Hei,

Minulla on vuonna -75 rakennettu talo, jossa on maanvarainen laatta. Kuvassa oleva vihreä muovimatto on betonilaatalla muutamassa huoneessa. Voiko siinä olla asbestia? Ruskea alapuoli tuntuu pehmeältä ja siinä on hieman karkeampia kuituja ruudukossa. Käsi irrottaa vanhaa vihreää muovimattoa, jonka alla on ruskeaa pehmeää kangasta, josta näkyy karkeita, ruudukkomaisia kuituja.

Ystävällisin terveisin
Johan

BirgitS
Vaarallisia asbestikuituja ei näy. Kuvasta ei voi päätellä, sisältääkö jokin asbestia vai ei, olipa kyseessä matto itsessään tai mahdollinen liima, mutta jos haluaa olla varma, täytyy lähettää näyte analysoitavaksi.

Linoleummatoilla on yleensä juuttikangas pohjassa.

Tuollainen on niin kutsuttu muovihuopamatto huopa juutista tai lasikuidusta ei asbestia olen asentanut sellaisia mattoja aiemmin

• Tykkään
Staffans2000
  • Laddar…
Hei! Jatkan tätä keskustelua… minulla on samanlainen muovimatto keittiössä, miltä näyttää. Onko jotain, joka puoltaisi tai vastustaisi, että siinä olisi asbestia?
Bo arnold Bo arnold sanoi:
Tuo on niin sanottu muovihuopamatto, huopa juutista tai lasikuidusta, ei asbestia, olen asentanut sellaisia mattoja aiemmin

• Harmaa muovimaton pala karhealla alustalla, esille mahdollisesti asbestikysymykseen liittyen.
  • Vanha muovimatto keittiön lattialla, kulunut ja osittain vaurioitunut; pohditaan mahdollisuutta, että se sisältäisi asbestia.
BirgitS
Mitä myöhemmin 70-luvulta matto on peräisin, sitä pienempi on asbestiriski.

• Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.