojitettu/eristetty ulkopuolelta, joten kosteuden pitäisi liikkua ulospäin... Periaatteessa sinun pitäisi voida tehdä kumpi tahansa, mutta metallirangat ja ilmarako, niin sinulla on täysin varma ratkaisu!
Kiitos vastauksista!
Oikeastaan en ole huolissani kosteudesta, vaan enemmänkin siitä, että se on helpompaa asentaa asennuskerros sen sijaan, että kaikki jyrsittäisiin sisään. Lisäksi huoneessa on tilaa nipistää ne tarvittavat cm.
Aina on mukavaa, kun voi päivittää keskustelun viestillä "näin se meni"!
.
Kyllä, kuten sanottu, näin se meni/menossa:
45 mm teräsprofiilit 2,5-3 cm ilmatilalla lecamurenille. Ilmatilan syvyys on täydellinen, jotta pihdit voidaan saada kiinnittämään profiilit kiskoihin. Yläreunaan tulee kallistusväli.
Pihdit.. ovatko ne täyshintaisia, 'ammattilaismalli' vai jotain edullisempaa, mitä voisi harkita ostaa laittamaan hirret yhteen huoneessa?
Näytti ammattilaiselta.
Ei ammattilaispihdit! Ostettu Julasta 199 kruunulla. Selvästi tarkoituksenmukainen ja hintansa arvoinen kotikäyttöön! Lisäksi mukana tulee ylimääräinen terä/nitistys. Tämä plus uusi peltisakset ja mittanauha teki työstä todella helppoa.
Pihdit.. onko se täyshintainen, 'ammattilaisversio' vai jotain edullisempaa, jota voisi harkita ostavansa sääntöjen asettamiseksi huoneeseen?
Näytti ammattimaiselta.
laita sijaan nauloilla(pikku asennusruuvi) paljon helpompaa jos jokin cc mitta on jäänyt päälle
yksi ylhäällä ja yksi alhaalla riittää yleensä.
ne poranterällä toimivat parhaiten mielestäni
Poranterä kuulostaa siltä, että se helpottaa hieman, vaikka säännöt eivät ehkä ole kovin paksut.
Luulen, että kokeilen myös pihtejä, kun ne eivät maksa enempää kuin 200:-
Alan olla hieman innokas aloittamaan kellarin kanssa.. Kumppani sanoo ensin pesutupa...?
käytä nubbia sijasta(små montageskruv) paljon helpompaa jos missar något cc mittaa
Olin itsekin aikeissa ruuvata ensin juuri saadakseni muuttaa jos jotain menisi pieleen ja lisäksi helppo saada ruuvi käsiin. Kun halusin mahdollisimman kapean ilmaraon muurin ja teräsohjaimen väliin, tajusin melko nopeasti, etten koskaan pystyisi ruuvaamaan sisältäpäin. Lisäksi tämä oli se menetelmä, jota rakentamisen asiantuntija suositteli. Mutta minulle oli vain yksi vaihtoehto kiinnittää se, pihdeillä. Yhteenvetona se sujui todella nopeasti, se pysyi kunnolla ja oli lisäksi superhelppoa sen sijaan että pidät kaikkea ja yrität samalla saada ruuvin poraamaan ja vetämään teräsohjaimeen.
FredrikR sanoi:
Poranterä kuulostaa helpottavan hieman, vaikka ohjaimet eivät ehkä olekaan superpaksuja. [bild]
Luulet myös, että kokeilen pihdit kun ne eivät maksa enempää kuin 200:-
Alkaa olla pieni into päästä alkuun kellarin kanssa.. Puoliso sanoo ensin pesutupa...?
Jos olet tarkka alusta asti, valitse niittipihdit niin ehdit molemmat...
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.